Плакати власноруч та кандидати-двійники: як на Черкащині пройшла передвиборча кампанія (Фото)

Вже найближчої неділі, 25 жовтня, відбудуться місцеві вибори. У переддень тиші представники ОПОРИ проаналізували, як минув передвиборчий процес, та наголосили на цьогорічних особливостях поведінки на виборчій дільниці.

Так, ще до офіційного старту виборчого процесу в області фіксували велику кількість передвиборчої благодійності, коли кандидати та партії підтримували спортивні заходи, надавали матеріальну допомогу, продуктові набори, протиепідемічні засоби. Не барились і з розміщенням зовнішньої реклами.

За словами координатора спостереження Громадянської мережі ОПОРА за виборами у Черкаській області Захара Колісніченка, після реєстрацій кандидатів та партій активність щодо виборчої активності трохи спала, але кількість зовнішньої реклами збільшувалась.

«Цього року ми обираємо більш ніж учетверо менше депутатів, порівняно з 2015 роком. Тоді було понад 8 тисяч, зараз майже дві тисячі. Це пов’язано із адміністративно-територіальною реформою та зменшенням мандатів, – зазначає Захар Колісніченко. – З початком офіційного виборчого процесу значно зросла кількість зовнішньої реклами. Часто партії розміщували її з порушенням правил благоустрою. Традиційним стало розповсюдження агітаційної продукції без вихідних даних. Порівняно із попередніми місцевими виборами, кількість зовнішньої агітації без вихідних даних зменшилась».

Однією з найрезонансніших подій відзначають реєстрацію двійників. Такі випадки були в Умані, коли реєстрували двійників Олександра Цебрія, та Черкасах, де з’явились два двійники чинного мера Анатолія Бондаренка.

Станом на 22 жовтня Черкаський окружний адміністративний суд розглянув 45 справ за позовами кандидатів та партій щодо оскарження рішень ТВК. Більшість стосувалась реєстрація партій та кандидатів.

В ОПОРІ відзначають: порівняно з минулими місцевими виборами, кандидати та партії стали активніше використовувати рекламу в соцмережах. «Найщедрішим» виявився нардеп із групи «За Майбутнє» Антон Яценко. За останні 90 днів він витратив на рекламу у Facebook понад 14 тисяч доларів.

Окрім медійної та зовнішньої агітації, партії та кандидати використовували масові заходи: фестивалі, суботники, автомобільні заходи. У зв’язку з пандемією, їх було значно менше, ніж п’ять років тому.

Нагадаємо, місяць тому черкаські «батьківщинівці» влаштували концерт з музикою, танцями і пригощаннями. Працювали безкоштовні батути та інші локації для розваг дітей. На святі також розповсюджували агітаційну продукцію ВО «Батьківщина» та кандидата в депутати від цієї партії Юрія Тренкіна.

Аналогічний випадок: 11 жовтня у селі Червона Слобода кандидати від партії «Черкащани» організували свято до Дня козака. Там кандидат до сільради від Радикальної партії по-родинному розливав спиртні напої, а згодом ще й подарував пляшку горілки і ковбасу одному з присутніх.

«Одна зі справ Черкаського окружного адміністративного суду, яка запам’яталась, стосувалась Білозірської сільської територіальної комісії, де людині відмовили в реєстрації як кандидата. Він не вніс грошовий внесок за реєстрацію, бо має дуже малу пенсію, і подав до суду скаргу, буцім, його дискримінують за майновою ознакою. Суд не задовольнив скаргу», – розповідає громадський омбудсмен із захисту виборчих прав у Черкаській області Тарас Щербатюк.

До слова, оригінальне порушення було зафіксоване у Золотоніському районі. Кандидат, не маючи грошей, намалював агітаційну рекламу своїми руками і розмістив її у своєму населеному пункті. Поліція склала протокол.

У день місцевих виборів на Черкащині працюватимуть понад 70 короткотермінових і довготермінових спостерігачів.

Напередодні виборів, 24 жовтня, день тиші. Заборонена будь-яка агітація. У випадку виявленні такої, виборців просять звертатись до поліції чи представників ОПОРИ.

 

Як повідомляв сайт vikka.ua, у Черкасах помічають численні порушення правил агітації.

    

Leave a Reply

avatar
  Підписатися  
Повідомте про
Стали свідком новини? Тисніть тут