додому Новини Черкащина У Черкасах презентували мобільний додаток для людей з інвалідністю

У Черкасах презентували мобільний додаток для людей з інвалідністю

0

Мобільний додаток "112:UA" для екстрених викликів для людей з інвалідністю презентували сьогодні в стінах черкаської мерії. На зустріч розробники, Громадська спілка "Українські системи та блокчейн рішення", покликали місцевих владців, представників служб порятунку, УТОГ та УТОС.

Про особливості додатку з презентації повідомляє кореспондент vikka.ua

Розробник додатку Роман Лев розповів: про необхідність мобільного додатку, який давав би можливість людям з інвалідністю по слуху, зору, опорно-рухового апарату викликати служби порятунку і передавати дані про їх місцезнаходження й медичні особливості, вперше заговорили у 2018 році.

Зрештою, стараннями команди громадської спілки система була розроблена і три місяці тому тестово запущена в Тернополі. За цей час диспетчери отримали 52 виклики від користувачів додатку. Нині ж розробники пропонують й іншим містам долучитись до використання "112:UA". Поки що працюють безкоштовно. Кажуть, робитимуть це до того часу, поки витримають їхні власні ресурси. Загалом же, вартість ліцензії на встановлення чотирьох дашбордів 200 тисяч гривень + ще додатковий – загальний – дашборд 30 тисяч.

Поки що додаток доступний лише на базі оперативної системи Android. Версія для iOS поки що знаходиться на стадії розробки.

Після встановлення додатку користувач реєструється в системі, заповнюючи анкету. Та має містити певну медичну інформацію, яка дозволить надати людині допомогу у випадку, якщо вона самотужки не може розказати про це, дані про місце проживання, опікунів, дозвіл для відстеження геолокації.

"Якщо людина потрапляє в небезпеку, вона має кнопку додатку на екрані свого самртфону. Й інформація буде передана на диспетчерський пункт. При цьому протягом кількох секунд також записується і передається на дашборд звук. Це потрібно на випадок, якщо в неприємну ситуацію втрапила людина з вадами зору або ж просто не може зорієнтуватись, де вона знаходиться. Звук навколо допоможе рятувальникам віднайти людину", – розповідає пан Роман.
 

Після того, як диспетчер отримав інформацію, користувач отримує сигнал, що її виклик прийнятий. Крім того, є можливість подати інформацію на конкретну надзвичайну службу: швидку допомогу, поліцію, пожежну службу, долучити туди фото, якщо треба. 

Також нещодавно в системі з’явилось оновлення, яке дозволяє користуватись додатком і дітям: подавати екстрену інформацію можна, просто користуючись піктограмами.

Розробник наголошує: усі персональні дані, які вносить користувач у анкету, надійно захищені від використання поза межами системи чи зловживання.

Крім того, нині ведуться перемовини з операторами стільникового зв’язку щодо налаштування системи оповіщення тих, хто в’їжджає на територію дії додатку "112:UA", аби людина отримувала СМС, що на території міста можна встановити й користуватись цим застосунком. В ідеалі ж, у випадку імплементації додатку в нашому місті, людина повинна мати змогу викликати екстрені служби, знаходячись в прилеглих до Черкас населених пунктах. Виклик надходитиме до найближчого диспетчерського пункту.

Основною ж проблемою в імплементації "112:UA" є відсутність в цільової аудиторії додатку довіри до держави.

"Дуже складно пояснити і переконати осіб, які мають інвалідність, що при виникненні проблеми до них дійсно хтось приїде на допомогу. Треба вчити їх користуватись додатком, інформувати, аби люди довіряли", – зазначив Роман Лев.
 

Рішення про використання додатку в Черкасах мають прийняти міські владці. Коли воно буде озвучено, поки невідомо.

Як повідомляв сайт vikka.ua, мер Черкас "пасе задніх" у рейтингу впливовості очільників українських міст.

У нашому Telegram каналі – тільки найважливіші та найактуальніші новини!

 

БЕЗ КОМЕНТАРІВ

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

введіть свій коментар!
введіть тут своє ім'я

Exit mobile version