додому Новини Скільки коштує Черкасам один снігопад?

Скільки коштує Черкасам один снігопад?

0

Цієї зими лише в одному місті в Україні, а саме в Черкасах, почали застосовувати нову технологію очистки доріг від снігу – із застосуванням соляного розчину. Тендер на прибирання доріг у зимовий період виграла фірма "Черкаське спеціалізоване управління № 525″. Про те, чи виправдала себе нова технологія, скільки Черкасам коштує один снігопад та скільки місто зекономить завдяки нововведенню, в інтерв’ю "Про все" розповів директор фірми Андрій Бортник.

 

Розкажіть про особливості застосування нової технології очищення доріг у місті. Чому цієї зими вирішили змінити традиційну та популярну по всій Україні соляно-піщану суміш на соляну?

– Цьогоріч ми більш широко почали використовувати соляний розчин. Плюси цієї технології полягають у тому, що наш клімат характерний частими переходами температури через 0 градусів, коли утворюється ожеледиця. З цим досить важко боротися. У минулі роки ми використовували піщану суміш, але враховуючи те, що вона на 90 % складається із піску, фізично техніка не встигала розвести його по місту в потрібній кількості. До того ж, оскільки його потрібно сипати на дороги у великих кількостях, місто було засіяне горами піску. Тоді ми стали шукати замінник. Взяли солерозкидачі (зараз у нас їх п’ять). Ми зрозуміли, що якщо приберемо із суміші пісок і будемо використовувати сіль щоденно, то це буде завдавати значної шкоди екології. Тому зупинилися на соляній суміші.

– Чи застосовують такий метод ще в якихось містах України чи це суто європейська технологія?

– Такий метод очистки доріг більше ніде в Україні не застосовується. Його активно використовують в Європі. Там, щоправда, більше використовують чисту сіль, соляний розчин для Європи дуже дорогий, який застосовується лише для обробки злітних смуг в аеропортах. Дуже дорогий він тому, що вартість однієї машини для внесення регенту в Європі становить 1 млн 200 тис. євро. Ми спочатку думала взяти таку машину, зв’язались з виробником, отримали вартість. Потім порахували, що нам таких машин потрібно мінімум три, а то й п’ять. Зрозуміли, що по ціні ми й близько не тягнемо таке задоволення і вирішили фантазувати, як зробити подібні машини самостійно. У минулому році ми зробили одну таку машину власного виробництва, випробували технологію, вона себе добре зарекомендувала. Цьогоріч, враховуючи недоліки цього першого прототипу, зробили три серійні машини. Зараз будемо доводити їх до ладу. А вже у наступному році плануємо, що у нас їх буде п’ять, хоча і трьома ми місто перекриваємо в більшості погодних умов.

– Використання у великих кількостях солі для очищення доріг є досить небезпечним для екології, це наносить шкоду дорогам, автівкам. Чи безпечний вміст солі використовують у соляній суміші, чи все-таки використання піщано-соляної суміші було кращим?

– Для піщано-соляної суміші, яку ми використовували для очищення доріг у минулому році, вміст солі становив 20 гр. на квадратний метр. Солерозкидач може дати чітке дозування 15 гр, але всеодно цього забагато для ожеледиці. Наразі ж ми використовуємо 10-15 гр соляного розчину, тобто солі потрапляє 2-3 гр на метр дороги. Цього вистачає, щоб протягом усієї ночі і на ранок машини абсолютно спокійно їздили по дорогам. Тобто зараз ми використовуємо солі у чотири-п’ять разів менше. У нас уже другий тиждень по прогнозам погоди дають попередження про ожеледицю по всій території країни, у Черкасах же цього не спостерігається. Був лише один такий випадок на чотирьох вулицях міста, коли у нас був збій із технікою.

– Тобто використання соляної суміші завдає менше шкоди як навколишньому середовищу, так і дорогам та автомобілям?

– Саме так. Сіль призводить до засолення грунту, гірше починає рости газонна трава, черезб накопичення солі в газонах. За цією технологією, на яку ми перейшли, сіль на газони не потрапляє взагалі, вона зливається в каналізацію. Також це набагато краще для машин, бо сіль – коразійний матеріал. Оскільки її кількість використання ми зменшили, то й шкоди авітвкам вона завдає менше. Взагалі ця суміш є абсолютно безпечною для людей та машин, це не сильноконцентрована соляна суміш, у ній немає шкідливих домішок.

– Розкажіть про сам процес очистки доріг. Скільки машин задіяно у прибиранні доріг від снігу? Як контролюєте їхній маршрут?

– У нас задіяно вісім солерозкидачів (з них три працюють з рідкими реагентами, 5 – з твердими), 12 машин відвалу-щітки і 7 тракторів з щітками. На кожну машину закріплено по два водія, які працюють цілодобово. Ми отримуємо прогноз погоди з шести незалежних джерел, якщо хоч один із цих прогнозів показує, що буде сніг чи ожеледиця, залишається чергова зміна. Якщо машини вчасно не виїхали очищати дорогу, сніг накатується на дорогу і у нас з’являється роботи на півтора-два тижні, раніше це прибрати стає неможливо. Тому зараз ми дуже ретельно стежимо за тим, щоб машини вчасно виїздили на дороги. Місто розбите на дев’ять маршрутів. Усі наші машини обладнані GPS-трекером, тобто місцерозташування машин можна відстежувати за допомогою інтернета. Усі машини радіофіковані. У кожній машині є радіостанції, якщо щось трапилося, водій може одразу повідомити про це диспетчеру. Також водії можуть спілкуватися між собою, що значно полегшує роботу та координацію руху.

– Використання нової технології для очищення доріг Черкасам обходиться дешевше чи дорожче, ніж минулорічне прибирання старим методом?

– Разовий снігопад для міста тепер обходиться втричі дешевше. Наприклад, раніше один снігопад місту коштував 300 тисяч грн, зараз – це 90 тис. грн. Не можна сказати, що сумарний договір обійдеться на стільки дешевше. Якщо раніше ми не могли забезпечити обробку доріг від ожеледиці щоночі, то тепер ми це робимо. Тобто місто фактично платить ті ж гроші, але отримує набагато кращу якість очистки. У цьому році ми збільшили обсяг вулиць, які ми розчищали, у півтора рази. У минулому році ми розуміли, що не можна охопити все місто наявною у нас технікою, оскільки якість буде незадовільною. У цьому році нам вдалося збільшити кількість вулиць у півтора рази, оскільки у нас з’явилося три нових трактори, три нових солерозкидача і це давло змогу перебудувати маршрути, щоб охоплювати більші території.

– Поширювалася інформація, що саме завдяки тому, що прибирання доріг від снігу тепер здійснюється без використання піску, місто заощаджуватиме ще й на прибиранні прибордюрки. Чи це так?

– Так, але не в перший рік. Оскільки кількість піску на газонах зараз досить велика. Якщо ви звернете увагу, то побачите, що газони підняті від бордюра на 10-15 см. Це той пісок, який роками відкладався. У цьому році в тендері закладено зняття цього шару піску. Його потрібно зрізати трактором чи грейдером, вивезти на полігон, вирівняти, зробити шар газону нижче бордюра і після цього прибордюрку не потрібно буде очищати, що звичайно є економією.

БЕЗ КОМЕНТАРІВ

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

введіть свій коментар!
введіть тут своє ім'я

Exit mobile version