Навчальний рік на Черкащині почнуть без затримок: рекомендації педагогам, дітям та батькам

pr.linkedin.com

Наразі Черкащина перебуває у зеленій зоні по кількості захворювань на коронавірус. Це дозволяє розпочати навчальний рік в нашому регіоні без запізнень 1 вересня. Однак не слід забувати про те, що ситуація кожного дня змінюється і всі повинні бути готовими до того, що у будь-який момент ми можемо переміститися із зеленої зони до більш несприятливих умов. Тому необхідно вживати усіх можливих заходів, щоб мінімізувати наслідки, які можуть призвести до переходу навчання у дистанційний формат.

Яким буде старт навчання та за яких умов дітей допускатимуть до закладів освіти, розповіли під час пресконференції очільниця Управління охорони здоров’я Черкаської ОДА Лариса Кошова та головна освітянка Черкащини Ольга Чепка.

Про це повідомляє кореспондент сайту vikka.ua.

Дистанційне навчання: бути чи ні

Тема дистанційного навчання є досить болючою не лише для нашої країни, а й для закладів освіти по всьому світу. Тому сприймати нову реальність потрібно нормально та сприймати її як належне.

«Найбільш вразливою серед усіх шкільних категорій є початкова освіта. Дистанційне навчання у цілому ряді своїх преференцій суперечить системі НУШ. Наразі при Управлінні освіти організовано робочу групу, яка займається створенням методичних рекомендацій для нової української школи у початковій освіті», – зазначила Ольга Чепка.

Ця група створює рекомендації щодо того, як зробити перехід з безпосереднього навчання до опосередкованого для дітей молодших класів найбільш цікавим та невразливим. Адже головне, щоб діти отримували задоволення від навчання.

«Наразі ведеться анкетування серед батьків, які вже в першому чи другому класі були учасниками шкільного процесу. Важливо знати думку, яким чином ми можемо залучати батьків до навчання. Було рекомендовано для початкової школи опиратися на ігрові методи навчання, щоб зацікавити дітей засвоювати предмети. Потрібно, щоб за 10 хвилин, які дозволені для перебування перед екраном, дитина змогла отримати завдання від вчителя та самостійно його вирішити. Це можуть бути такі предмети, як: слухання музики, ознайомлення з навколишнім світом та природою, малювання. Щоб дитина могла з мінімальною допомогою батьків справитися з поставленим завданням», – підкреслила головна освітянка області.

Вона також додала, що під час анкетування батьків було виявлено ще одну проблему дистанційного навчання – це вивчення профільних предметів. Наприклад, вивчення англійської мови без наявного її носія, математика, письмо, коли дитина повинна лише в аудиторному форматі отримувати навики, розвивати дрібну моторику пальців.

«Було рекомендовано перенести навчальну програму з письма та подібні предмети з третьої чверті на першу, поки це нам дозволяє епідеміологічна ситуація. Якщо говорити про дистанційне навчання, то головною умовою його ефективного впровадження є ресурсний фонд, це доступ до онлайн-носіїв, якісний інтернет, вміння та навики не лише дитини, а й вчителя. Поки у нас буде така проблема, ми будемо говорити про проблему у самому доступі до якісної освіти – додала Ольга Чепка.

Медогляд. Кому обов’язковий

До 1 вересня усі першачки мають пройти медичні огляди за місцем свого проживання. Батьки, які ще не пройшли з дітьми медогляд, мають звернутися до сімейного лікаря чи дільничного педіатра, з яким укладено договір, для проходження відповідного медичного огляду і проведення вакцинації.

«Учні других та старших класів можуть пройти медичні огляди протягом навчального року. За рекомендацією Міністерства охорони здоров’я має бути пройдений огляд ближче до дня народження дитини. Це дозволить уникнути скупчення дітей у медзакладах і вони спокійно зможуть обстежитися. Що стосується вчителів, то на сьогодні медогляди для них не є обов’язковими. Ми сподіваємося, що дотримання всіх карантинних заходів, носіння засобів індивідуального захисту, часте миття рук дадуть нам змогу не переривати навчальний процес та дати дітям навчатися без впровадження щитків та інших засобів захисту, які будуть використовувати в районах інших зон», – повідомила під час виступу Лариса Кошова.

Протиепідемічні заходи у закладах освіти

Відповідальність за дотримання і виконання усіх епідемічних заходів покладається на керівників усіх без виключення освітніх закладів. Починаючи з дошкільної освіти, шкільної, ліцеїв, коледжів та університетів.

«Мова йде не про забезпечення засобами дезінфекції, а про організацію роботи. Оскільки зараз є багато запитань, хто ж має забезпечувати дезінфікуючими засобами та масками. Якщо йдеться про закупівлю дезінфекції, то це має зробити власник установи. Це його прямий обов’язок. Якщо ж мова йде про дітей, то не можна знімати відповідальність із батьків. Адже саме вони повинні турбуватися за життя і здоров’я своєї дитини», – повідомила Ольга Чепка.

Вона додала, якщо мова йде про заклади інтернатного типу, то дітей масками має забезпечити власник. У більшості таких закладів поглиблено вивчають трудове навчання, тому в них є швейні цехи та матерії. Тому вони можуть самостійно пошити маски і забезпечити ними дітей.

Згідно з постановою 50 Головного державного санітарного лікаря України, було виведено низку умов, за яких школа може повноцінно розпочати навчальний рік. Зокрема, основні з них такі:

  • в аудиторному форматі має бути віддалене навчання. Тобто має бути створена максимально безпечна відстань між учнями. Це знизить кількість контактів між різними віковими категоріями у дитсадках, школах, університетах. Повинна бути розмітка на підлозі, щоб діти бачили, на якій відстані один від одного мають перебувати;
  • преференція проведення уроків, не покидаючи одного кабінету. За можливості заняття потрібно проводити в одній аудиторії, щоб зменшити період пересування дітей по школі та інших кабінетах;
  • допустима кількість учнів у одному класі. Згідно закону допускається, щоб в одному класі перебувало від 7 до 30 осіб. В умовах карантину ж класи можна ділити на підгрупи, щоб дотриматися допустимої відстані. В університетах зеленої зони допустимо, щоб під час лекцій в аудиторії було не більше 50 студентів. Якщо ж регіон перебуває у жовтій чи помаранчевій зоні, то можна не більше 30 осіб у залі для лекційних занять;
  • забезпечення санітарних індивідуальних норм. Педагогічний та обслуговуючий персонал не допускаються до закладу без захисних масок, респіраторів, щитків, окулярів, рукавиць та інших засобів. Також на вході до закладу має проводитися температурний скринінг не лише працівників, а й учнів.

«Ми рекомендуємо керівникам закладів на нараді визначити людину, яка буде відповідальною за дотримання усіх цих мір та проводити утилізацію усіх використаних засобів. В усіх навчальних закладах мають бути відведені спеціальні майданчики з урнами, що закриваються кришками, мають бути окремі пакети з чітким маркування, що у них знаходиться. Необхідно забезпечити чіткий вивіз цих відходів. Утилізацією має займатися спеціальний підрядник, з яким необхідно підписати договори про співпрацю – додала головна освітянка Черкащини.

Також рекомендовано директорам шкіл не боятися впроваджувати двозмінне навчання. Можна зробити плаваючий графік навчання, щоб не було скупчення учнів. У Міністерстві рекомендують, щоб 11 клас приходив на 8 ранку, 9-10 на 8:10, для того, щоб змістити перерви та самі уроки.

«Якщо для початкової освіти зробити це реально, то для середньої школи це впровадити досить тяжко. Адже один і той самий вчитель викладає спеціалізовані предмети в різних класах і для нього має бути чіткий графік закінчення уроку та початок нового. Тому, як для мене, зміщення перерв є досить проблематичною схемою. Я пропонувала б зробити так: 11 класи приходять на 8 годину, на другий урок приходять 9-10 класи, на третій – середня школа, а вже на четвертий урок, на 11 ранку – початкова школа. Однак це все буде опиратися в оплату праці вчителів. Адже виплати при відповідному розмежуванні, роботі у підгрупах будуть здійснюватися лише в межах фонду економії заробітної плати – підкреслила Ольга Чепка.

Щодо вищих навчальних закладів, то абсолютно усі вимоги, що стосуються садочків та шкіл розповсюджуються і на виші.

Додатковими є вимоги для тих навчальних закладів, у яких є гуртожитки. Потрібно забезпечити умови для проживання у гуртожитках. Якщо там дозволено не вдягати маски в кімнатах для проживання, то в кухнях та коридорах має бути обов’язковий масковий режим. Також має бути призначена окрема людина, яка відповідатиме за дотримання усіх прийнятих норм.

Окрім цього, керівник гуртожитку має виділити алгоритм дій, за яким будуть діяти працівники у разі загострення епідситуації. Тобто, якщо виявиться інфікування на COVID-19. Це має бути чітко структурованих порядок дій: за яких умов йде на ізоляцію конкретна особа, або йде ряд осіб, які проживали з хворим в одній кімнаті, які будуть методи виявлення контактних із хворим осіб.

«Якщо є виявлення осередку захворювання і порушено режим ізоляції, то залучатимуться правоохоронні органи, які стежитимуть за дотриманням цього режиму.

Захисні маски для учнів, чи обов’язкові вони?

Відповідно до прийнятих норм усі викладачі та обслуговуючий персонал мають заходити до навчальних закладів у масках. Для школярів же є трохи розмежування у вимогах.

Згідно з постановою 50, не покладається обов’язок носіння масок на учнів 1-4 класів. Тобто вони і в аудиторіях і при пересуванні коридорами можуть маски не носити. Очевидно це пов’язано з дуже низьким відсотком захворюваності серед дітей.

Усім іншим учням заходити в приміщення навчального закладу можна лише за наявності маски. Однак, під час проведення самих занять одягнена маска – не обов’язкова. Це стосується і студентів. Поява в гуртожитках, аудиторіях має бути в масці, але під час лекцій її можна знімати.

Методи захисту при виявленні коронавірусу в закладі освіти

У разі виявлення коронавірусу в одного із учнів чи працівників педагогічного колективу групу контактних осіб буде відправлено на 14-денний карантин. Також усі особи повинні будуть звернутися до сімейного лікаря.

«Я звертаюся до вчителів та батьків школярів, якщо ви відчули вдома, що ви маєте температуру і погано почуваєтеся, не йдіть на роботу та не ведіть до школи дитину, з надією, що температура спаде. Краще зателефонуйте до керівництва школи чи до вчителя та повідомте, що не будете у школі через підвищену температуру. Адже саме ці ознаки є небезпечними для самої дитини та оточуючих її людей. Якщо мова йде про коронавірус серед студентів, то на карантин мають відправляти усю групу, яка контактувала з хворим – повідомила у коментарі Лариса Кошова.

Двотижневий карантин буде проходити під наглядом лікаря, якщо за цей період контактні особи почуватимуться добре, то вони зможуть відвідувати навчання, якщо ж хтось із них захворіє, то буде обстежений безкоштовно.

Умови харчування в закладах освіти в умовах карантину

Харчування у їдальнях навчальних закладів має проводитися також із дотриманням прийнятих норм. А саме, за одним столом має перебувати не більше чотирьох осіб. Між столами повинна бути відстань не менше півтора метри. Керівництво навчального закладу має забезпечити харчування різних вікових категорій у різний період, тобто розмежувати прийоми їжі по різних перервах. Якщо ж школи не забезпечені гарячим харчуванням, то допускається подача розфасованих продуктів.

Як повідомляв сайт vikka.ua, медогляд перед навчальним роком на Черкащині обов’язково проводитимуть лише для першокласників.

2
Leave a Reply

avatar
2 Сітка коментарів
0 Відповіді теми
0 Послідовники
 
Більшість відгукнулися на коментар
Найгарячіший коментар теми
1 Коментар автора
КИЦЯ Останні коментарі авторів
  Підписатися  
найновіші найдавніші більшість голосували
Повідомте про
КИЦЯ
Гість
КИЦЯ

ЯКИЙ ДУРЕНЬ ЦЕ ПРИДУМАВ

КИЦЯ
Гість
КИЦЯ

КАКОЙ ДУРАК это ПРИДУМАЛ …с НАМОРДНИКАМИ …

Стали свідком новини? Тисніть тут

Фейсбук