додому Новини Замість пляжу – автомийка та багаторівневі гаражі

Замість пляжу – автомийка та багаторівневі гаражі

0

На вулиці Козацькій неподалік річкового вокзалу з’явиться автомийка, трохи далі, на перехресті Козацької та Героїв Дніпра – багатоярусні гаражі, а на пляжі біля "Бочки" − нові споруди. Дозволи на все це було надано "старим" виконкомом у квітні і травні цього року. Нині питання забудови прибережної зони активно обговорюється у соцмережах.

Міський голова Черкас Сергій Одарич на своїй сторінці у Facebook пише: "14 травня 2014 року міськвиконком дозволяє фірмі "Будгарант" забудувати 3,4 га берегу під житло і багатоярусні гаражі… Замість пляжу матимемо гаражі з видом на море…"

Мер зазначає, що цю фірму пов’язують із депутатом і за сумісництвом директором департаменту архітектури Артуром Савіним. А директор цієї фірми – Лариса Слесаренко – була призначена Савіним начальником управління капітального будівництва міськвиконкому.

Відповідно до містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки на розі вул. Козацької та Героїв Дніпра, які й видані "Будгаранту" відповідно до рішення, підписаного тодішнім секретарем міської ради Віктором Білоусовим, фірма "Будгарант" має здійснити заходи щодо зміни цільового та функціонального призначення земельної ділянки, яка нині належить до земель водного фонду. Згідно з цим же документом, тут розміщуватиметься малоповерхова будівля (до 5 поверхів) та багатоповерховий гараж.

За словами начальника управління планування та архітектури департаменту архітектури, містобудування та інспектування Черкаської міської ради Віталія Чернухи, чий підпис стоїть на містобудівних умовах, ці будівлі передбачені Генеральним планом забудови міста.

− Я можу відмовити в наданні містобудівних умов, якщо вони не відповідають Генплану. Ця забудова у Генплані передбачена, − коментує Чернуха. – Містобудівні умови надаються, щоб проектант почав працювати. І саме він повинен відповідати за те, щоб були витримані всі вимоги при будівництві.

Натомість Лариса Слесаренко в коментарі журналістам vikka.ua зазначила, що до фірми "Будгарант" зараз не причетна. Мовляв, керувала нею років 8, але вже рік, як відійшла від справ. Фірмою ж нині керує Віталій Слесаренко. Втім про родинні зв’язки Лариса говорити не захотіла.

Директор департаменту архітектури містобудування та інспектування міськради Артур Савін відстоює право "Будгаранту" на забудову та каже, що досі з фірмою міська влада чинила "несправедливо". Мовляв, у оренду земельну ділянку їй було надано ще в 2006 році. А те, що ділянка належить до водного фонду – помилка.

− При виділенні земельної ділянки була допущена помилка і землю було зараховано до земель водного фонду. Хоча де-факто, після розроблення додаткового проекту землеустрою, було зазначено, що ця земельна ділянка розташована поза 100 метрами водоохоронної зони. Але оскільки у договорі оренди ця помилка була, то потрібно було розробляти новий проект землеустрою, який затверджує міська рада. І от ця епопея тягнеться з 2006 року, – коментує Артур Савін.

Він також зазначає, що Генпланом затверджено розміщення тут малоповерхової будівлі та багатоярусної парковки або гаража.

− Пляжу там і близько ніякого немає, − стверджує Савін. – Просто була помилка при визначенні категорії землі. Тобто однією рукою міська влада дала ділянку, іншою забрала. І тому підприємство досі нічого не може зробити. Дуже незручні умови поставили підприємству.

Ще одне конфліктне рішення – надання ТОВ "Берег-2007" містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки по вул. Гагаріна 3/1. Ідеться про відпочинковий комплекс "Бочка".

За словами Віталія Чернухи, коли ділянка надавалася в оренду, це називалося пункт по обслуговуванню короткочасного відпочинку. Нині фірма хоче побудувати тут "культурно-оздоровчий центр".

Коментуючи рішення "попередників", міський голова Сергій Одарич пише: "Одне з останніх − рішення виконкому від 31 травня цього року (вже після виборів) − дозволити "Бочці" забудувати 1,2 га берега Дніпра. Площа капітальної забудови− 2 500 кв. м, площа покриття− 9 620 кв. м. Пляжу не залишається зовсім…"

Віталій Чернуха знову посилається на Генплан та говорить, що будівля ним передбачена. Але за 100 метрів від води.

− У стометровій зоні можлива забудова тільки гідротехнічних споруд. Але ми маємо той же річковий порт, це капітальна споруда… І таких прикладів багато. Ми тільки надали містобудівні умови, відповідальність несе проектант і замовник, − коментує він.

Натомість Артур Савін запевняє, що ніякої забудови пляжу не буде, і додаткову землю ніхто фірмі не давав. Водночас зазначає: ліпше, аби пляжі були в чиїхось руках:

− У нас не так багато пляжів. Там, де є господар, там елементарний порядок. Берег повинен бути закріплений за якимись підприємствами. Виконком надав можливість проектувати забудову, але відповідно до Генплану.

А щодо автомийки, яку мають будувати біля "Спортлайфу", то це, за словами Артура Савіна, прохання клієнтів спортивного клубу. За час, поки вони тренуються, хочуть привести в порядок свої автівки.

 − Але це не окрема автомийка на березі Дніпра. Це поза стометровою зоною на території клубу, − обіцяє Савін.

Черкащани будівництво мийки на самому березі Дніпра не підтримують.

Олена Бачуріна, мешканка будинку по вул. Козацькій, навіть не підозрювала, що неподалік її будинку буде мийка.

−Звісно, що я проти. Якому розумнику прийшла в голову така ідея? – обурюється жінка.

−Я не клієнт "Спорт-лайфу", але часто вожу сюди дочку. Інколи чекаю її безпосередньо під клубом. Звісно, мийка була б для мене зручною. Але зараз, у 21 столітті, треба думати не тільки про свої інтереси, а й про екологію, навколишнє середовище. Тому для будівництва мийок давайте залишимо менш красиві зони, ніж берегова лінія, – коментує 37-річна черкащанка Марина.

Проект про скасування скандальних рішень щодо забудови берегової зони міський голова Сергій Одарич планує винести на сесію міськради 8 липня.

За словами юриста і депутата Черкаської міськради Миколи Кудрявцева, саме міськрада повинна переглядати рішення виконкому – наскільки вони відповідають стратегії розвитку Черкас.

−На жаль, у нас немає концепції розвитку прибережної смуги. Це дуже важлива складова стратегії розвитку міста. Користуючись цим, владціухвалюють незрозумілі рішення, − зазначає Кудрявцев.

На його думку, ці рішення потребують аналізу з точки зору юридичної правильності та з точки зору розвитку міста.

− З юридичної точки зору потрібно провести перевірку, чи відповідають землі рекреаційного значення тому, що на них хочуть побудувати гараж і автомийку. З точки зору розвитку міста я, безумовно, вважаю що це згубне рішення для розвитку Черкас. Тому що міська прибережна смуга – це одне з небагатьох наявних у Черкасах природних місць, які можуть бути рушійною силою розвитку міста в плані його відвідування, привабливості і, в тому числі, інвестиційної. Дуже виважено треба підходити до використання подібних місць, а тим більше до забудови. Бо фактично це назавжди. До знесення якихось споруд, до перебудування в Черкасах навряд чи скоро дійде, − коментує Микола Кудрявцев.

На думку депутата, будувати в навколопляжній зоні можна те, що пов’язано з відпочинком, розвагами, спортом.

−Тобто там можуть бути кафе, ресторани, заклади харчування, спортивні заклади. Там можуть бути атракції – типу фонтани, розважальні майданчики, майданчики для перегляду кінофільмів, вистав, концертів. А якщо на прибережній смузі – не важливо 100 метрів чи більше – ми ставимо гараж, мийку, склад чи навіть житловий будинок, то ми цим обкрадаємо себе – втрачаємо можливість поставити ті об’єкти, які в Черкаси приведуть інвестиції і які дадуть змогу нам – жителям міста − використвувати це багатство за призначенням. Тому що гаражі будуть зручні тим, хто тут живе неподалік і має авто. А на що дивитися решті черкащан? – підсумовує Микола Кудрявцев.

 

БЕЗ КОМЕНТАРІВ

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

введіть свій коментар!
введіть тут своє ім'я

Exit mobile version