НовиниЧеркащинаЯк сміляни можуть відновити житло. Програма Є-відновлення: куди звертатись...

Як сміляни можуть відновити житло. Програма Є-відновлення: куди звертатись і що потрібно

-

- Advertisment -

Торік в Україні запрацювала програма Є-відновлення по компенсації зруйнованого житла внаслідок бойових дій. За цією програмою українці можуть використати  Житловий сертифікат в ДІЇ для відновлення або придбання житла.

Житловий сертифікат –  це Документ, за яким держава підтверджує свої гарантії  з компенсації житла  або придбані нового на суму що вказана в сертифікаті на первинному або вторинному ринку. Середня сума сертифіката становить 1,7 млн грн

Сертифікат можуть отримати громадяни України, які втратили житло внаслідок військових дій з 24 лютого 2022 року. Сертифікат дійсний 5 років з моменту отримання. Сертифікат можуть використати лише власники житла або прямі спадкоємці, його неможливо передати іншим особам.

Люди, які знаходяться за кордоном, можуть його отримати, однак потрібно, щоб на місці був присутній уповноважений представник, аби комісія могла скласти акт на знищений об’єкт або надати додаткові документи.

ЯК ОТРИМАТИ СЕРТИФІКАТ НА ЖИТЛО

Для отримання сертифіката треба подати  заяву про зруйноване майно через Дію.

Далі комісія визначить суму компенсації й сертифікат з’явиться в застосунку.

Також заяву можна надати в паперовій формі через центр надання адміністративних послуг, орган соціального захисту населення або нотаріуса.

Суму нараховують відповідно до Постанови Кабміну № 600. У неї входить площа втраченого майна помножена на  середню вартість 1 кВ м.

Для приватних будинків також враховують регіон, в якому було знищене майно, та рік будівництва, а для квартир, крім цього, важлива ще кількість кімнат.

ЯК ВИКОРИСТАТИ ЖИТЛОВИЙ СЕРТИФІКАТ: АЛГОРИТМ ДІЙ ДЛЯ ЙОГО ВЛАСНИКА

Перший крок – скасування права власності на зруйновану нерухомість, є обов’язковим етапом процедури компенсації. Після отримання житлового сертифіката новий власник повинен звернутися до державного реєстратора або нотаріуса для проведення процедури державної реєстрації скасування права власності. Важливо зазначити, що ця процедура повинна бути пов’язана зі знищенням нерухомості, а не просто з відмовою власника від свого права.

Також громадянин, який перебуває за кордоном, може ініціювати процес державної реєстрації скасування права власності. Це може статися за допомогою надання довіреності на ім’я особи, яка знаходиться в Україні й може здійснити відповідні дії. Довіреність може бути підтверджена в консульстві України або нотаріуса в країні перебування.

 Другий крок пошуки житла в будь-якому відносно безпечному регіоні України можна обрати як вже готове житло, так і вкластись в новобудову. Географія пошуку обмежена лише непідконтрольними територіями країни.  Далі треба укласти договір з власником житла або недобудови, щоб зазначити не зміну ціну нерухомості й той факт що він не передумав його продавати.

Третій крок – подання заяви про фінансування до Укрпошти, через яку проводяться виплати грошима в рамках програми. У зверненні до Укрпошти експерт рекомендує вказати інформацію про житло (адресу, площу, кількість кімнат), зазначену ціну, дані житлового сертифіката та контактні дані отримувача компенсації. Заяву можна подати онлайн через застосунок “Дія”. Укрпошта розглядає такі заяви протягом п’яти робочих днів, враховуючи пріоритетне право на отримання компенсації. Якщо коштів немає, розгляд заявки автоматично зупиняється і відновлюється після надходження фінансування, яке дійсне протягом 30 календарних днів.

Останній, четвертий крок – оформлення договору купівлі-продажу нового житла в нотаріуса. Після резервування компенсаційних коштів потрібно звернутися до нотаріуса для укладення договору купівлі-продажу. Нотаріус перевіряє розташування житла у безпечному регіоні, факт припинення права власності на зруйновану оселю та, у разі придбання на первинному ринку, надійність забудовника та юридичну “чистоту” нерухомості. Після усіх перевірок нотаріус посвідчує договір, а відомості про право власності покупця вносяться до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно. Для первинного ринку цей етап може мати відкладену умову – оформлення права власності покупця на квадратні метри буде здійснено після здачі житла в експлуатацію.

Якщо ви хочете відновити житло,  за гроші в сертифікаті ви можете найняти підрядника з бригадою будівельників або ж купити буд матеріалів і зробити все самотужки. Проте підрядник має бути офіційно зареєстрованим ФОПами з потрібними кведами на роботу, а всі розрахунки повинні проводитись безготівково, інакше сертифікат не буде діяти.

0 0 голосів
Рейтинг статті
Підписатися
Повідомте про
guest
0 Коментарі
найдавніші
найновіші більшість голосували
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі
Вікка
Віккаhttp://www.vikka.ua
Ми інформуємо населення про події в місті, області, країні, світі.
- Advertisement -

Черкаська міська рада придбала бус для ЗСУ

Колектив ЧМР на чолі з міським головою придбали мікроавтобус «Wolksvagen» та передали на потреби військовим. Про це повідомляє Анатолій...

Антициклон «GUSTAV» принесе спекотну погоду на Черкащину

Найближчі три дні погоду на Черкащині визначатиме антициклон «GUSTAV», який забезпечить маловітряну, суху та спокійну погоду. Про це повідомляє...

Цікаве:

Чи легко вибрати нерухомість у Чернівцях

Наразі не потрібно їхати у місто вашої мрії, аби...

Чудо-тканина фліс: особливості й переваги

Фліс є синтетичним аналогом шерсті. Попри таку складову, ця...
- Advertisement -

ЧитайтеТАКОЖ
Рекомендовано для Вас

0
Ми любимо ваші думки, будь ласка, прокоментуйте.x