В очікуванні конкурсу: через невідкориговані тарифи у черкаських СУБах затримують зарплати

Уже наприкінці березня в Черкасах буде проведено конкурс серед управителів багатоквартирних будинків. Відповідне положення, проект якого був внесений з голосу, 12 лютого погодив виконавчий комітет. Однак вже з 1 січня 2019-го, згідно з законом "Про житлово-комунальні послуги", СУБи (раніше – ЖЕКи) не можуть здійснювати утримання будинків. Віднині цим займатимуться управляючі підприємства, які обиратимуть конкурсним методом. Усе відбувається в межах реформи, розпочатої урядом ще понад 3 роки тому. У Черкасах же через затримку з проведенням конкурсу з’явились і фінансові проблеми. Чому утримання будинків потрапило до замкненого кола, цікавились кореспонденти vikka.ua

12 лютого проект положення про проведення конкурсу серед управителів виконком розглядав не вперше. Кілька раз він повертався на опрацювання. Зокрема, через завищені вимоги до учасників конкурсу. У погодженій редакції є, зокрема, наявність у претендента власних виробничих приміщень, певної кількості спецтехніки (бортовий автомобіль, навантажувач, автомобіль для гідравлічних робіт, два – для аварійних) та спеціалізованого обладнання (три зварювальних апарати, три газонокосарки, генератор). Є вимоги й до кількості персоналу в штаті майбутнього управителя: понад 65 двірників, понад 20 слюсарів та не менше 10 малярів.

Місцеві активісти впевнені: проект писали спеціально "під своїх", між якими й хочуть поділити ринок комунальних послуг владці.

Так, черкаський журналіст Сергій Кузляєв ще напередодні розгляду цього проекту повідомив у "Фейсбуці": критерії оцінки для учасників конкурсу – справжня "бомба сповільненої дії", створена для підприємців, які пов’язані з мером Черкас Анатолієм Бондаренком.

"Перший критерій – ціна. Ну, тут питань нема. Хто запропонує найнижчу ціну, той і обслуговуватиме будинок.

Другий – наявність матеріально-технічної бази. Машини, автомобілі, трактори тощо. У кого цей ресурс є? У кількох приватників і у…. КП СУБ "Соснівський" і СУБ "Придніпровський".

Третій – наявність двірників. Не менше 65 осіб. У кого такий ресурс є? Правильно. У СУБів. У приватників такого нема.

Четвертий – наявність досвіду. Та ще й з градацією 1 рік досвіду – 1 бал. СУБам можна відразу давати перемогу. У них досвід 40-50 років.

П’ятий – наявність таких посад, як заступник з охорони праці. І тут служби утримання будинків переможуть.

А тепер питання: хто контролює в нас СУБи? "Батьківщина". Хто хоче контролювати 40 млн. грн. обороту від квартплати в місяць? Партія "Батьківщина".

Хто залишається за бортом? Переважно всі ті, хто проходив навчання на управителів будинків. Голови ОСББ з досвідом роботи, керівники приватних управляючих компаній, які не мають великого досвіду. Навіть самі мешканці могли б створити управляючу компанію йобслуговувати самих себе….", – пише Кузляєв

 

І стверджує: найгірше у цій ситуації те, що таке доленосне і важливе рішення для громади Черкас прийматиметься з голосу, без публічного обговорення. 

Заступник директора департаменту ЖКК Андрій Наумчук пояснює: проект обговорювався вже багато разів, тому й приймали його без обговорення і з голосу, за пропозицією заступниці міського голови Людмили Бордунос, яка нині опікується питанням ЖКК. Крім того, Андрій Миколайович заперечує думку, що шанси перемогти у конкурсі управителів будинків мають тільки місцеві СУБи. Каже, таке враження, ймовірно, склалось через те, що всі багатоквартирні будинки міста, згідно з прийнятим Положенням "розбили" на два лоти, які територіально відносяться до сфер обслуговування КП "Придінпровська СУБ" та "Соснівська СУБ".

"Хоча була ідея зробити більшу кількість лотів. Відмовились від неї через те, що в місті є будинки в пристойному стані, які не вимагають великих трудових і фінансових затрат на обслуговування. А є об’єкти, наприклад, на околиці міста, в яких дуже велика прибудинкова територія і самі будинки в поганому стані. Тому, якщо їх видати окремим лотом, то їх ніхто не візьме", – пояснює Наумчук.
 

Посадовець переконаний: для приватних підприємств не стануть проблемою погоджені критерії оцінки. Адже, наприклад, знайти необхідну кількість двірників чи слюсарів сьогодні нескладно.

А от директорка КП "Придніпровська служба утримання будинків" Марія Бінусова каже: гарних фахівців у комунальній сфері знайти важко. Тому намагається стимулювати тих працівників, які працюють на совість, гідною оплатою праці. Середня зарплата на підприємстві – понад 6,5 тис. грн., а двірники, які обслуговують більшу кількість об’єктів, заробляють і по 7-8 тисяч.

На жаль, через занадто низькі тарифи, а відповідно, й малі надходження коштів, нині у нас існує невелика затримка заробітної плати, – нарікає керівниця. – Ми сподівались на коригування тарифів після проведення конкурсу управителів. Однак він поки не проведений, тому ми вимушено потрапили в таку ситуацію".
 

Така ж ситуація з зарплатами спостерігається і в "Придніпровській СУБ". Але керівник підприємства Роман Моторний впевнений, що вона вирішиться вже за місяць.

Дійсно, жителі багатоквартирних будинків, які знаходились на обслуговуванні СУБів, сплачували останнім за тарифом, прийнятим ще у 2011 році. Однак затвердження нових можливе лише після проведення конкурсу на управління будинками і визначення його переможців – не раніше 26 березня.

"На сьогодні за грудень ми винні півзарплати, отже, у лютому ми заплатимо половину грудневої, половину – січневої", – зазначає пан Моторний.
 

Розповідає: на ввіреному йому підприємстві зарплатня слюсаря складає близько 6 тисяч. Двірник отримує від 4170 до 7000 гривень.

Розмір же своєї заробітної плати пан Моторний не згадав. Каже: отримує згідно з контрактом і запевняє, що на сайті міської ради оприлюднили неправдиві цифри, які не відповідають дійсності. Ті, нагадаємо, напередодні оприлюднили на сайті міської ради. За наданою інформацією, директор КП "Придніпровська СУБ" "батьківщинівець" Роман Моторний отримує понад 36 тис. грн. на місяць, а його колега з "Соснівської СУБ" Марія Бінусова – на 10 тисяч менше: 26100 грн. При цьому до поточного року служби обслуговували приблизно однакову кількість багатоквартирних будинків. Поки ж обидва підприємства збираються подавати заявки на конкурс управителів і сподіваються отримати перемогу у лотах, які відповідають їхній сфері обслуговування.

ЯК повідомляв сайт vikka.ua, депутати визначили справедливі зарплати для черкаських владців.

 

Підписатися
Повідомте про
guest
0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі
Стали свідком новини? Тисніть тут