додому Новини Черкащина В конвертах не платитиму і хабарів не даватиму", – хасид розповів про...

В конвертах не платитиму і хабарів не даватиму", – хасид розповів про життя в Умані (ФОТО)

0

Місто Умань на Черкащині називають маленьким Ізраїлем. У світі його знають за традиційним щорічним паломництвом хасидів до могили свого праведника Рабі Нахмана. Останні десять років віряни не лише приїздять молитися, а й оселяються в Умані, стають громадянами України. Мають тут синагогу, школу, планують відкрити пункт швидкої медичної допомоги. З волонтерами підтримують українських воїнів на Донбасі. Дехто займається бізнесом. Хайм Хазін розповів "Gazeta.ua", як живеться хасидам-українцям і чому не все вдається робити законно.

41-річний Хайм має свій костел та магазин в Умані, співпрацює із кількома десятками родин, які виготовляють сувеніри з дерева, картини, магнітики, талісмани, кераміку. Ці речі їдуть по всьому світу із Умані. Також на роботу бере українців і з усього сплачує податки.

Чоловік переїхав на Черкащину з Ізраїлю. Сім років тому прийняв українське громадянство. З дружиною 37-річною Ліат мають шестеро дітей. Дочок: 18-річну Елу, 11-річну Мар'ям, 9-річну Ілу. І троє синів – 7-річного Нахмана, 5-річного Натана і Моше, 3 роки. Ліат вагітна. Народжуватиме в Україні ,куди переїхала чотири роки тому. До того подружжя жило на дві країни. Діти мають українське громадянство.

У Хайма працює 12 робітників. Оплату мають мінімум 28 гривень за годину роботи плюс відсоток від продажів. Якщо порахувати – це близько 400 доларів на місяць, але в кого як виходить.

"Все видаю офіційно. Вирішив одразу, що в конвертах не платитиму і хабарів чиновникам давати не буду. Через таку принциповість до мене часто приходять із перевірками. При тому, що майже всі навколо працюють нелегально, а перевіряючі шукають мене", – розповідає чоловік. Вільно розмовляє на івриті, англійською та російською. Українську вивчає.

Невеличкий хостел Хайма розташований у напівпідвалі 5-поверхового будинку неподалік. Має шість номерів, у яких живуть гості, туристи і родичі, коли приїжджають.

"У цьому домі живе 30 родин. Для кожної квартири була передбачена комора у підвалі. Я уклав з ними угоди і взяв собі їх. Зробив там ремонт. Купив на весь будинок нові труби для опалення, каналізацію. Витратив понад 10 тисяч доларів. Тут був сморід і бруд. Я все прибрав. А потім з'ясовується, що мій підвал місцева влада виставила на аукціон. Ми виграли суд. У сусідньому домі такий самий підвал, але без ремонту. Його на аукціон не виставляли. Мешканці будинку подали документи на оформлення ОСББ, але їм ще не дали дозвіл", – каже Хайм Хазін.

За його словами, хасиди живуть в Україні давно, але тільки тепер почали відстоювати себе, як громадяни цієї країни і люди, яких має захищати закон. Мовляв, про хасидів завжди говорили багато всього, а вони мовчали. Тепер так не буде. "Якщо ми в чомусь помиляємося, то визнаємо це. Але коли ні, то вибачте", – зазначає Хайм і додає, що уманчан налаштовують проти хасидів, але зараз вони намагаються уникати цих проблем.

"Маємо юристів, які нам допомагають. Також відкрили своє телебачення. Показуємо людям те, чим займаємося. Ми готові працювати офіційно і платити податки".

Незважаючи на те, що в місті є дві лікарні, пологовий будинок та дитяча лікарня, хасиди хочуть створити свій медичний центр.

"У нас тут був випадок півтора роки тому. Туристці стало зле на вулиці. Вона почала задихатися. Приїхала "швидка" – половина обладнання не працювало. Жінка кричить – не можу дихати, а я не знаю, як їй допомогти. Ми поклали її у "швидку", поїхали у лікарню. Там п'ять хвилин шукали ключ від реанімації, яку подарував Ізраїль Умані. А людина помирає. Для чого ця лікарня? Для чого ви зачиняєте? Потім виходить лікар і каже: "Вибач, вона померла". Згодом стався випадок, коли паломник топився. У "швидкій" не було кисню, щоб його врятувати. Як таке може бути?" – розповідає Хайм.

Медцентр працюватиме у районі паломництва ,але разом з туристами допомогу отримуватимуть і тутешні жителі за потреби.

Ізраїльтянин протягом 27 років приїжджав в Умань молитися. Завжди любив Україну, адже його батьки народилися в Одесі, розповідали про це місто.

"Ми живемо тут з дружиною і дітьми. У нас їх шестеро. Всі – громадяни України. Тут навчаються. Я вчу їх любити цю країну. Дружині сказав, що хочу, аби Нахман служив в українській армії", – каже Хайм.

За його словами, між українцями й хасидами є велика різниця у менталітеті. Понад 90 відсотків проблем через це.

"Наприклад, в Ізраїлі, коли товариш бачить свого знайомого і не пам'ятає імені, то каже: "Пспсссс". Тут так звернутися – це приниження. Хасиди кажуть "ти", коли треба "ви". Це не тому, що хочуть образити. Не знають мови. Другий момент – ми тут гості. Про себе можу сказати, що я громадянин держави, батьки тут народилися. Але коли приїздять сюди туристи з грошима, то мають знати – не все можна купити. Я їм це пояснив і ми тут змінили дуже багато. Ця помилка з двох сторін. Бо українці показують самі, що іноді гроші важливіші за життя. Чому коли хасид приїздить у Нью-Йорк так себе не веде. Знає, що закон є закон. Буде штраф і грошима не відкупитися. А тут може відкупитися", – зауважує вірянин.

Хайм Хазін у найближчі два роки хоче подолати корупцію. На його думку, Україна зміниться, коли корупціонерам всі скажуть "ні". З цього починався Майдан.

"Якщо це вирішити, Майдан закінчиться. Україна не хоче корупції. Кожен з нас це знає. Не всі готові, це залишки радянського мислення. Для Європи Україна це скарб. Скільки тут землі, води, багатств природних. Європі вигідно забрати Україну до себе. Але вона дивиться з боку – там корупція не закінчується. А тут ніхто не хоче це змінити", – розповідає хасид.

Наостанок чоловік додає, що кожному з нас треба мінятися: "Якщо бачите, як бабуся збирає пляшки, дайте їй 20 гривень, хай купить хліба. Ви не збіднієте, а їй буде допомога. Треба починати з чогось малого. Але разом люди можуть дуже багато".

Як повідомляв сайт vikka.ua, екс-мер Черкас розповів про корупцію в земельній і архітектурній галузях Черкас.

БЕЗ КОМЕНТАРІВ

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

введіть свій коментар!
введіть тут своє ім'я

Exit mobile version