Уквітчані, юні й справжні. Такими постали на світлинах черкаських майстринь героїні фотопроекту "Уквітчана". Той напередодні презентували у стінах Черкаської галереї народного мистецтва задля того, аби нагадати про прадавні традиції використання весільних головних уборів українок й показати – віночок і досі актуальний. Побували на відкритті фотовиставки й кореспонденти vikka.ua.
"Уквітчана" стала третім проектом, реалізованим спільно фотографинями Анною Криворотовою, Катериною Друзь та Черкаським обласним краєзнавчим музеєм. Авторки кажуть: натхненні успіхами двох попередніх – "Благословенні Богом українки" та "Родинний зв’язок" – вирішили показати черкасцям ще й красу головного весільного аксесуару наречених. Відтак, власноруч виготовили півтора десятки головних уборів за мотивами віночків з різних регіонів України. Наголошують: роботи є не репліками старовинних вінків, а сучасним їх втіленням.
Робота над проектом тривала близько року. За основу брали як експонати місцевого краєзнавчого музею, так і шукали варіанти в Інтернеті.
Експозицію виставки склали здебільшого віночки центрального регіону: Черкащина, Полтавщина, Київщина. Однак є й експонати з Одещини та Західної України. Ще століття тому віночок для юних українок мав сакральне значення і був певним оберегом. Тому для його створення обирались певні кольори та матеріали. Далеко не завжди вінок плели з живих квітів, адже весілля могло припадати не на сезон цвітіння. Тому почасти використовували тканину, тирсу, папір чи віск. Ті ж матеріали намагались задіяти і авторки проекту. Однак – додавши трохи свого творчого дизайнерського бачення.
Участь у фотопроекті взяли 15 юних черкаських красунь. Хтось вже не вперше постає перед об’єктивами камер Анни та Катерини, хтось із захопленням спостерігав за участю своїх матусь у попередніх проектах, а для когось "Уквітчана" стала модельним дебютом.
Студентку Анну Нетахату до участі запросила завідувачка відділу етнографії Черкаського краєзнавчого музею Вікторія Наумчук. Дівчина каже: погодилась охоче, адже їй сподобався формат проекту.
Віночок, який доповнив її образ, – родом з Коломийського району Івано-Франківщини. У свій час його робили з маків або інших червоних квітів. Нині ж майстрині вплели в нього квіти з червоного фетру. Пшеничні колоски оброблялись за особливою технологією і встановлювались у вигляді променів, утворюючи на головою нареченої незвичайне сяйво.
Аліна Островська досі під враженням від участі в фотопроекті. Каже, зрозуміла, що вінок – то найніжніший аксесуар образу української дівчини.
Побачити на власні очі рукотворні весільні вінки й авторські світлини уквітчаних панянок у Галереї народного мистецтва можна буде до 24 червня. Потому творці виставки обіцяють відправити її у мандри Україною.
Як повідомляв сайт vikka.ua, у черкаському музеї стартував автентично-емоційний фото проект про родинний зв’язок.
У нашому Telegram каналі – тільки найважливіші та найактуальніші новини.