У Черкасах обговорили, як досягти європейських стандартів велосипедного руху в місті

Велодоріжки, парковки для двоколісних та культура співіснування на дорогах усіх учасників руху. Чого ще Черкасам не вистачає для досягнення європейських стандартів велосипедного життя в місті. На це питання намагались знайти відповідь учасники тематичної дискусії. Та пройшла напередодні у форматі круглого столу під назвою "Черкаси в Європі" і зібрала місцевих та столичних активістів, медійників і чиновників. До обговорення долучились і кореспонденти vikka.ua.

Зустріч відбулась у межах проекту "Регіональні медіа як активізатори громадськості в процесах європейської інтеграції України". Її організував телеканал "ВІККА" спільно із "Фондом Міжнародної Солідарності" та "Товариством Лева". В масштабах же країни до цього проекту, окрім "вікківців", долучились також медійники з Маріуполя, Запоріжжя, Кропивницького, Львова, Івано-Франківська, Тернополя, Вінниці та Кам’янця-Подільського. Основний акцент тут спрямований не лише на висвітлення регіональними медіа питання євроінтеграції та процес реформ в контексті Угоди про Асоціацію Україна – ЄС, а й на перетворення журналістів в ініціаторів місцевих заходів, присвячених темі євроінтеграції.

"Ми говоримо про те, що Черкаси вже в Європі, а не нібито колись будуть там. І тема наша пов’язана з європейськими цінностями, – зазначила керівниця Фонду Міжнародної Солідарності (Польща) Ізабелла Хруслінська. – В даному випадку це екологія й залучення громадськості до спільного вирішення нагальних питань. Адже Черкащина повинна бути взірцем європейськості в Україні".

"Всеукраїнський проект, до якого долучилось близько 10 міст і нам буде пощастило, що ми теж стали його частиною, – каже головна редакторка телеканалу ВІККА Юлія Кропива. – Наш канал неодноразово висвітлював тему євроінтеграції, і цього разу ми вирішили стати співорганізаторами. Сподіваємося, що наш досвід буде корисним громаді міста".
 

Тим часом, досвід європейських країн доводить: пересідати на ровер – не лише корисно для здоров’я, але й економно. Так, за даними велостратегії, розробленої до 2030 року, лише за 2017-й економічний зиск для ЄС становить 513 мільярдів євро, а вже за найближче десятиліття цей показник має зрости до 760 мільярдів. Велосипедний рух для Європи, кажуть організатори заходу, базується на основних показниках: екології, фізичній активності та економіці. Тому, наголошують, реалізація роверної стратегії європейського рівня в будь-якому місті вимагає запиту з боку суспільства та розуміння цього запиту боку влади, відповідних адвокацій та відповідного фінансування. Черкаси ж через свою топографію – ідеальне місто для велосипедних умов.

Однак для повноцінної інтеграції двоколісних у повсякдення черкасців існує низка перепон. Основні з них, каже заступник голови Асоціації велосипедистів Черкас Володимир Сичков, – відсутність велосипедних доріжок, а також – культури співіснування на дорозі усіх учасників руху.

"Тільки на початку минулого року збудували велодоріжку на черкаській набережній. Я особисто рухаюсь нею по кілька раз на день, – розповідає активіст. – І тут уже виникає питання щодо культури містян: щодня я зустрічаю близько 20 осіб, які пішки йдуть доріжкою, яка призначена для руху велотранспорту. Ми робимо, звичайно зауваження, адже це збудували для велосипедистів, але не завжди є розуміння. Крім того, часто нас не бачать чи не хочуть бачити автомобілісти. Виникають аварійні ситуації. Через це іноді безпечніше для велосипедистів їздити по тротуарах".
 

 

Попри незручності для любителів двоколісних,попит на щоденне їхнє використання у Черкасах тільки зростає. Це підтверджують щорічні підрахунки роверного трафіку, що їх влаштовують представники місцевої асоціації велосипедистів.

Співавтор велосипедної стратегії Черкас, керівник Центру розвитку місцевого самоврядування Сергій Слинько підтверджує актуальність велотематики для містян. Каже, плачевна ситуація нині і з велосипедними парковками. Їх бізнесмени будують власним коштом біля своїх підприємств. однак муніципальних парко місць для роверів у Черкасах так і немає.

"Кілька років тому активістами було зібрано близько 3,5 тисяч гривень на першу в Черкасах велопарковку. Однак ці кошти досі знаходяться невикористані і нині ми готові дозбирати гроші до необхідної суми", – розповідає Сергій Слинько і зазначає: криміногенність у цьому питанні просто зашкалює.
 

Адже навіть з тих парковок, які стоять біля підприємств під камерами, велосипеди крадуть. А люди потім спостерігають просто запис цієї крадіжки.

"У Фінляндії, до слова, велосипеди залишають на парковках зі всіма снастями і ніхто нічого не краде. У Черкасах же крадуть навіть пристебнутий транспорт. Але навіть попри це багато містян готові пересідати на велосипеди," – наголошує Слинько.
 

Начальник відділу реклами та дизайну міського середовища департаменту архітектури та містобудування Черкаської міськради Андрій Поліщук заявив: через топонімічні особливості Черкас тут досить зручно створювати велодоріжки. Однак поки вона в місті лише одна.

"Наприклад, вулиці Надпільна та Благовісна досить широкі й навіть за рахунок бюджетного нанесення спеціальної розмітки можна зробити вело смуги на дорогах. Перша вело смуга має з’явитись уже в наступному році, – ділиться планами Поліщук. – На вулиці 30-річчя Перемоги треба відокремлювати велодоріжку, бо там настільки щільний потік автомобілів, що велосипедистам буде небезпечно. Згодом зручною для вело руху може стати вулиця Гоголя. Там потік автомобілів не такий інтенсивний, тому теж планується зробити велосмугу або велодоріжку вже наступного року".
 

При цьому чиновник розповів: єдина міська велосипедна доріжка по вулиці Героїв Дніпра має бути продовжена до паркової зони.

"Проте наші будівельники доріг давно не будували, а тут велодоріжки треба! – жартує Поліщук. – Я колись покритикував цю доріжку і вони хоч бордюри прибрали. Мабуть, підряднику треба самому проїхати щойно побудованою доріжкою, тоді він зрозуміє, що і як потрібно доробити".
 

Продовжився проект вже 26 травня на святкуванні Велодня у Черкасах. Саме там і оголосили переможців конкурсу відеоробіт від нашого телеканалу. 

Як повідомляв сайт vikka.ua, черкасці просять створити велодоріжку.

У нашому Telegram каналі – тільки найважливіші та найактуальніші новини.

Підписатися
Повідомте про
guest
0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі
Стали свідком новини? Тисніть тут