Велодоріжки, парковки для двоколісних та культура співіснування на дорогах усіх учасників руху. Чого ще Черкасам не вистачає для досягнення європейських стандартів велосипедного життя в місті. На це питання намагались знайти відповідь учасники тематичної дискусії. Та пройшла напередодні у форматі круглого столу під назвою "Черкаси в Європі" і зібрала місцевих та столичних активістів, медійників і чиновників. До обговорення долучились і кореспонденти vikka.ua.
Зустріч відбулась у межах проекту "Регіональні медіа як активізатори громадськості в процесах європейської інтеграції України". Її організував телеканал "ВІККА" спільно із "Фондом Міжнародної Солідарності" та "Товариством Лева". В масштабах же країни до цього проекту, окрім "вікківців", долучились також медійники з Маріуполя, Запоріжжя, Кропивницького, Львова, Івано-Франківська, Тернополя, Вінниці та Кам’янця-Подільського. Основний акцент тут спрямований не лише на висвітлення регіональними медіа питання євроінтеграції та процес реформ в контексті Угоди про Асоціацію Україна – ЄС, а й на перетворення журналістів в ініціаторів місцевих заходів, присвячених темі євроінтеграції.
Тим часом, досвід європейських країн доводить: пересідати на ровер – не лише корисно для здоров’я, але й економно. Так, за даними велостратегії, розробленої до 2030 року, лише за 2017-й економічний зиск для ЄС становить 513 мільярдів євро, а вже за найближче десятиліття цей показник має зрости до 760 мільярдів. Велосипедний рух для Європи, кажуть організатори заходу, базується на основних показниках: екології, фізичній активності та економіці. Тому, наголошують, реалізація роверної стратегії європейського рівня в будь-якому місті вимагає запиту з боку суспільства та розуміння цього запиту боку влади, відповідних адвокацій та відповідного фінансування. Черкаси ж через свою топографію – ідеальне місто для велосипедних умов.
Однак для повноцінної інтеграції двоколісних у повсякдення черкасців існує низка перепон. Основні з них, каже заступник голови Асоціації велосипедистів Черкас Володимир Сичков, – відсутність велосипедних доріжок, а також – культури співіснування на дорозі усіх учасників руху.
Попри незручності для любителів двоколісних,попит на щоденне їхнє використання у Черкасах тільки зростає. Це підтверджують щорічні підрахунки роверного трафіку, що їх влаштовують представники місцевої асоціації велосипедистів.
Співавтор велосипедної стратегії Черкас, керівник Центру розвитку місцевого самоврядування Сергій Слинько підтверджує актуальність велотематики для містян. Каже, плачевна ситуація нині і з велосипедними парковками. Їх бізнесмени будують власним коштом біля своїх підприємств. однак муніципальних парко місць для роверів у Черкасах так і немає.
Адже навіть з тих парковок, які стоять біля підприємств під камерами, велосипеди крадуть. А люди потім спостерігають просто запис цієї крадіжки.
Начальник відділу реклами та дизайну міського середовища департаменту архітектури та містобудування Черкаської міськради Андрій Поліщук заявив: через топонімічні особливості Черкас тут досить зручно створювати велодоріжки. Однак поки вона в місті лише одна.
При цьому чиновник розповів: єдина міська велосипедна доріжка по вулиці Героїв Дніпра має бути продовжена до паркової зони.
Продовжився проект вже 26 травня на святкуванні Велодня у Черкасах. Саме там і оголосили переможців конкурсу відеоробіт від нашого телеканалу.
Як повідомляв сайт vikka.ua, черкасці просять створити велодоріжку.
У нашому Telegram каналі – тільки найважливіші та найактуальніші новини.