У Черкасах та області чимало покупців звертаються зі скаргами на неякісне взуття та порушення їхніх прав під час гарантійного обслуговування. Про це повідомляють в управлінні захисту прав споживачів Головного управління Держпродспоживслужби області. Фахівці наголошують: аби уникнути непорозумінь, важливо знати основні правила, які регулюють купівлю та обмін взуття.

Незалежно від того, чи це зимові чоботи, літні сандалі чи демісезонні черевики, гарантійний термін встановлюється на будь-яке взуття. Це означає, що виробник або продавець зобов’язаний забезпечити якість товару протягом визначеного часу. У разі виявлення недоліків вони зобов’язані безкоштовно:
- замінити товар на аналогічний;
- відремонтувати його;
- або повернути кошти.
Оскільки взуття належить до сезонних товарів, відлік гарантійного терміну починається з дня продажу, але якщо покупка відбулася не в сезон — з першого дня відповідного періоду.
Згідно з постановою Кабміну:
- зимовий сезон — з 15 листопада по 15 березня;
- весняно-осінній — з 15 березня по 15 травня та з 15 вересня по 15 листопада,;
- літній — з 15 травня по 15 вересня.
Тобто, якщо ви придбали зимові чоботи у серпні, гарантія почне діяти з 15 листопада.
Фахівці радять обов’язково зберігати чек чи інший розрахунковий документ із зазначенням дати покупки. Саме він стане головним доказом у разі виникнення суперечок із продавцем.

Важливо також знати, що повернення або заміна товару можлива лише у разі виявлення істотного недоліку — коли взуття неможливо носити за призначенням, поломка повторюється після ремонту чи виправлення недоліків потребує понад 14 днів.
Дії споживача у разі виявлення браку
Якщо взуття зламалося або втратило вигляд протягом гарантійного терміну, споживач має право:
- вимагати зменшення ціни;
- безкоштовного ремонту;
- компенсації витрат на ремонт.
Якщо продавець відмовляється визнавати проблему, покупець може письмово звернутися з претензією, де чітко вказати суть проблеми та вимоги. Якщо й після цього конфлікт не буде вирішено — звернутися до Держпродспоживслужби за адресою: м. Черкаси, вул. Смілянська, 120, або за телефоном (0472) 33-12-08.
Також можна подати позов до суду.
Пам’ятайте:
Взуття, яке зіпсувалося через порушення правил використання, поверненню чи обміну не підлягає.
У разі сумнівів щодо причин поломки продавець зобов’язаний організувати експертизу за власний кошт протягом трьох днів після письмового звернення покупця.
Якщо експертиза доведе, що дефект стався з вини покупця, йому доведеться відшкодувати витрати на її проведення.
Держпродспоживслужба Черкащини закликає жителів області бути уважними при покупках та відстоювати свої права. Адже обізнаний споживач — захищений споживач.