додому Новини Черкащина "Прийшов до тями та ліз битися": черкаські медики розповіли про скандальний виклик

"Прийшов до тями та ліз битися": черкаські медики розповіли про скандальний виклик

0

В "Обласному центрі екстреної медичної допомоги та медицини катастроф Черкаської обласної ради" розповіли про випадок, що стався 25 січня. Тоді дві бригади швидкої прибули на порятунок непритомного чоловіка, який лежав на вулиці Сержанта Смірнова.

Про це повідомляє кореспондент сайту vikka.ua.

Нагадаємо, що цей випадок набув великого розголосу, оскільки жінки, котрі виявили чоловіка та викликали "швидку", опублікували в соцмережі інформацію про те, що медики не професійно виконували свою роботу. Мовляв, вони прибули через 40 хвилин, не мали при собі рукавичок, джгутів та "накачали" чоловіка невідомими препаратами.

Щоб розібратися в цьому випадку, на станції екстреної допомоги було призначено службове розслідування за участі п’яти осіб та представників юрисконсульства. Було перевірено первинну медичну документацію, тобто картки, які заповнюють, коли надходять дзвінки на лінію 103 та карти виїздів.

Окрім цього комісія прослухала архіватори запису розмов дзвінків, що надходили на лінію 103. Розглянули пояснювальні записки медпрацівників, які виїздили на виклик та переглянули записи з GPS- навігаторів.

Так, комісія з’ясувала, що виклик надійшов на лінію о 19:44. Телефонувала жінка і повідомила, що неподалік супермаркету по вулиці Смірнова лежить чоловік у позі ембріона.

"О 19:50 поступив повторний дзвінок від чоловіка, який теж бачив непритомного. Він повідомив, що намагався привести його до тями, проте не зміг. Коли ж у заявника спитали його номер телефону, щоб детальніше дізнатися місце знаходження чоловіка, він повідомив, що все це бачить з вікна. Цей виклик також прийняли", – зазначила головний лікар Черкаської станції швидкої медичної допомоги Наталя Боровик, яка доповідала за результати комісії.

Вона додала, що, згідно даних навігаторів та інформації диспетчерів, на момент виклику на станції не було жодної вільної та готової до виклику бригади.

"Зараз пішов спалах респіраторних інфекцій та грипу. Дуже багато звернень з цього приводу приходить саме на лінію екстреної медичної допомоги і досить часто, коли висока температура люди просто вимагають, щоб "швидка" приїхали на виклик. 25 січня усі бригади працювали практично без заїзду", – додала Наталя Боровик.

Виклик на заявлену адресу передали бригаді, котра звільнилася о 19:52. "Швидка" працювала 12 годин практично без поповнення медресурсу, тому спершу заїхала на станцію, щоб взяти необхідні медикаменти та кисень. Тому бригада виїхала на виклик о 19:56 та прибула туди о 20:01. Тобто з моменту надходження першого виклику пройшло 17 хвилин.

Фельдшер, котра прибула, оглянула чоловіка, оцінила обстановку та поставила діагноз. Почала надавати екстренну медичну допомогу та попросила водія, щоб той викликав ще одну бригаду медиків.

"О 20:12 виїхала лікарська бригада, котра має статус реанімаційної. Вони прибули о 20:16 і продовжили надавати допомогу. Потому госпіталізували 32-річного пацієнта до Третьої міської лікарні. Попередній діагноз – отруєння невідомою речовиною. Під час проведеною роботи, комісія визначила, що недотримання нормативу доїзду до пацієнта, коли бригада не вклалася в 10 хвилин, зумовлене об’єктивними причинами. І виникло в результаті різкого збільшення, не завжди обґрунтованих, звернень громадян на телефонну лінію 103 та збільшення кількості виїздів бригадами "швидкої" при недостатній кількості санітарних автомобілів", – підсумувала Наталя Боровик.

Окрім цього директор "Обласного центру екстреної медичної допомоги та медицини катастроф Черкаської обласної ради" Ігор Фесун повідомив, що протягом останнього місяця кількість нічних викликів "швидкої" збільшилася майже вдвічі, але кількість бригад залишилася без змін. Найчастіше люди викликають "екстренку" не обґрунтовано і працівники "швидких" практично працюють за сімейних лікарів.

"Я неодноразово говорив, що на Черкаси має бути 28 "швидких", у нас їх 16. Також велика проблема, що ми працюємо замість сімейної медицини. Сімейний лікар говорить пацієнтам, щоб викликали "швидку" і його там послухають. Люди хворіють по 7-10 днів, і за цей час не йдуть до поліклініки, а потім викликають "швидку" і вимагають лікарняний. Люди лінуються йти до поліклініки та звертатися до сімейного лікаря. Однак, якщо людина має змогу ходити, вона має йти до лікарні, а не викликати "швидку". Тим не менш, ми не відмовляємо та виїжджаємо на кожен виклик", – повідомив Ігор Фесун.

Він також додав, що кожна їхня машина обладнана заповненою медичною сумкою, у кожного медика є все необхідне для надання допомоги: набори рукавичок, мінімум чотири джгути для різного призначення. І будь-яке недотримання відповідних правил суворо карається. Тому інформація про те, що фельдшер оглядала хворого "голими руками та користувалася лише еластичним бинтом" – ніщо інше як наклеп.

Окрім цього в соцмережі з’явилося відео з місця події, опубліковане Патрульною поліцією Черкаської області. На ньому видно, що медпрацівник знаходилася в рожевих рукавичках. Зараз цей випадок розглядають юристи і готується позов до суду до осіб, які поширюють неправдиву інформацію щодо роботи медпрацівників.

"З таким відношенням до нас, в "екстренці" не буде кому працювати. Люди просять медиків про допомогу, але при першій же можливості готові оббрехати їх. Цього чоловіка ми врятували, як би то не було, а він ще й битися кидався, коли прийшов до тями. У мене прохання до людей: думайте, що ви пишете, тому що завтра через такий "піар" до вас не буде кому приїхати. Кожного дня у нас в місті одна – три ДТП, майже кожного дня у аварію потрапляють діти. Перед тим, як викликати "швидку" через температуру в 37,5, подумайте про те, що у цей момент "швидка" нагальніше потрібна комусь іншому", – підсумував Ігор Фесун.

Як повідомляв сайт vikka.ua, у Черкасах горе-пацієнт відправив медика на лікарняне ліжко.

У нашому Telegram каналі – тільки найважливіші та найактуальніші новини.

 

БЕЗ КОМЕНТАРІВ

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

введіть свій коментар!
введіть тут своє ім'я

Exit mobile version