МАН-2020: молоді науковці Черкащини презентували свої доробки на масштабній онлайн-конференції

ІІІ етап Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук України, наймасштабнішого інтелектуального змагання України, відбувся 3-8 листопада.

На чотири дні всі регіони країни об’єдналися в інтелектуальний інтернет-зв’язок. Серед них цьогоріч було 37 представників молодих науковців-дослідників Черкащини, інформує пресслужба ОДА.

Уперше за всю свою історію фінал конкурсу-захисту відбувся онлайн. Виклики 2020 року дали конкурсантам захопливі можливості. Нові правила, нові умови, нові стандарти міжнародного зразка, новий досвід – це те, що запропонував цього року своїм учасникам конкурс.

Першого конкурсного дня відбувся постерний захист, де кожен з учасників захищав свій проєкт з демонстрацією електронного постера. Конференція другого конкурсного дня, на якій учасники презентували та обговорювали результати своїх робіт, активувала цікавість та допитливість до проєктів колег. Два робочі конкурсні дні стали справжньою школою набуття нових навичок, створили надзвичайну атмосферу зацікавленості та мотивацій.

Онлайн-версія змагання надала захопливі можливості не тільки почути спікерів світового масштабу, а ще й поставити їм свої запитання. Пряме включення з радником Генерального директора ЮНЕСКО Жаном-Полем Жусто Нґоме Абьяґою, а також із дипломатами українського посольства у США, які вийшли на зв’язок з Вашингтону, телемости з Мексикою та Америкою з очільником MILSET і Національної мережі науки та технологій Мексики – RED – Роберто Ідальго і провідним науковцем і керівником проєктів NASA Хорхе Сотомайором для конкурсантів стали чи не найбільшим враженням за все змагання.

10 тисяч квадратних метрів, забудованих під конкурс, більше 1000 підключень від вмотивованих конкурсантів до «Zoom», 65 окремих студій-секцій, у яких транслювалися захисти, майже півмільйона зацікавлених відвідувачів за перший день віртуальної виставки. Упродовж трьох конкурсних днів усі вболівальники мали змогу віддати свій голос за найцікавіший проєкт.

Із 100 тисяч голосів, відданих за більш як 1000 конкурсних проєктів, було чимало голосів підтримки черкаських вболівальників. Саме вони дали змогу учениці Уманської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 3 Анастасії Рудій, авторці проєкту «Традиції церковного дзвонарства Уманщини», потрапити у ТОП-10 лідерів голосування та отримати приз глядацьких симпатій – сімейний візит до Музею науки Малої академії наук України. Керівником конкурсного проєкту є Ганна Ганіч, вчитель історії Уманської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 3 Уманської міської ради, завдячуючи професіональному супроводу якої проєкт досяг такої досконалості, а підготовлена нею конкурсантка посіла третє місце у секції етнології.

Упродовж конкурсних днів тривав онлайн-семінар для вчителів, керівників наукових проєктів конкурсантів, аудиторія якого сягнула чисельності 720.

Понад 500 нагород було вручено конкурсантам. 15 проєктів наших конкурсантів були відзначені дипломами переможців та спеціальними нагородами від міжнародних партнерів Малої академії наук України. Лідер голосувань за кращий конкурсний проєкт, 5 спеціальних нагород від міжнародних партнерів Малої академії наук України, 5 третіх і 4 других призових місць, 6 із 66 золотих медалей конкурсу стали трофеями черкащан. Конкурсне золото стало найвищою пробою рівня підготовленості конкурсантів та професійності їхніх наставників.

Ось вони – фіналісти-переможці цього кількарічного інтелектульного марафону, окремі з яких фінішували, вже будучи студентами:

– Ірина Бобкова, учениця 11 класу Черкаського фізико-математичного ліцею (ФІМЛІ) Черкаської міської ради, гуртківець комунального закладу «Черкаський обласний центр роботи з обдарованими дітьми Черкаської обласної ради» (секція мультимедійних систем, навчальних та ігрових програм –1 місце, лауреат спеціальної нагороди від міжнародних партнерів МАНУ). Науковий керівник проєкту – Юрій Білогородський, методист, керівник гуртків комунального закладу «Черкаський обласний центр роботи з обдарованими дітьми Черкаської обласної ради»;

– Дмитро Палагін, учень 11 класу Черкаського фізико-математичного ліцею (ФІМЛІ) Черкаської міської ради, гуртківець комунального закладу «Черкаський обласний центр роботи з обдарованими дітьми Черкаської обласної ради» (секція інтернет технологій та Web-дизайну – 1 місце, лауреат спеціальної нагороди від міжнародних партнерів МАНУ). Науковий керівник проєкту – Юрій Білогородський, методист, керівник гуртків комунального закладу «Черкаський обласний центр роботи з обдарованими дітьми Черкаської обласної ради»;

– Павло Усатюк, учень 10 класу Черкаської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 17 Черкаської міської ради (секція науково-технічної творчості та винахідництва – 1 місце – лауреат спеціальної нагороди від міжнародних партнерів МАНУ). Науковий керівник проєкту – Тамара Шемшур, вчитель Черкаської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 17 Черкаської міської ради;

– Ірина Омельченко, випускниця Тальнівського економіко-математичного ліцею Тальнівської міської ради Тальнівського району, студентка Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського» (секція української мови – 1 місце). Наукові керівники проєкту – Людмила Шитик, професор кафедри українського мовознавства і прикладної лінгвістики Черкаського національного університету, доктор філологічних наук, керівник гуртка комунального закладу «Черкаський обласний центр роботи з обдарованими дітьми Черкаської обласної ради» та Людмила Юлдашева, доцент кафедри слов’янської філології та журналістики Таврійського національного університету, кандидат філологічних наук, керівник гуртка «Ерудит» Тальнівського будинку дітей та юнацтва Тальнівської міської ради Тальнівського району;

– Наталія Скорик, учениця 10 класу Ковтунівського навчально-виховного комплексу «загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад» Золотоніської районної ради (секція астрономії та астрофізики – 1 місце). Науковий керівник проєкту – Ольга Мала, вчитель фізики Ковтунівського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад» Золотоніської районної ради;

– Нікіта Товстопят, випускник Черкаської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №3 Черкаської міської ради, студент Української медичної стоматологічної академії (секція охорони довкілля та раціонального природокористування – 1 місце). Науковий керівник проєкту – Людмила Довгаль, вчитель Черкаської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №3 Черкаської міської ради;

– Марина Сухина, випускниця Дубіївської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Черкаської районної ради, студентка Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького (секція ботаніки – 2 місце, лауреат спеціальної нагороди від міжнародних партнерів МАНУ). Науковий керівник проєкту – Алла Ковтун, вчитель Дубіївської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Черкаської районної ради;

– Сергій Власенко, учень 11 класу Ковтунівського навчально-виховного комплексу «загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад» Золотоніської районної ради (секція аерофізики та космічних досліджень – 2 місце). Науковий керівник проєкту – Ольга Мала Гаврилівна, вчитель фізики Ковтунівського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад» Золотоніської районної ради;

– Вікторія Овчарук, випускниця Тальнівського економіко-математичного ліцею Тальнівської міської ради Тальнівського району, студентка Київського національного університету імені Тараса Шевченка, (секція кримськотатарської гуманітаристики – 2 місце). Наукові керівники проєкту – Людмила Юлдашева, доцент кафедри слов’янської філології та журналістики Таврійського національного університету, кандидат філологічних наук, керівник гуртка «Ерудит» Тальнівського будинку дітей та юнацтва та Карман Раїса Михайлівна, вчитель Тальнівського навчально-виховного комплексу «загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 1 – гімназія» Тальнівської міської ради Тальнівського району.

– Юлія Ярчук, учениця 11 класу Черкаського гуманітарно-правового ліцею Черкаської міської ради (секція філософії – 2 місце). Науковий керівник проєкту – Дмитро Усов, професор кафедри суспільних наук Черкаського інституту пожежної безпеки імені Героїв Чорнобиля Національного університету цивільного захисту України, доктор філософських наук;

– Анастасія Руда, учениця 11 класу Уманської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 3 Уманської міської ради (секція етнології – 3 місце, лідер глядацького голосування за проєкт). Науковий керівник проєкту – Ганна Ганіч, вчитель історії Уманської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №3 Уманської міської ради;

– Аліна Карастан, учениця 11 класу Черкаської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 33 ім. В. Симоненка Черкаської міської ради (секція агрономії – 3 місце). Наукові керівники проєкту – Сергій Дерій, доцент кафедри біології, екології та агротехнологій навчально-наукового інституту природничих та аграрних наук Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького, кандидат біологічних наук та Ліана Плахотнюк, вчитель Черкаської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 33 ім. В.Симоненка Черкаської міської ради;

– Владислав Мережко, випускник Уманської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 3 Уманської міської ради, студент Київського національного лінгвістичного університету (секція теології, релігієзнавства та історії релігії – 3 місце). Наукові керівники проєкту – Ганна Ганіч та Оксана Гнатишина, вчителі Уманської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 3 Уманської міської ради;

– Богдана Опалько, випускниця Тальнівського економіко-математичного ліцею Тальнівської міської ради Тальнівського району, студентка Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського» (секція прикладної математики – 3 місце). Науковий керівник проєкту – Алла Левченко, вчитель математики Тальнівського економіко-математичного ліцею Тальнівської міської ради Тальнівського району;

– Максим Пузєєв, випускник Золотоніської гімназії ім. С. Д. Скляренка Золотоніської міської ради, студент Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського» (секція експериментальної фізики – 3 місце). Наукові керівники проєкту – Ірина Пузєєва та Олександр Пузєєв, учителі Золотоніської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 6 Золотоніської міської ради.

Окрім переможців, журі конкурсу обрало кращі з кращих проєктів для участі у міжнародних змаганнях. Можливість стати частиною української делегації давали на основі володіння англійською мовою, враховували результати досліджень та вміння їх презентувати. До складу національної команди потрапили 5 наших фіналістів зі своїми суперпроєктами:

– Дмитро Палагін, з проєктом «Інтернет-сервіс фільтрації шумів на цифрових зображеннях»;

– Ірина Бобкова, з проєктом «Android-додаток для фотографування з функцією автоматичного видалення рухомих перешкод»;

– Марина Сухина, з проєктом «Вплив біостимуляторів на ризогенну активність Saintpaulia ionantha»;

– Мілла Міхно, учениця 10 класу Черкаської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 17 Черкаської міської ради – у секції кліматології та метеорології – з проєктом «Температура та кількість опадів у місті Черкаси в сучасних умовах клімату та заходи з адаптації до цих змін» (науковий керівник проєкту –Міщенко Вікторія Вікторівна, вчитель Черкаської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 17);

– Павло Усатюк, з проєктом «Виготовлення модуля бортового комп’ютера для супутникових апаратів серії «CubeSat» з використанням швидкісного контролеру STM32H7».

Приємно було чути, коли президент Малої академії наук України Станіслав Довгий у своєму виступі на урочистому закритті конкурсу назвав кілька проєктів, які особисто його вразили найбільше. І першим серед названих прозвучав проект тальнівчанки Вікторії Овчарук «Осмислення кримськотатарської національної ідентичності у кінофільмі «Додому» режисера Н. Алієва», відзначений дипломом другого ступеня у секції кримськотатарської гуманітаристики.

За найвищими досягненнями конкурсантів завжди стоять небайдужість та професіоналізм їх наставників– педагогів та науковців. Серед них є й такі, які підготували двох фіналістів-переможців: Юрій Білогородський, методист, керівник гуртків комунального закладу «Черкаський обласний центр роботи з обдарованими дітьми Черкаської обласної ради», Ганна Ганіч, вчитель історії Уманської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №3 Уманської міської ради, Ольга Мала, вчитель фізики Ковтунівського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад» Золотоніської районної ради, Людмила Юлдашева, доцент кафедри слов’янської філології та журналістики Таврійського національного університету, кандидат філологічних наук, керівник гуртка «Ерудит» Тальнівського будинку дітей та юнацтва. Алла Левченко, вчитель математики Тальнівського економіко-математичного ліцею Тальнівської міської ради Тальнівського району, підтотувала двох фіналістів, один з яких став переможцем.

Як повідомляв сайт vikka.ua, понад пів сотні учнів на Черкащині отримуватимуть стипендії ОДА.

Підписатися
Повідомте про
guest
0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі
Стали свідком новини? Тисніть тут