Сотні автівок кілька годин простояли у черзі, аби потрапити з Черкас на інший бік Дніпра. Перший день перекриття черкаського мосту перед відкриттям "вікна" о 16-ій годині зібрав чималий затор. Забиті маршрутки, елітні автівки, військовий транспорт, шойно прооперовані пасажири медико-санітарного автомобіля. Тут всі рівні. Поза графіком мостом можуть проїхати лише машини, що задіяні у ремонті мосту та карети швидкої допомоги. Який вигляд має новий трафік між Черкасами та лівим берегом Дніпра, бачив кореспондент сайту vikka.ua.
Найбільше перекриття обурює водіїв вантажівок, які дізналися, що тепер не мають права проїхати мостом, лише під’їхавши до патрульних.
"Я щойно купив машину в Каневі, а тепер мені кажуть повертати назад. Прийдеться проїхати ще 80 кілометрів", – зазначає водій Олександр.
Приватний підприємець Костянтин декілька хвилин з'ясовував у патрульних, на яких підставах і згідно з якими документами його змушують змінити маршрут.
"Мені потрібно витрачати власні кошти, заправляти машину, щоб об’їжджати і робити гак. Я вивантажився у Кіровограді, їду додому до Прилук. Є всі документи. Приїхав здалеку і не бачив жодного знаку чи інформації", – каже водій.
Медико-санітарна автівка з пацієнтами після операції простояла у черзі близько двох годин
Проте автовласники, їх пасажири та пасажири автобусів здебільшого ставляться до вимушеного затору з розумінням.
"Ми виїхали з вокзалу спеціально раніше – о 15:30. Через перекриття довелося змінити графік. Раніше зранку виїжджали з Черкас о 7-30, а сьогодні о 5-40", – розповідає водій рейсового автобуса Черкаси-Жовнине.
Капрал поліції Далері Пулоді зазначає: не всі водії були готові до того, що їм доведеться чекати стільки часу. Тепер дехто з них стоїть у черзі близько трьох годин. Здебільшого така ситуація виникла через те, що люди не знали про перекриття.
12 кілометрів за 4 місяці. У такий термін, враховуючи інтервали часу, коли черкаська дамба та міст через Дніпро будуть відкриті для проїзду транспорту, обіцяють відремонтувати цю частину автодороги. Відсьогодні ж черкаська дамба та міст через Дніпро повністю перекриті.
Роботи на дамбі мали розпочати 19 червня, але фактично вони стартували із затримкою у три дні, 22 червня. Транспорт, як анонсувалося раніше, пропускають у визначений час: з 6:00 до 9:00 та з 16:00 до 19:00 години. Проїхати через міст зможуть автівки вагою до 5 тонн.
"Підрядник вчасно не виготовив попереджувальні та інформаційні знаки. Тож довелося відкласти початок робіт", – пояснив заступник начальника управління, начальник відділу транспорту та зв’язку Черкаської ОДА Сергій Синільник.
Він зазначив, що перше перекриття мосту пройшло без форс-мажорів, за виключенням емоцій водіїв.
"Було трохи конфліктів між автовласниками та працівниками поліції, адже водії хотіли проїхати, коли вже дамба була перекрита. Вони обурювалися, що ремонтний транспорт ще не почав працювати і дорога була пуста. Також біля дамби виникли невеликі затори", – сказав заступник начальника управління.
Через перекриття змінив графік руху і пасажирський транспорт. Маршрутні автобуси до лівого берега Дніпра скасували свої виїзди після 9:00 та до 16:00.
"Наприклад, маршрут №306, який курсує між Черкасами та Золотоношею, раніше мав 40 рейсів. Тепер скасовано майже половину. Залишилося 9 вранці та 8 у вечірній час. Натомість додали 2 дизельних потяги, які виїжджають з Черкас до Золотоноші об 11:57 та 14:30, а повертаються о 13:10 та 15:34", – пояснив Сергій Синільник.
Справжньою проблемою перекриття мосту стало для представників бізнесу, що возили цим маршрутом свою продукцію. Особливо це стосується тих, чиє виробництво розташоване у Золотоноші, Драбові чи Чорнобаї. Регіональний менеджер ТМ "Сладосвіт" Руслан Вернигора зазначив, що об’їзд мосту майже в 4 рази збільшить витрати його фірми на пальне.
"Наші машини важать більше 5 тонн, тож доведеться об’їжджати через Канів, а це збільшить собівартість 1 кг продукції на 2-2,5 гривні. Тож будемо намагатися відправляти машини через день, або й два дні", – пояснив він.
У свою чергу, прес-секретар Служби автомобільних доріг у Черкаській області Юрій Дубрава повідомив, що для зручності водіїв на автомобільних дорогах Н-16 Золотоноша-Черкаси-Сміла-Умань, Н-08 Бориспіль-Дніпропетровськ-Запоріжжя та Р-10 Канів-Чигирин-Кременчук встановлені інформаційні стенди про проведення ремонтних робіт на ділянці дороги із зазначенням схеми об’їзду. Також на під’їздах до дамби цілодобово чергуватимуть представники Нацполіції, для допомоги водіям та для запобігання виникненню заторів.
Водії ж поки що не відчули турботи про себе. Зокрема черкащанка Вікторія Кондисенко написала у соцмережі, що автовласникам та їх пасажирам доводиться стикатися із низкою труднощів.
"Жодної інформації у вигляді табличок, вказівників просто не існує на під'їздах до мосту. Є тільки екіпаж патрульної поліції на в'їзді на дамбу. Дорога на Канів просто відсутня як така, вся забита транспортом. Якщо ви раптом наважитеся переїхати на інший бік Дніпра власним транспортом, будьте готові до не дуже веселих пригод, величезних витрат в коштах і часі", – порадила Вікторія Кондисенко.
Facebook / Юрій Дубрава
Нагадаємо, для підприємців, які мають сільгосптехніку чи негабаритний транспорт, діють спеціальні умови пропуску. Вантажопідйомність мосту через Дніпро в районі Канівської ГЕС становить 30 тонн, тож транспорт можуть пропускати в окремому порядку. Для цього треба отримати дозвіл у Канівської ГЕС.
Як повідомляв сайт vikka.ua, перекриття черкаського мосту паралізує рух великогабаритного транспорту.