НовиниДиректор вокзалу: "Хюндаїв" у Черкасах не буде, а новий...

Директор вокзалу: "Хюндаїв" у Черкасах не буде, а новий поїзд до Києва надовго

-

- Advertisment -

Скоро черкасці зможуть потрапити до столиці на новому потязі "Київ-Черкаси-Київ". Хто ініціював цей напрямок, чому до Черкас не можуть пустити надшвидкісні "Хюндаї" та скільки черкащан нині їздить на Донбас. Про все це та багато іншого розповіла в інтерв’ю vikka.ua начальник Черкаського залізничного вокзалу Тамара Ковеля.

 

– Нещодавно з’явилася інформація, що вже наприкінці березня курсуватиме новий потяг Київ-Черкаси. Це була ваша ініціатива?

– Так, дійсно,на початку березня ми отримали телеграму про те, що вже з 29 березня курсуватиме потяг "Київ-Черкаси-Київ". Це буде фірмовий поїзд із сидячими місцями. Він ходитиме по непарних числах до Черкас, по парних – до Кіровограда.

Ми кілька разів писали листи центральному керівництву "Укрзалізниці" про необхідність введення нового поїзду до столиці, але лише зараз у Києві вирішили випробувати новий напрямок. Поки що його призначили на два місяці. Але це більше пов’язано з тим, що влітку графіки руху пасажирських поїздів змінюються. Тоді й Київ-Одеса, який проходить через Черкаси, ходитиме щодня. Але, впевнена, новий поїзд також залишать.

– Чи зможе поїзд до столиці конкурувати з маршрутками?

– Звичайно, залізницею їхати дешевше. Адже в маршрутках треба платити 120 грн, а квиток на поїзд можна купити навіть за 71 грн (найдешевші дні: вівторок, середа), а студентам узагалі за 35 грн. Ціна проїзного документу залежить від класу та дня тижня. Середня ціна за квиток першого класу – 101 грн, другого – 88 грн. Хоча не дуже зручний час відправлення/прибуття нового поїзду. Я вважаю, що його потрібно дещо змінити.

Краще, щоб до столиці потяг прибував зранку. У такому разі він був би повністю завантажений. Або хоча б, щоб прибував до Києва на півтори години раніше, тобто близько 20:00. Адже багато черкащан їздять до Ужгорода, Чернівців, Сваляви тощо через столицю, оскільки з Черкас нічого немає. Так би, приїхавши на новому поїзді до столичного вокзалу, вони б могли пересісти на інший залізничний транспорт західного напрямку. Бо в іншому випадку люди користуються маршруткою, і ми втрачаємо своїх пасажирів.

У середньому по Черкасах зараз ми продаємо 300 квитків із Києва в міста Західної України. А це ж не лише на цьому вокзалі купують. Та й студентам вигідно, щоб поїзд із Києва відправлявся ввечері після занять. Однак, попри це, ми вже продали більшу половину квитків на новий потяг.

– А хто пропонував саме такий графік руху? Його можна змінити?

– До нас прийшла телеграма, де був зазначений час руху, тобто його розраховували в Києві. Ніхто нас не питав, як ми хотіли. Цей поїзд належить до Південно-Західної залізниці, значить, їм так зручно. Адже він виїжджає зранку зі столиці і ввечері туди ж повертається, там ночує і зранку їде до Кіровограду і назад. Це вже не я буду вирішувати щодо змін, ми можемо лише рекомендувати. Та було б непогано, аби все-таки звертали увагу на побажання пасажирів.

 

– Скільки місць вміщуватиме новий поїзд?

– Спочатку передбачено два вагони, однак максимально розраховують на п’ять. Максимальна кількість місць у потязі – 295. Це вагони із сидячими місцями першого та другого класів.

– Яка різниця між вагонами першого та другого класів?

– У плацкартному вагоні 2-го класу вміщується 67 осіб, а в купейному 1-го – 27. Крім того, сидіння дорожчих місць дещо комфортніші. Але суттєвої різниці, як, наприклад, між звичайним плацкартним та купейним вагоном, немає.

"За рік кімнатою для біженців на вокзалі ніхто не скористався"

– Чому через Черкаси проходить дуже мало потягів важливих напрямків, а всі вони зосереджені на станції ім. Т. Шевченка? Чи не було б вигідніше, щоб поїзди ходили саме через обласний центр?

– Найбільша проблема в тому, що в Черкасах не електрифікована ділянка. Тому в нас, здебільшого, їздять дизелі, тобто на дизельному паливі. Бо в іншому випадку можна було б навіть "Хюндай" пустити з Черкас до Києва, Львова чи Харкова, але він теж "живиться" електрикою.

У принципі, великого такого попиту в Черкасах немає. Достатньо тих поїздів, які є. Пасажиропотік за останні два роки сильно впав, уже не їздять потяги до Криму та мало залишилось тих, що прямують на схід України.

– Із Черкас купують квитки на поїздив сторону Донбасу?

– Небагато. Якщо раніше на схід їздило приблизно 30 людей на день, то зараз 1-2 людини. Щоправда, нещодавно їхало 100 осіб – солдатів АТО до Маріуполя. Але оскільки прямого поїзду не було, купували квитки через Бердянськ. Тобто переважно, якщо їдуть на схід, то це або військовослужбовці, або ті, що там живуть.

– А ви якось допомагаєте біженцям? До вас звертаються за поміччю?

– На вокзалі є спеціальна кімната для переселенців. Тут є довідник із усіма необхідними телефонами, які нам надали з обласної державної адміністрації та Центру зайнятості населення. Тобто, у разі приїзду людей зі сходу, які потребують допомоги, ми повинні викликати державних працівників. А ті вже натомість їх мають нагодувати, розселити, влаштувати на роботу тощо.

Нещодавно приїжджали з Центру зайнятості, залишили оновлені дані. Крім того, ми встановили в кімнаті комп’ютер і провели інтернет-зв'язок, аби біженці могли знайти всю необхідну інформацію. Проте за весь рік ніхто до нас так і не звертався. Кімната вже рік простояла даремно.

 

У "готелі" на вокзалі можна переночувати за 47 гривень

– А які послуги на вокзалі користуються попитом?

– До нашої платної довідки завжди черги. Тут залізничник надає інформацію, як краще доїхати до необхідного міста в країнах СНД. Наприклад, часто люди питають, як доїхати до Сургуту чи Лісок (Росія). Нещодавно також шукали, як доїхати до Ростова (РФ). Щоб самостійно дізнатися, треба "перелопатити" півкомп’ютера, адже це не так просто. Потрібно підбирати маршрут, врахувати купу нюансів. Адже в один день поїзд ходить, в інший – ні. Це ціла процедура, щоправда, наш працівник справляється за 5 хв. Ця послуга коштує 6 грн.

– Тобто у вас є розширена інформація, яку навіть важко знайти в Інтернеті?

– У принципі, все є в Інтернеті. Але пасажирам, які рідко купують квитки, легко заплутатися. Наприклад, часто купують квитки з Росії до "Шевченкового". Касири продають проїзні документи до станції Шевченкове, що під Харковом, а не у Смілі. Або навпаки, пасажири приходять на ст. ім. Т. Шевченка, а провідники їх не беруть, бо квитки на зовсім інший поїзд. Оце вам Інтернет. Потрібно бути дуже уважним.

 

– Які ще послуги надають на вокзалі?

– У нас ще є кімнати відпочинку. Між іншим, ціни найменші по Черкасах. Ми здаємо ліжко-місця та кімнати на півдоби і більше. Є кімнати з душовими кабінами, телевізорами тощо. Можна переночувати навіть за 47 грн. Ті, хто в нас жив, повертаються і нічого іншого не шукають. Адже зручно, що ми на вокзалі, не треба нікуди йти з речами.

 

– А де розташовані ці кімнати відпочинку? Яка їхня вартість?

– Вони прямо в приміщенні вокзалу на 2 та 3 поверхах. Ціни залежать від кількості місць у номері, від якості, наявності телевізора, душової тощо. Найдорожчі місця "люкс" за добу – 125,5 грн. У двомісному номері з людини 85 грн, у чотирьохмісному – 71 грн. За півдоби доведеться заплатити 47 грн. Додатково можна скористатися душовою кабіною – 16 грн., холодильником, мікрохвильовою піччю тощо.

 

Анатолій Бабак, vikka.ua

0 0 голосів
Рейтинг статті
Підписатися
Повідомте про
guest
0 Коментарі
найдавніші
найновіші більшість голосували
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі
Вікка
Віккаhttp://www.vikka.ua
Ми інформуємо населення про події в місті, області, країні, світі.
- Advertisement -

Справу підозрюваного у вбивстві та згвалтуванні дівчинки на Звенигородщині передали до суду

Жителя Звенигородщини, якого підозрюють у вбивстві та згвалтуванні малолітньої, судитимуть за трьома статтями. Про це інформує Черкаська обласна прокуратура. До...

На Черкащині вшанували пам’ять ліквідаторів аварії на ЧАЕС

Чесно та гідно виконали свій обов’язок. Врятували українців та наше майбутнє. Напередодні 14 грудня – дня в історії України,...

Цікаве:

Гід із покупки чохла для iPhone 15 Pro Max: як не переплатити?

Смартфон iPhone 15 Pro Max — це не просто...

Полична чи підлогова: яку акустичну систему вибрати для домашнього користування

Прослуховування музики та перегляд фільмів вдома — заняття приємні,...
- Advertisement -

ЧитайтеТАКОЖ
Рекомендовано для Вас

0
Ми любимо ваші думки, будь ласка, прокоментуйте.x