Міжміське сполучення за маршрутом Черкаси–Київ – одне з найпопулярніших у нашому місті. За цим напрямом у місті працює відразу кілька перевізників. Та пасажири, які їздять до столиці та у зворотньому напрямку, час від часу скаржаться на сервіс, нарікаючи то на водіїв, то на відсутність комфорту. Що варто вимагати від перевізників та чого не варто очікувати, дізнавався сайт vikka.ua.
Жителька столиці Вікторія Волга постійно навідується у Черкаси до родичів. Послугами перевізника жінка користується уже протягом шести років та чи не вперше зіштовхнулася з агресією водія маршрутки.
"Їхали у спеку і одній дівчинці стало зле. Одна із пасажирок помітила, що відкритий тільки верхній люк, а кондиціонер не працює, і попрохала водія увімкнути його. На це він відреагував дуже різко, мовляв, якщо нас щось не влаштовує, користуйтеся послугами таксі. На цю репліку я промовчала, а от по прибуттю на станцію "Харківська" запитала, чому не було технічної зупинки. У відповідь водій обклав мене матом. Було дуже неприємно, бо я звернулася до нього ввічливо. Кілька днів відходила від такої образи", – розповідає пані Вікторія.
На сайті перевізника є ще кілька схожих скарг від пасажирів. Зокрема черкащанка Людмила нарікає на несправний кондиціонер та водія, що порушував Правила дорожнього руху.
"Такого жаху, як рейс 24 червня маршрутом Київ–Черкаси, я ще не відчувала. На вулиці +34, а в автобусі всі +45 градусів. Кондиціонер не працює, а швидше імітує роботу, причому на мого чоловіка весь час зверху капала якась рідина. Як взагалі в таку спеку можна випускати на рейс такий транспорт? Водій взагалі не дотримується Правил дорожнього руху. На прохання пасажирів відкрити верхнє вікно – повний ігнор з боку водія", – пише жінка.
А от дописувачка Юлія скаржиться на технічну несправність транспорту, що вийшов з ладу на маршруті.
"Маршрутки настільки часто ламаються, що розрахувати час прибуття просто нереально. Червень, на вулиці 38 градусів. По-вашому нормально стояти в полі у таку спеку? Раджу вам перевіряти машини перед виїздом. І ввести систему компенсації за порушення часу прибуття", – йдеться у повідомленні.
Здавалося б, клієнт завжди правий, а на перевізника як надавача послуг має бути якась управа. Однак контроль відносин перевізника з пасажирами – поняття насправді дуже розмите. Адже, щоб довести вину водія чи іншого працівника перевізника, необхідно не лише поскаржитись до компанії, а й мати квиток із датою і часом рейсу, свідків та інші можливі докази, – каже черкаський юрист Андрій Семиз.
За його словами, лише тоді є шанс хоча б добитися простої догани чи штрафування винуватця роботодавцем. Що й казати про відповідальність самої фірми перед контролюючими органами: її добитися ще складніше.
032.ua
Водночас, як зазначив у коментарі в.о. начальника управління Укртрансбезпеки у Черкаській області Олександр Бичек, частина претензій пасажирів на маршруті "Черкаси–Київ" є безпідставною.
"Наявність кондиціонера взагалі не передбачена умовами проведення конкурсу серед перевізників на цей маршрут. Якщо підприємець сам захоче зробити більш комфортні умови поїздки для пасажирів, то це його право. Наявність санітарної зупинки теж не обов’язкова, однак на вимогу пасажира її потрібно зробити", – зазначає Олександр Бичек.
Реагуючи на скарги, які надходять до управління, фахівці беруть пояснення у перевізника. Вже він, у свою чергу, з’ясовує обставини інциденту (якщо такий був) і визначає у разі порушення міру покарання. Це можуть, до прикладу, бути догана чи позбавлення премії.
Як повідомила директор одного з підприємств, які надають послуги з пасажирських перевезень за маршрутом Черкаси–Київ, Віра Завалій, скарги до них надходять дуже рідко. У випадку спірних моментів викликають на розмову усіх причетних і з’ясовують ситуацію. Підтверджує вона і те, що кондиціонер, як і телевізор, не є обов’язковими. Їх вмикають, аби забезпечити комфорт пасажирів.
"Що ж до водіїв, то всі вони складають екзамен із культури обслуговування. У нас також існує дрес-код для водіїв. На маршрут вони мають одягати світлий верх і темний низ, а також закрите взуття. Обов’язковим є також бейдж", – зазначає Віра Завалій.
Зазначимо, що у березні 2016 року Міністерство інфраструктури України затвердило зміни до Правил перевезення пасажирів, відповідно до яких посадові особи перевізника зобов’язані здійснювати особистий прийом громадян з питань обслуговування їх працівниками підприємства.
Як повідомляв сайт vikka.ua, перевізник возить черкащан до окупованого Криму.