Чи стануть Черкаси містом, дружнім до велосипедистів?

Майже у всіх європейських країнах велосипеди є гарною альтернативою громадському транспорту або ж авто. В Україні й уЧеркасах зокрема чимало містян теж обирали б цей транспорт для пересування по місту. Однак через відсутність організованого велосипедного руху, окремих велодоріжок і смуг, це не тільки незручно, але й небезпечно. Наскільки примарною є для Черкас перспектива облаштування велосипедних доріжок і про європейський досвід, який можна використати – у матеріалі vikka.ua.

З 1 вересня в Україні мають впровадити обов'язкове проектування велосипедних доріжок і смуг при новому будівництві й реконструкції доріг. Згідно нових дорожньо-будівельних норм, велосипедні доріжки та велосипедні смуги будуть влаштовувати на територіях житлових і промислових районів, комунально-складських зон, на магістральних вулицях безперервного і регульованого руху, вулицях місцевого значення, селищних та сільських дорогах, що забезпечують під'їзд велосипедистів до житлових, громадських будинків, промислових підприємств, об'єктів масового відвідування, відкритих автостоянок і гаражів.

За наявності велосипедного руху на вулицях з одностороннім рухом його слід передбачати в обох напрямках, у тому числі, з використанням зустрічної велосмуги. Ширина останньої при новому будівництві складе 1,85 м, а при реконструкції – 1,5 м. Така ж ширина передбачена для велосипедної доріжки з одностороннім рухом. Ширина велодоріжки з двостороннім рухом з обох боків вулиці при новому будівництві має бути 2,5 м, при реконструкції дороги – 2 м. З одного боку вулиці і спільна велодоріжки – 3 і 2,5 м.

Черкаси мають свою велосипедну історію, яка триває  вже кілька років. У обласному центрі була розроблена велоконцепція, яка згодом перетворилася у Програму розвитку велосипедної інфраструктури міста Черкаси на 2016-2020 роки, на реалізацію якої передбачено 22 мільйони гривень. Однак поки що за цією Програмою містяни отримали лише одну велодоріжку вздовж набережної. Хоча Черкаси просто ідеальні для велосипедистів: компактне розміщення центрів активності та спальних районів, принцип побудови "по квадрату", велика кількість парків та зелених зон.

"Недавно був у Івано-Франківську, де все місто опоясано велодоріжками. В Черкасах же маю два велосипеди вдома, працюю в офісі, де з легкістю можна розміщувати велосипедний транспорт, але на роботу змушений добиратися громадським транспортом, – розповідає співкоординатор ініціативи "ВелоЧеркаси" Сергій Слинько. – Через відсутність організованого велосипедного руху, на двоколісному транспорті містом їхати не тільки незручно, а й небезпечно. Неодноразово мене особисто на ровері підрізали автомобілісти на дорогах чи притискали до бордюра. Нові ДБН фактично на загальнодержавному рівні закріпили ті норми, які ми з черкаськими велосипедистами заклали до Програми розвитку велосипедної інфраструктури міста ще в 2015 році. ЇЇ одноголосно підтримав виконком і депутати, проте фактичні виконавці у департаментах мерії не спромоглися виконати її навіть на 10 %".

Нині Сергій сподівається, що з 1 вересня 2018 року, коли норми ДБН вступлять в силу і наше місто стане дружнім до велосипедистів, – нареші при реконструкціях чи капітальних ремонтах доріг та тротуарів буде всюди будуватися веломережа.

Нещодавно журналісти телеканалу ВІККА в рамках проекту "Точне відображення Угоди про асоціацію Україна-ЄС в українських медіа" , організованого "Інтерн’юз", відвідали столицю Бельгії Брюссель і невелике місто Брюгге. Звісно, європейські містечка здивували багато чим, і зокрема інфраструктурою для велосипедистів. На двоколісних тут пересуваються всі – і студенти, і домогосподарки, і пенсіонери, і чиновники, і депутати. Не зважаючи на вік, стать, одяг, пору року, погоду – всі крутять педалі. Велосипедів тут майже стільки ж, скільки жителів міста. Біля кожного будинку стоїть один чи два, під кожним рестораном стоїть десяток, в багатьох місцях зустрічаються велопарковки, де роверів може бути від десятка до декількох сотень.

 

Велосипедний рух тут сильно відрізняється від черкаського. Майже на всіх вулицях наявні велосипедні доріжки, а на світлофорах попереду машин винесено спеціальне місце для зупинки велосипедистів. Для велосипедистів є окремі світлофори і окремі дорожні знаки.

Окремо хочеться згадати про співробітників держустанов. В Брюсселі розташовані Європейська Комісія та Європейський Парламент. Чимало депутатів добираються на роботу на двоколісному, є так звані "корпоративні" велосипеди Європейської Комісії для поїздок на робочі зустрічі. 

Щороку в столиці Бельгії проводять "неділю без автомобіля". За традицією цього дня з 9:30 до 19 години міські вулиці закриті для автотранспорту. Влада Брюсселю проводить розважальні заходи – циркові вистави на велосипедах, паркур, велосипедний мотокрос. "Неділю без автомобіля" відзначають з метою пропаганди пішого та велосипедного способів пересування. 

 

Як повідомляв сайт vikka.ua, черкаську продукцію знають в Європі. 

 

Підписатися
Повідомте про
guest
0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі
Стали свідком новини? Тисніть тут