Online TV
НовиниЧеркащинаЧи стануть Черкаси містом, дружнім до велосипедистів?

Чи стануть Черкаси містом, дружнім до велосипедистів?

- Advertisment -

Майже у всіх європейських країнах велосипеди є гарною альтернативою громадському транспорту або ж авто. В Україні й уЧеркасах зокрема чимало містян теж обирали б цей транспорт для пересування по місту. Однак через відсутність організованого велосипедного руху, окремих велодоріжок і смуг, це не тільки незручно, але й небезпечно. Наскільки примарною є для Черкас перспектива облаштування велосипедних доріжок і про європейський досвід, який можна використати – у матеріалі vikka.ua.

З 1 вересня в Україні мають впровадити обов'язкове проектування велосипедних доріжок і смуг при новому будівництві й реконструкції доріг. Згідно нових дорожньо-будівельних норм, велосипедні доріжки та велосипедні смуги будуть влаштовувати на територіях житлових і промислових районів, комунально-складських зон, на магістральних вулицях безперервного і регульованого руху, вулицях місцевого значення, селищних та сільських дорогах, що забезпечують під'їзд велосипедистів до житлових, громадських будинків, промислових підприємств, об'єктів масового відвідування, відкритих автостоянок і гаражів.

За наявності велосипедного руху на вулицях з одностороннім рухом його слід передбачати в обох напрямках, у тому числі, з використанням зустрічної велосмуги. Ширина останньої при новому будівництві складе 1,85 м, а при реконструкції – 1,5 м. Така ж ширина передбачена для велосипедної доріжки з одностороннім рухом. Ширина велодоріжки з двостороннім рухом з обох боків вулиці при новому будівництві має бути 2,5 м, при реконструкції дороги – 2 м. З одного боку вулиці і спільна велодоріжки – 3 і 2,5 м.

Черкаси мають свою велосипедну історію, яка триває  вже кілька років. У обласному центрі була розроблена велоконцепція, яка згодом перетворилася у Програму розвитку велосипедної інфраструктури міста Черкаси на 2016-2020 роки, на реалізацію якої передбачено 22 мільйони гривень. Однак поки що за цією Програмою містяни отримали лише одну велодоріжку вздовж набережної. Хоча Черкаси просто ідеальні для велосипедистів: компактне розміщення центрів активності та спальних районів, принцип побудови "по квадрату", велика кількість парків та зелених зон.

"Недавно був у Івано-Франківську, де все місто опоясано велодоріжками. В Черкасах же маю два велосипеди вдома, працюю в офісі, де з легкістю можна розміщувати велосипедний транспорт, але на роботу змушений добиратися громадським транспортом, – розповідає співкоординатор ініціативи "ВелоЧеркаси" Сергій Слинько. – Через відсутність організованого велосипедного руху, на двоколісному транспорті містом їхати не тільки незручно, а й небезпечно. Неодноразово мене особисто на ровері підрізали автомобілісти на дорогах чи притискали до бордюра. Нові ДБН фактично на загальнодержавному рівні закріпили ті норми, які ми з черкаськими велосипедистами заклали до Програми розвитку велосипедної інфраструктури міста ще в 2015 році. ЇЇ одноголосно підтримав виконком і депутати, проте фактичні виконавці у департаментах мерії не спромоглися виконати її навіть на 10 %".

Нині Сергій сподівається, що з 1 вересня 2018 року, коли норми ДБН вступлять в силу і наше місто стане дружнім до велосипедистів, – нареші при реконструкціях чи капітальних ремонтах доріг та тротуарів буде всюди будуватися веломережа.

Нещодавно журналісти телеканалу ВІККА в рамках проекту "Точне відображення Угоди про асоціацію Україна-ЄС в українських медіа" , організованого "Інтерн’юз", відвідали столицю Бельгії Брюссель і невелике місто Брюгге. Звісно, європейські містечка здивували багато чим, і зокрема інфраструктурою для велосипедистів. На двоколісних тут пересуваються всі – і студенти, і домогосподарки, і пенсіонери, і чиновники, і депутати. Не зважаючи на вік, стать, одяг, пору року, погоду – всі крутять педалі. Велосипедів тут майже стільки ж, скільки жителів міста. Біля кожного будинку стоїть один чи два, під кожним рестораном стоїть десяток, в багатьох місцях зустрічаються велопарковки, де роверів може бути від десятка до декількох сотень.

 

Велосипедний рух тут сильно відрізняється від черкаського. Майже на всіх вулицях наявні велосипедні доріжки, а на світлофорах попереду машин винесено спеціальне місце для зупинки велосипедистів. Для велосипедистів є окремі світлофори і окремі дорожні знаки.

Окремо хочеться згадати про співробітників держустанов. В Брюсселі розташовані Європейська Комісія та Європейський Парламент. Чимало депутатів добираються на роботу на двоколісному, є так звані "корпоративні" велосипеди Європейської Комісії для поїздок на робочі зустрічі. 

Щороку в столиці Бельгії проводять "неділю без автомобіля". За традицією цього дня з 9:30 до 19 години міські вулиці закриті для автотранспорту. Влада Брюсселю проводить розважальні заходи – циркові вистави на велосипедах, паркур, велосипедний мотокрос. "Неділю без автомобіля" відзначають з метою пропаганди пішого та велосипедного способів пересування. 

 

Як повідомляв сайт vikka.ua, черкаську продукцію знають в Європі. 

 

Вікка
Віккаhttp://www.vikka.ua
Ми інформуємо населення про події в місті, області, країні, світі.
- Advertisement -

На Черкащині громадська організація за рік отримала дохід в 3,5 млн грн (ОНОВЛЕНО)

Громадська організація “Проти Корупції” із реєстрацією в Черкаській області  отримала за 2024 рік 3,5 млн грн. Про це свідчать дані...

На Черкащині офіційно призначили нового головного прокурора

Володимир Пономаренко, новий очільник Черкаської обласної прокуратури зустрівся із колективом. Про це пишуть на сторінці обласної прокуратури. "Відповідно до пріоритетів,...

Цікаве:

Які спортивні добавки справді працюють: правда без маркетингу

Ринок спортивного харчування щороку зростає – разом із кількістю...

Літнє взуття для активних днів: як обрати ідеальні кеди на теплу пору

У літньому гардеробі важливу роль відіграє зручне, дихаюче та...
- Advertisement -

ЧитайтеТАКОЖ
Рекомендовано для Вас