Водії «літають», штрафів – не знають!

Уже понад рік в Україні діють нові підвищенні штрафи за порушення правил дорожнього руху. За рік їхньої дії черкащанам виписали штрафів на більше ніж 45 мільйонів гривень. Утім, сплачено менше половини – лише 22 мільйони. Найголовніше, що за цей термін водії таки почали їздити обережніше. Аварійність в області за 10 місяців цього року зменшилася на третину. А тут і ще один подарунок від ДАІ – норму алкоголю в крові водія підняли до 0,2 проміле. Утім, тих, хто випив, усе одно штрафуватимуть, – запевняють даішники. Запеклі ж порушники взагалі можуть залишитися без авто. Це правильно, – погоджують і наркологи. Адже вчасно випустити чарку з рук українці почасти просто не в змозі.

В Україні вдарили штрафами по «шумахерах». Вже рік, як діють нові штрафи за порушення правил дорожнього руху. Нагадаємо, 17 листопада 2008 року вони збільшилися майже вдесятеро. Так «ганяти» на авто стало справді дорогим задоволенням. Утім, і водії таки стали обережнішими, – радіють даішники. За десять місяців цього року, порівняно з відповідним періодом минулого року, загальна аварійність на дорогах області зменшилася на 35 відсотків.
Ярослав Вороний, начальник відділення з організації профілактичної роботи ДАІ м. Черкаси: «За 10 місяців кількість поранених скоротилася на 26,8%, загиблих – на 33%».
Великі штрафи справді налякали горе-шумахерів та порушників. Утім, за рік черкаські водії так і не встигли вивчити розміри штрафів. Це довів

спільний експеримент на дорозі, який провели кореспонденти ВІККА-НОВИН та працівники Черкаського ДАІ.
Пити за кермом водії стали менше, – радіють даішники. Утім, водії почали хитрувати. Сприяє цьому і головне нововведення 2009-го – водіям дозволили їздити, маючи у крові до 0,2 проміле алкоголю, тоді як раніше було 0 проміле. Для цього досить випити 20 г горілки або кухоль пива. Але пити, як і раніше, за кермом – не можна, – наголошують медики.
Анатолій Борозинець, обласний наркодиспансер: «Зрозумійте, що в організмі виробляється ендогенний алкоголь. 0,2 проміле може бути в організмі людини, в якої проблеми із печінкою чи нирками».
Ця зміна в інструкції – палиця з двома кінцями, вона може внести сум’яття для тих, хто за кермом, – вважають наркологи. І попереджають: сідати за кермо після келиху пива або 100 г горілки можна не раніше, ніж через 4 години. До того ж, проміле можуть з’явитися і від випитого кефіру, квасу або декількох з’їдених цукерок із лікером.
У прес-службі ДАІ стверджують, що людей, які справді випили спиртне і сіли за кермо, штрафувати все одно будуть. Вже скоро у регіональних даішників з’явиться і нове приладдя для тестування тих, хто полюбляє випити за кермом. Поки воно є лише у столиці.
Ярослав Вороний, начальник відділення з організації профілактичної роботи ДАІ м. Черкаси: «Вигадали новий препарат, який дозволяє виміряти рівень алкоголю в крові саме етилового спирту».
Для порівняння: у різних країнах світу встановлені різні допустимі норми концентрації алкоголю у крові водія. Так, на Кіпрі рівень не має перевищувати 0,9 проміле; у Великій Британії, Ірландії, Люксембургу – 0,8; Австрії, Німеччині, Греції, Франції – 0,5; у Росії – 0,3; Норвегії, Польщі і Швеції – 0,2. В той же час в Угорщині, Румунії, Туреччині, Чехії та Естонії взагалі не допускається наявність алкоголю в крові у водіїв.
Найголовніше, що авто- та алколюбителі можуть залишитися без коліс. Так, в автомобілістів, які двічі і більше злісно порушать цей пункт правил дорожнього руху, забиратимуть машини. Робитимуть це на підставі судового рішення представники Державної виконавчої служби. Якщо ж виконавці не знайдуть боржника, це зробить ДАІ. Далі автівку оцінять та продадуть, залишок коштів від сплати штрафів та за оплату роботи експертів власнику таки повернуть. Щоправда, повернутися за кермо він зможе не скоро.
Віктор Козаченко, старший інспектор УДАІ в Черкаській області: «Достатньо попастися повторно протягом року, особа притягується до адміністративної відповідальності, відповідно до статті 130, ч. 2 (керування автомобілем у нетверезому стані). Тож, буде вилучення транспортного засобу та позбавлення прав водія прав».
Сховатися від відповідальності за зачиненими дверима порушнику не вдасться. Знайдуть і заховану від міліцейського ока автівку. Відповідати порушнику та боржникові по закону все одно доведеться.
Вікторія Павленко, головний державний виконавець Придніпровського ВДВС ЧМУЮ: «Далі ми будемо відшуковувати його через адресно-пошукову службу, подавати на розшук авто для його подальшої реалізації».
Тож, далеко порушники не доїдуть. Хіба що до найближчого поста ДАІ.
Такі суворі закони даішники коментують просто. П’яний за кермом – потенційний вбивця. Адже винуватець аварій номер один в Україні – це сам необережний водій.
Ярослав Вороний, начальник відділення з організації профілактичної роботи ДАІ м. Черкаси: «Ніякої містики немає, усі ДТП – лише з вини водія!».

Підписатися
Повідомте про
guest
0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі
Стали свідком новини? Тисніть тут