Реформа не вдалася

Реформувати систему дошкільної освіти у Черкасах хотів міський голова Сергій Одарич. Планувалося, що логопедичні та ортопедичні групи у дитсадочках ліквідують. Натомість створять логопедичні пункти і спеціалізовані ортопедичні заклади. Такі зміни повинні покращити рівень профілактики та лікування захворювань мовного та опорно-рухового апарату у дошкільнят. А також зекономити 600 тисяч гривень міських коштів. Про перспективи цього задуму та про те, чому його так і не вдалося втілити в життя, дивіться у наступному сюжеті.

Реорганізацію дитячих садків із логопедичними та ортопедичними групами мали провести із першого вересня. За словами начальника міського управління освіти Олександра Лавренюка, компенсаційна мережа, яка залишилася б після реорганізації, повністю задовольняла б потреби дітей в ортопедичному і логопедичному лікуванні.
Олександр Лавренюк, начальник управління освіти МВК: «Проводиться тільки там, де нема належної матеріальної бази, де є належна матеріальна база, от, наприклад, дошкільний заклад на Митниці, там ми залишаємо, тому що є плавальний басейн».
У Черкасах усього вісім спеціалізованих дитячих садочків. У багатьох інших існують окремі групи для дітей із вадами мовлення та опорно-рухового апарату. Проте у більшості груп немає необхідної матеріально-технічної бази для ефективного лікування. Нині у

Черкасах існують лише два дитячих садочки, де дітей із ортопедичними вадами виховують професіонали-медики. У закладі номер 23 для таких дітлахів створені всі умови. Тут є спеціальна кімната для ЛФК, гідромасажний кабінет із різноманітними видами процедур. Садочок обладнаний ортопедичними матрацами,спеціальними стільцями та столами.
Ольга Калінченко, завідувачка ДНЗ №23: «Результат нашої роботи –коли діти ідуть до школи без діагнозу. З 27-ми дітей 20 знято в цьому році. У тих., у кого було 2-3 діагнози, пішли до школи з одним».
Одна з обов’язкових умов для лікування дітей із вадами хребта – плавальний басейн. Він є у садочку номер 89. Дітлахи тут із задоволенням виконують у воді лікувальні вправи для хребта. Після реорганізації цей заклад мав стати повністю профільним. Те саме відбулося б із іншими дитсадками, які мають належні умови для лікування дітлахів. Звичайні ортопедичні групи у садочках планували розформувати. Дітей із важкими діагнозами перевели б до спеціалізованих садочків. Логопедичні групи також припинили б існування. Замість них планували створити 11 логопедичних пунктів. Перший з них уже відкрився рік тому на базі садочка № 74.
Валентина Прокопенко, завідувачка ДНЗ № 74: «Заняття проводяться через день з цими дітками за підгрупами. Групи ці динамічні, це нестаціонарні групи. Формуються за діагнозами і залежно від того, на якому рівні корекційна ця робота».
Значно більше переваг має спеціалізований логопедичний дитячий садочок. Тут застосовують новітні методи роботи – логоритміку та музикотерапію. Заняття із дітьми проводить кваліфікований логопед.
Валентина Кононенко, завідувачка ДНЗ№31: «Створюємо всі умови, щоб ці порушення були виправлені і діти пішли до школи з нормальною мовою».
Результат показний – 98% дітлахів, які проходять курс у спеціалізованому садочку, покидають його стіни здоровими.
Проте на останній сесії міської ради депутати проголосували за те, щоб не реорганізовувати дитячі садочки. Аргументують тим, що близько п’ятисот дітей із ортопедичними та логопедичними вадами можуть залишаться поза спеціальними закладами.

Leave a Reply

avatar
  Підписатися  
Повідомте про
    
Стали свідком новини? Тисніть тут