Мобільний «лохотрон»

Майже щодня оператори мобільного зв’язку проводять різноманітні акції, пропонують клієнтам нові тарифні пакети, бонуси та призи. Поряд з ними працюють так звані «мобільні шахраї», що видають себе за операторів. Вони також спокушають акціями, розіграшами та призами. Насправді ж – здійснюють махінації з вашим мобільним телефоном. Таку схему обману шахраї використовують вже не один рік, але абоненти, як і раніше, продовжують потрапляти на їхній гачок. Найчастіше – це люди літнього віку, а також підлітки. Як уберегтися від любителів чужих мобільних рахунків, розкажуть наші кореспонденти. Далі сюжет з циклу «На замітку».

Стати жертвою «мобільних» шахраїв може кожен. Вони діють настільки професійно, що відрізнити їх від справжніх операторів дуже важко. Представляються відомою компанією, пропонують взяти участь у якихось акціях чи розіграшах. Серед найпоширеніших афер – розсилка повідомлень про фіктивні призи.
Олександра, черкащанка: «Да, мамина соседка проиграла 300 гривен. Ее подруга уговорила и она проиграла». «Пришла СМС: «Поучаствуй и выиграй приз». Она поиграла и проиграла».
Часто СМС досить правдоподібні і не викликають в абонентів сумніву. Люди впевнені – на зв’язок вийшов представник оператора. Потрапила на гачок аферистів і студентка Анна.
Анна Іваненко, жертва мобільних шахраїв: «Пришла СМС, що мій номер виграв у новорічній акції, потрібно лише зателефонувати, щоб отримати якісь подарунки».

Дівчину акція зацікавила.
Анна Іваненко, жертва мобільних шахраїв: «Взагалі я в такі акції та вікторини не вірю. Просто це було напередодні Нового року – тому вирішила спробувати… Після того, як зателефонувала, з мого рахунку зняло всі гроші. Я перед цим поповнювала, то там було близько 30 гривень».
Бажання брати участь у будь-яких акціях Анна втратила назавжди.
Анна Іваненко, жертва мобільних шахраїв: «Після цього не буду брати участь у жодній такій акції і нікому не раджу».
Такі випадки, каже юрист Анатолій Яріш, сьогодні вже нікого не дивують. Шахраї виходять на «полювання» щохвилини. Але викрити спритних фрикерів дуже важко.
Яріш Анатолій, юрист: «Це дійсно складна категорія справ для розслідування. Суб’єкт злочину встановити майже нереально».
А все через брак доказової бази. СМС не вважається доказом злочину, а суми збитків настільки мізерні, що вони не дозволяють порушити кримінальну справу. До того ж терміну «мобільне шахрайство», як такого, в українському законодавстві сьогодні просто не існує.
Яріш Анатолій, юрист: «Такі дії можна кваліфікувати за статтею 192 ККУ – це заподіяння шкоди, шляхом обману, або зловживання довірою».
Утім, скарга до міліції – таки єдиний шанс провчити зловмисника.
Яна, черкащанка: «Я вважаю, якщо такі випадки трапляються, то треба звертатись до правоохоронних органів».
Хоча дехто в силах правоохоронців сумнівається.
Михайло, черкасець: «Найти, когось – сумніваюсь, що можна. Якщо телефон вкрали, то ще можуть знайти по номерах, а так – навряд».
Сумніватися не потрібно, говорять працівники карного розшуку. Звертатись у міліцію просто необхідно. Адже шахраї не обмежуються лише СМС-ками про акції та призи. Абонентам телефонують та тиснуть психологічно.
Валерій Прибиш, заступник начальника майнового відділу УКР УМВС в Черкаській області: «Непоодинокі випадки, коли в ранковий час дзвонять людям похилого віку з повідомленням про те, що хтось потрапив у ДТП чи до правоохоронних органів. Щоб закрити це питання, необхідні кошти з мобільного терміналу». «Люди, перебуваючи на емоціях, відразу перераховують ці кошти».
В таких випадках зволікати не слід. Афериста можуть знайти по «гарячих» слідах.
Валерій Прибиш, заступник начальника майнового відділу УКР УМВС в Черкаській області: «Це дуже реально – розкрити цей злочин. Якщо людина відразу після дзвінка перепровірить інформацію і звернеться до міліції. Ми тоді з’ясовуємо, звідки був зроблений дзвінок і порушуємо Кримінальну справу».
Мобільні оператори також можуть стати жертвами аферистів. Їхні нові акції та пропозиції приваблюють не лише потенційних клієнтів, але й шахраїв. Відтак, загрозу несе будь-яка нова акція, спрямована на нарощування клієнтської бази. Боротися з мобільними шахраями операторам допомагає використання спеціальних програмних забезпечень. Своїх же клієнтів застерігають:
Сакало Вячеслав, представник «Київстар»: «Компанія «Київстар» ніколи не проводить і не проводила акцій, в яких би вимагалося перевести кошти з одного рахунку на інший чи повідомити секретний код з карти поповнення рахунку».
Крім того, будь-яка нова акція від провідних мобільних операторів завжди широкомасштабна та відкрита.
Жанна, черкащанка: «Если какие-то и есть акции, то их проводят серьезные фирмы. Чтобы можно было подойти, узнать. А так, давать кому-то деньги, непонятно кому, не нужно».
Про акцію можна дізнатись через інформаційно-сервісну службу, телерекламу або ж відвідавши сторінки спеціалізованого Інтернет-сайту.

0 0 голосів
Рейтинг статті
Підписатися
Повідомте про
guest
0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі
Стали свідком новини? Тисніть тут
booked.net