Хто хоче купити іномарку – варто поквапитися. Іноземні авто для українців можуть стати недосяжною розкішшю. Якщо держава введе спецмито на імпорт автомобілів, як того вимагає «Укравтопром», ціни на іноземні чотириколісні підскочать на 40%. Це, зокрема, стосується найзапитаніших авто – «В» і «С» класу. Автодилери обурені. Така політика, говорять, їх просто знищить. І не факт, додають, що вітчизняні виробники втримають ціни. Коли ж чекати автомобільного колапсу – знає Ольга Скорик.
І без того дорогі для більшості пересічних українців іноземні авто невдовзі можуть стати взагалі нездійсненою мрією. У країні прогнозують автосказ. Підняти ввізне мито до 34% на іномарки вимагають вітчизняні виробники. «Укравтопром», що представляє інтереси 17 із них, зініціював спецрозслідування. Якщо свого доможуться, то ціни на іноземні автівки підскочать, як мінімум, на 40%. Автодилери обурені.
Любов Воронова, засновник ТОВ «КОЛОС АВТО», офіційний дилер марок «Ford» і «Mazda»: «Ассоциация импортеров включилась в это расследование, она будет свои доводы давать. И я так думаю, что мы будем отстаивать, чтобы поднятия цен не было. Потому что, если сказать грубо: закрой автосалон, распусти людей и не работай. Автомобиль, который дороже на 40%, никто не купит».
Під удар потрапляють найзапитаніші авто – малолітражки, з об’ємом двигну до 2,2 л. Чотириколісні «В» і «С» класу. А це левова частина авторинку. Дилери переконані: в такий спосіб вітчизняні автовиробники топлять конкурентів.
Павло Острицький, директор ПП «МАЖАР-2»: «По большому счету, это приведет всего-навсего к переделу рынка. Здесь совсем мало заботы о покупателях, о рынке Украины, а речь идет о том, кто из игроков займет большую долю на этом рынке».
Через такі собі пільги, кажуть експерти, український виробник не матиме стимулу покращувати якість вітчизняних авто. Натомість буде велика спокуса й собі підняти ціни, переконані автодилери. Вони прогнозують здорожчання вітчизняних авто.
Павло Острицький, директор ПП «МАЖАР-2»: «Зная наше государство, я далек от мысли, что наши производители удержат цены на сегодняшнем уровне. Соблазн очень огромный, что когда «Mitsubishi» и «Ford» будет стоить на 40% дороже, почему свои на 15% не поднять. Кто устоит перед таким соблазном? Думаю, никто».
Однак не всі представники імпортерів налаштовані аж так песимістично. Наводять аргументи.
Микола Мейта, директор ТОВ «Мажар-Авто», офіційний дилер «Wolksvagen»: «Я думаю, що підвищення цін не буде, бо наша країна має обов’язки перед ВТО, які ми взяли, коли вступали в організацію. Так, уряд Азарова подав до Парламенту законопроект про зниження мита на ввезення автомобілів із 7% до 6%».
Якщо на горі не дійдуть згоди та митний бар’єр на іномарки таки піднімуть, то іноземні авто можуть здорожчати вже за тиждень. Із 17 серпня.