додому Новини на ВІККА ВіККА-новини Чому лише 17 % черкащан стають водіями після першого іспиту

Чому лише 17 % черкащан стають водіями після першого іспиту

0

17 % черкащан стають водіями з першого разу. Саме стільки громадян складає іспити в ДАІ відразу. Решта кандидатів у водії сідають за екзаменаційні білети вдруге і втретє. Поряд із потенційними водіями іспити складають і їхні вчителі. Цього року 22% інструкторів і майстрів не пройшли атестацію і залишили роботу. Про навчання в автошколах, сумлінних учнів і не дуже, а також про те, як «дістаються» черкащанам довгоочікувані посвідчення водія – у спеціальному репортажі Юлії Кропиви.

Гучне «вогонь» означає «поїхали». Учні Анатолія Каменського це вже добре вивчили. Майстер терпляче реагує на кожен учнівський промах, поки на автодромі.
Анатолій Каменський, майстер із водіння: «Зчеплення їм робити важко, головне – навчитися і тоді вже на дорогу».
Світлана, водій: «Найскладніша – естакада».
На початку навчання вона з 3 разу виконала цей маневр. Тепер, вже маючи на руках права, вправно виїжджає на естакаду.
Майстер автошколи «Богдан» Юрій Поділа навчає так, щоб самому було не страшно їздити поряд із колишніми учнями.
Юрій Поділа, майстер із водіння автошколи «Богдан»: «Вчимо учнів, щоб спокійно зустрічатися на вулицях рідного міста, щоб могли роз’їхатися з цими людьми».
Щоб звикнути до статусу «водія» і вправно маневрувати на дорозі, у школах додали години керування. Приміром, на категорію «В» плюс 10 годин. Утім, за одним нововведенням послідувало інше – скорочення теорії.

Василь Куцевіл, директор автошколи «Богдан»: «Теоретичний курс наче хочуть зменшити. Я проти. Теоретичні години не можна зменшувати. У нас і так загинуло 7 тисяч людей у Черкасах. Треба більше теорії».
Зі своїм керівником погоджується викладач теорії Олена Філіпова. Вона розповідає не просто правила дорожнього руху, а кожну ситуацію розбирає окремо. Від учнів вимагає розуміння.
Олена Філіпова, викладач автошколи «Богдан»: «Ми вимагаємо розуміння».
Цього року всі інструктори та майстри проходили атестацію. Вони теж готувалися, щоб «не довелося червоніти» на іспиті.
Юрій Поділа, майстер із водіння автошколи «Богдан»: «Потрібно знати правила дорожнього руху і любити свою роботу, тоді легко проходити».
Анатолій Каменський, майстер із водіння: «Не було нічого складного. А що там думати, всі знають правила».
Виявляється, не всі. Цьогорічна атестація на Черкащині зробила безробітніми півтори сотні викладачів. Вони не склали іспити з будови авто та правил дорожнього руху. У ДАІ стурбовані. Адже це чверть від усіх інструкторів та майстрів. Втішає лише те, що наступні 5 років водіїв навчатимуть лише кваліфіковані спеціалісти.
Василь Куцевіл, директор автошколи «Богдан»: «Наш педколектив у складі 10 осіб склав іспити. Ми отримали ліцензію. Залишилась акредитація в МВС».
Втриматися на плаву вдалося не всім. Із 83 автошкіл – 13 закрили свої двері. Надто високі вимоги до навчальних закладів.
Юлія Кропива, кореспондент: «Щоб підготувати водія, потрібно мати спецмайданчики, обладнані дорожніми знаками, розміткою, світлофорами. Жодних старих авто, за кермом лише професіонали. Виживають лише найсильніші».
У цій автошколі за 2 роки придбали 4 нові автівки. Керівництво навчального закладу «мудрує», як залучити більше учнів до навчального процесу. Конкурувати сьогодні нелегко. Потрібно мати не лише професійні кадри та гарну матеріально-технічну базу, а й вдале розташування в місті. Адже черкащани обирають школу поряд із домівкою. Але, як показує досвід, вибір навчального закладу на результати іспитів не впливає. Цього року з першого разу посвідчення водія отримали лише 17% учнів. З другого разу складають 30%. Решта сподівається на третю перездачу.
Комусь емоції заважають зосередитись, але декому все ж таки бракує знань.
Білети – не прості. Погоджуються і учні, і вчителі. Залишається одне – вивчити їх напам’ять. Адже що частіше майбутній водій заглядає до книжки, то більша ймовірність отримати права.
Микола Зубенко, інспектор відділу реєстраційно-екзаменаційної роботи УДАІ в Черкаській області: «Ми зі статистики бачимо, що найгірше складають учні шкіл і училищ, тобто молоді люди, зрілі краще».
Інспектор пояснює цей факт тим, що дорослі серйозніше ставляться до отримання водійських прав.
Юлія Кропива, кореспондент: «Тим, хто отримав права потрібно їх повторювати правила і бути ввічливим з іншими учасниками дорожнього руху. І тоді завжди буде зелене світло».

БЕЗ КОМЕНТАРІВ

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

введіть свій коментар!
введіть тут своє ім'я

Exit mobile version