Черкаські перспективи: замість доріг – траси для позашляховиків

Замість доріг – суцільне решето. У Черкасах понад 80% дорожнього покриття зносилосята потребує капітального ремонту. Та в міському бюджеті на це немає ані копійки. Утримувачі доріг – місцева громада – не при справах. Держава змінила правила гри. ЩО й ДЕ, а головне – наскільки ремонтувати, тепер вирішують в “Укравтодорі”. Чи побачать зі столичних кабінетів черкаські ями, з’ясовувала кореспондентка ВІККА-НОВИН Ольга Скорик. Далі – спеціальний репортаж.

Водіїв на черкаських дорогах можна зустріти в рибацькому спорядженні. У такий дивний спосіб люди змушені рятувати свої автівки. У пастку посеред дороги обласного центру потрапили відразу дві машини.
“УАЗ” і “ЗІЛ” не пройшли випробування міськими шляхами.
Така картина на Одеській щовесни – звичне явище. Проте і щасливчики трапляються.
Повесні міські шляхи більше нагадують «чудеса на віражах» або суцільне дорожнє решето.
Водії вже навіть обурюватися втомилися: перейшли на чорний гумор.
Анатолій, водій: «За що ми платимо гроші? Це ж не дороги. В Японії в Хіросімікращі після цунамі».
Аварією ледь не закінчилася поїздка для Володимира.
Володимир Бєлінський, водій: «Уже на знаки и не смотришь, стараешься, как бы в яму не попасть. Знаки на втором месте. Потому что проехать по знакам – это одно дело, а если в яму попасть, то колесо отлетит или ходовая полетит – это будет плачевный вариант».

Про такі нерадісні варіанти Сергій Єфимович знає не з чуток.
Сергій Єфимович, водій: «Колеса в месяц 2-3 раза. Потому что ямы – диски гнуться. 60 гривен розбортировать-збортировать. 120 гривен минимум в месяц».
І це на вітчизняному авто. На серйозніші гроші «влітають» власники іномарок. Дороги вибивають із колії всета всіх.
Ігор Мельников, майстер дільниці ТО і ПР автомобілів: «Выходятиз строя: колесные диски, подвеска, шаровые опоры, подшипники, амортизаторы. Получается, что дороги не самого лучшего качества, а водители страдают».
На СТО говорять: ізвесною потерпілих від міських доріг побільшало в кілька разів.
Ігор Мельников, майстер дільниці ТО і ПР автомобілів: «Это показательный пример, как состояние наших дорог влияет на колеса автомобиля. Явные вмятины, а это отражается на балансировке колеса, на развале схождения».
У критичному стані понад 80 % доріг Черкас. Вони потребують капітального ремонту, причому негайно. У мерії про біду знають, та ось тільки допомогти нічим не можуть. Нарікають: новий Податковий кодекс зв’язав руки місцевій владі. Транспортний збір скасували, а кошти за дороги справляють у вигляді акцизного збору на пальне.
Сергій Одарич, міський голова м. Черкаси: «В результаті надходження до бюджету збільшилися на утримання доріг, але левова частка спрямована на міжміські дороги, на траси національного значення. А населені пункти отримали мізерну частку цих грошей».
Олексій Леонов, заступник міського голови м. Черкаси: «Маємо в цьому році, як ніколи, маленьку суму на ремонт доріг. Фактично, на капітальний ремонт ми не маємо ні копійки. Бо ці гроші закладені через Облавтодор. Виділено на поточний ремонт і утримання доріг із 20 млн., які виділені на область, 3,1 млн.гр. на місто Черкаси. Це дуже мала сума. Якщо порівняно з минулим роком, то втричі менше».
Тож і перелік розбитих доріг, поданий автодору, інакше, як скромним, не назвеш. Всього17 об’єктів та й обсяги робіт не вражають масштабністю: від 200 до8 000 метрів квадратних. Бути хоч якось відремонтованими пощастило вулицям Смілянській, 30 років Перемоги, Енгельса, Благовісній, Ільїна, Гагаріна, проспекту Хіміків, бульвару Шевченка, Одеській, Громова та іншим. Знову не поталанило розбитій Піонерській. Поки Облавтодор чекає сприятливої плюсової погоди, мерія шукає додаткових шляхів фінансування.
Сергій Одарич, міський голова м. Черкаси: «Обсяг капітальних ремонтів буде залежати від того, чи отримає місто дозвіл Мінфіну на випуск муніципальних облігацій. Якщо ми такий дозвіл отримаємо, то ми залучимо 70 млн. грн. додаткових коштів на дороги. За ці кошти проведемо повний капітальний ремонт всіх основних артерій міста».
Поки ані погода, ані кошти не сприяють капремонту, і відпочивають асфальтні заводи, реанімувати автошляхи, і то в борг, взялися ЧЕЛУАШівці. Забивають ями старим асфальтом, перевареним у рециклері. Запевняють: такі латки слугуватимуть довго.
Анатолій Зінченко, головний інженер КП «ЧЕЛУАШ»: «Практика предыдущих лет показала, что это приготовленный с помощью рециклера асфальт служит намного дольше и качественнее. Потому что он делается из оскола, который производился еще в старые времена. Мы используем оскол с Речпорта. Они могут служить 5-10 лет и более».
Поки покриття латають, місцеві депутати просять гроші на черкаські дороги в Азарова. Дофінансувати на 15 мільйонів гривень.
Сергій Одарич, міський голова м. Черкаси: «Ми звернулися до Прем’єр-міністра збільшити цей обсяг і повернути хоча б на минулорічний. Відповідь поки що не отримали».
Чи дасть гроші Прем’єр, буде відомо за півтора тижня. А поки рішення гуляють чиновницьким кабінетами – водіям слід запасатись терпінням та удосконалювати свої навички контраварійного водіння по черкаському бездоріжжю.

0 0 голосів
Рейтинг статті
Підписатися
Повідомте про
guest
0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі
Стали свідком новини? Тисніть тут
booked.net