Вчора мав можливість познайомитися з новим куратором транспорту в нашому місті Людмилою Бордунос, а також ознайомитися із зауваженнями до концепції транспортної реформи від департаменту фінансової політики і його керівника Наталії Джуган.
Імпонує підхід до справи нового куратора, а також розуміння нею процесів і того факту, що транспортна реформа це не просто взяти і щось купити, а ціла система побудови інституцій і процесу управління для контролю за перевізниками і якісного надання послуг пасажирам.
По зауваженнях маю сказати, що вони правильні, і деякі моменти, про які йдеться, є похідними процесу реалізації реформи, конкретні цифри необхідних фінансових ресурсів можна буде визначити після створення транспортної моделі, визначення кількісного показника потреби у громадському транспорті.
Також з листу зауважень ми можемо бачити, що вже зараз КП "Черкасиелектротранс" на свою роботу витягує з бюджету 68.5 млн.грн, що становить аж 72.3% доходів підприємства. Ця цифра вражаюча і є прямим показником того, що зараз підприємство не зацікавлене в отриманні виручки.
З реалізацією реформи ми будемо йти до того, щоб тролейбус перестав бути транспортом, який працює для людей які мають настільки багато вільного часу, щоб чекати його по годині і більше, а кошти, які спрямовуються з бюджету, ішли на всю транспорту систему.
І на кінець, для любителів фраз "скільки коштуватиме реформа?", "закупити тролейбусів!", "закупити автобусів!",- – поки на шельфі Кременчуцького водосховища не знайдено рекордне за обсягами родовище нафти, місто не може тратити бездумно кошти. Будь-яка закупівля має бути прорахована, не можна купувати техніку, не знаючи кількісні показники потреби в ній.
Щодо реформи, то її формула набагато простіша, ніж закупівля якоїсь техніки, однак важча в реалізації, і виглядає наступним чином:
ЛЮДИ – ІНСТРУМЕНТИ – РІШЕННЯ – ДІЇ – РЕЗУЛЬТАТ