"Центурія": нова пропагандистське шоу бойовиків-радикалів

Читачі моєї сторінки у Фейсбуці звертаються з проханням прокоментувати ситуацію довкола нової парамілітарної праворадикальної структури "Центурія", яка ідеологічно та організаційно пов’язується із "Нацкорпусом".

Пояснюю. Нічого дивного не відбувається.

Наближаються вибори до місцевих рад і поціновувачі нафталінової естетики 1930-х рр. вкотре демонструють суспільству свої силові можливості.

Декілька років тому ми вже бачили презентацію "Національних дружин", а потім спостерігали цих "дружинників" у дії. Забезпеченням громадського порядку вони не займались, а навпаки всіляко його порушували.

Досить згадати події, які мали місце минулого року у Черкасах під час приїзду тодішнього Президента України П. Порошенка.

Зараз деякі ЗМІ створюють позитивний інформаційний фон учасникам цих буремних подій, хоча виключно заради справедливості могли б узяти інтерв’ю й у півтора десятка працівників поліції, які тоді постраждали від хуліганських дій "ультрапатріотів".

За уже усталеною традицією органи, які мають гарантувати безпеку і спокій наших громадян, займають виважено споглядальницьку, надмірно толерантну позицію. Хоча правові підстави для реагування наявні у повному обсязі.

Надаю необхідні посилання:

1. Конституція України, ст. 37:

Утворення і діяльність політичних партій та громадських організацій, програмні цілі або дії яких спрямовані на ліквідацію незалежності України, зміну конституційного ладу насильницьким шляхом, порушення суверенітету і територіальної цілісності держави, підрив її безпеки, незаконне захоплення державної влади, пропаганду війни, насильства, на розпалювання міжетнічної, расової, релігійної ворожнечі, посягання на права і свободи людини, здоров'я населення, забороняються.

Політичні партії та громадські організації не можуть мати воєнізованих формувань.

2. Закон України "Про громадські об’єднання", ст. 4:
Обмеження щодо утворення і діяльності громадських об'єднань

1. Утворення і діяльність громадських об'єднань, мета (цілі) або дії яких спрямовані на ліквідацію незалежності України, зміну конституційного ладу насильницьким шляхом, порушення суверенітету і територіальної цілісності держави, підрив її безпеки, незаконне захоплення державної влади, пропаганду війни, насильства, розпалювання міжетнічної, расової, релігійної ворожнечі, посягання на права і свободи людини, здоров'я населення, пропаганду комуністичного та/або націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів та їхньої символіки, забороняються.

2. Громадські об'єднання не можуть мати воєнізованих формувань.

3. Закон України "Про політичні партії в Україні", ст. 5:

Обмеження щодо утворення і діяльності політичних партій

Утворення і діяльність політичних партій забороняється, якщо їх програмні цілі або дії спрямовані на:

1) ліквідацію незалежності України;

2) зміну конституційного ладу насильницьким шляхом;

3) порушення суверенітету і територіальної цілісності України;

4) підрив безпеки держави;

5) незаконне захоплення державної влади;

6) пропаганду війни, насильства, розпалювання міжетнічної, расової чи релігійної ворожнечі;

7) посягання на права і свободи людини;

8) посягання на здоров’я населення;

9) пропаганду комуністичного та/або націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів та їх символіки.

Політичні партії не можуть мати воєнізованих формувань.

4. Кримінальний кодекс України, ст. 260:

Створення не передбачених законом воєнізованих або збройних формувань

1. Створення не передбачених законами України воєнізованих формувань або участь у їх діяльності – карається позбавленням волі на строк від двох до п'яти років з конфіскацією майна або без такої.

2. Створення не передбачених законом збройних формувань або участь у їх діяльності –
карається позбавленням волі на строк від трьох до восьми років з конфіскацією майна або без такої.

3. Керівництво зазначеними в частинах першій або другій цієї статті формуваннями, їх фінансування, постачання їм зброї, боєприпасів, вибухових речовин чи військової техніки –
караються позбавленням волі на строк від п'яти до десяти років з конфіскацією майна або без такої.

4. Участь у складі передбачених частинами першою або другою цієї статті формувань у нападі на підприємства, установи, організації чи на громадян – карається позбавленням волі на строк від семи до дванадцяти років з конфіскацією майна або без такої.

5. Діяння, передбачене частиною четвертою цієї статті, що призвело до загибелі людей чи інших тяжких наслідків, – карається позбавленням волі на строк від десяти до п'ятнадцяти років з конфіскацією майна або без такої.

6. Звільняється від кримінальної відповідальності за цією статтею особа, яка перебувала в складі зазначених у цій статті формувань, за дії, передбачені частинами першою або другою цієї статті, якщо вона добровільно вийшла з такого формування і повідомила про його існування органи державної влади чи органи місцевого самоврядування.

Примітка. 1. Під воєнізованими слід розуміти формування, які мають організаційну структуру військового типу, а саме: єдиноначальність, підпорядкованість та дисципліну, і в яких проводиться військова або стройова чи фізична підготовка.

2. Під збройними формуваннями слід розуміти воєнізовані групи, які незаконно мають на озброєнні придатну для використання вогнепальну, вибухову чи іншу зброю.

На жаль, у нашому суспільстві і досі немає усвідомлення про реальність загроз з боку подібних радикальних утворень. Протести наших європейських партнерів лишаються без уваги.

А МОЖЕ РАДИКАЛИ УЖЕ ДОСЯГЛИ ТАКОЇ МОГУТНОСТІ, ЩО ДЕРЖАВА НЕ ЗНАЄ, ЩО ЇМ ПРОТИСТАВИТИ?!

P.S. Актуальність загроз з боку правих радикалів зберігається. Але за відсутності дієвого реагування на них з боку уповноважених органів держави ми й надалі будемо розглядати пропагандистські ролики сучасних фанатів Лені Рифеншталь.

Редакція сайту не несе відповідальності за зміст блогів. Думка редакції може не збігатися з авторською

Leave a Reply

avatar
  Підписатися  
Повідомте про
Стали свідком новини? Тисніть тут

Фейсбук