Online TV
Новини на ВІККАВіККА-новиниМобільний «лохотрон»

Мобільний «лохотрон»

Майже щодня оператори мобільного зв’язку проводять різноманітні акції, пропонують клієнтам нові тарифні пакети, бонуси та призи. Поряд з ними працюють так звані «мобільні шахраї», що видають себе за операторів. Вони також спокушають акціями, розіграшами та призами. Насправді ж – здійснюють махінації з вашим мобільним телефоном. Таку схему обману шахраї використовують вже не один рік, але абоненти, як і раніше, продовжують потрапляти на їхній гачок. Найчастіше – це люди літнього віку, а також підлітки. Як уберегтися від любителів чужих мобільних рахунків, розкажуть наші кореспонденти. Далі сюжет з циклу «На замітку».

Стати жертвою «мобільних» шахраїв може кожен. Вони діють настільки професійно, що відрізнити їх від справжніх операторів дуже важко. Представляються відомою компанією, пропонують взяти участь у якихось акціях чи розіграшах. Серед найпоширеніших афер – розсилка повідомлень про фіктивні призи.
Олександра, черкащанка: «Да, мамина соседка проиграла 300 гривен. Ее подруга уговорила и она проиграла». «Пришла СМС: «Поучаствуй и выиграй приз». Она поиграла и проиграла».
Часто СМС досить правдоподібні і не викликають в абонентів сумніву. Люди впевнені – на зв’язок вийшов представник оператора. Потрапила на гачок аферистів і студентка Анна.
Анна Іваненко, жертва мобільних шахраїв: «Пришла СМС, що мій номер виграв у новорічній акції, потрібно лише зателефонувати, щоб отримати якісь подарунки».

Дівчину акція зацікавила.
Анна Іваненко, жертва мобільних шахраїв: «Взагалі я в такі акції та вікторини не вірю. Просто це було напередодні Нового року – тому вирішила спробувати… Після того, як зателефонувала, з мого рахунку зняло всі гроші. Я перед цим поповнювала, то там було близько 30 гривень».
Бажання брати участь у будь-яких акціях Анна втратила назавжди.
Анна Іваненко, жертва мобільних шахраїв: «Після цього не буду брати участь у жодній такій акції і нікому не раджу».
Такі випадки, каже юрист Анатолій Яріш, сьогодні вже нікого не дивують. Шахраї виходять на «полювання» щохвилини. Але викрити спритних фрикерів дуже важко.
Яріш Анатолій, юрист: «Це дійсно складна категорія справ для розслідування. Суб’єкт злочину встановити майже нереально».
А все через брак доказової бази. СМС не вважається доказом злочину, а суми збитків настільки мізерні, що вони не дозволяють порушити кримінальну справу. До того ж терміну «мобільне шахрайство», як такого, в українському законодавстві сьогодні просто не існує.
Яріш Анатолій, юрист: «Такі дії можна кваліфікувати за статтею 192 ККУ – це заподіяння шкоди, шляхом обману, або зловживання довірою».
Утім, скарга до міліції – таки єдиний шанс провчити зловмисника.
Яна, черкащанка: «Я вважаю, якщо такі випадки трапляються, то треба звертатись до правоохоронних органів».
Хоча дехто в силах правоохоронців сумнівається.
Михайло, черкасець: «Найти, когось – сумніваюсь, що можна. Якщо телефон вкрали, то ще можуть знайти по номерах, а так – навряд».
Сумніватися не потрібно, говорять працівники карного розшуку. Звертатись у міліцію просто необхідно. Адже шахраї не обмежуються лише СМС-ками про акції та призи. Абонентам телефонують та тиснуть психологічно.
Валерій Прибиш, заступник начальника майнового відділу УКР УМВС в Черкаській області: «Непоодинокі випадки, коли в ранковий час дзвонять людям похилого віку з повідомленням про те, що хтось потрапив у ДТП чи до правоохоронних органів. Щоб закрити це питання, необхідні кошти з мобільного терміналу». «Люди, перебуваючи на емоціях, відразу перераховують ці кошти».
В таких випадках зволікати не слід. Афериста можуть знайти по «гарячих» слідах.
Валерій Прибиш, заступник начальника майнового відділу УКР УМВС в Черкаській області: «Це дуже реально – розкрити цей злочин. Якщо людина відразу після дзвінка перепровірить інформацію і звернеться до міліції. Ми тоді з’ясовуємо, звідки був зроблений дзвінок і порушуємо Кримінальну справу».
Мобільні оператори також можуть стати жертвами аферистів. Їхні нові акції та пропозиції приваблюють не лише потенційних клієнтів, але й шахраїв. Відтак, загрозу несе будь-яка нова акція, спрямована на нарощування клієнтської бази. Боротися з мобільними шахраями операторам допомагає використання спеціальних програмних забезпечень. Своїх же клієнтів застерігають:
Сакало Вячеслав, представник «Київстар»: «Компанія «Київстар» ніколи не проводить і не проводила акцій, в яких би вимагалося перевести кошти з одного рахунку на інший чи повідомити секретний код з карти поповнення рахунку».
Крім того, будь-яка нова акція від провідних мобільних операторів завжди широкомасштабна та відкрита.
Жанна, черкащанка: «Если какие-то и есть акции, то их проводят серьезные фирмы. Чтобы можно было подойти, узнать. А так, давать кому-то деньги, непонятно кому, не нужно».
Про акцію можна дізнатись через інформаційно-сервісну службу, телерекламу або ж відвідавши сторінки спеціалізованого Інтернет-сайту.

Вікка
Віккаhttp://www.vikka.ua
Ми інформуємо населення про події в місті, області, країні, світі.

Черкаські рибоохоронці за місяць виявили майже дві сотні порушень

Державні інспектори Черкаського рибоохоронного патруля підбили підсумки роботи за вересень 2025 року. За місяць вони зафіксували 199 порушень у...

Пам’ятку національного значення на Черкащині повернули у власність держави

Михайлівська церква в Городищі — одна з найвідоміших архітектурних перлин Черкащини — повернулася у власність держави. Таке рішення ухвалив...

Цікаве:

Секрети ефективності: які комплектуючі потрібні для монтажу теплої підлоги

Тепла підлога давно перестала бути розкішшю — це практичне...

Вивіски з пінопласту та об’ємні літери для бізнесу

Вивіски з пінопласту та об’ємні літери для магазинів, офісів,...

ЧитайтеТАКОЖ
Рекомендовано для Вас

0
Ми любимо ваші думки, будь ласка, прокоментуйте.x