додому Новини Черкащина На Черкащині у селах закриваються відділення пошти: у чому причина

На Черкащині у селах закриваються відділення пошти: у чому причина

2

Новодмитрівська сільська рада Золотоніського району на Черкащині ще у травні ініціювала збір підписів щодо збереження відділення «Укрпошти». Станом на зараз звернення підписали понад 300 місцевих жителів. Про це інформує пресслужбі НСЖУ.

«Доводимо до Вашого відома, у нас в селі протяжність 40 км, 360 пенсіонерів, населення 805 осіб дорослого населення, 15 внутрішньо переміщених осіб, 682 двори.

Нам повідомлено про те, що до нас буде приїжджати машина Укрпошти 3 рази на тиждень. Але беручи до уваги те, що в нашому селі дуже багато пенсіонерів, які не спроможні не те що дістатися до відділення Укрпошти, але обмежені в пересуванні, то цей варіант жителів села не влаштовує», – йдеться у зверненні, яке староста села Дмитрівка Анатолій Данчишен надіслав на адресу обласної газети «Черкаський край», інформує сайт «Дзвін».

Газета «Черкаський край» опублікувла інтервю із керівником Черкаської дирекції «Укрпошти» Олександром Марченком.

Автоматизовані та пересувні

Останні декілька років Укрпошта проводить реформу 100% цифровізації всієї країни з метою надати можливість кожному жителю, незалежно від того, живе він в мегаполісі чи маленькому селі, отримувати сучасні поштові, логістичні та фінансові послуги. Населені пункти у нас дуже різні. В якомусь проживає декілька тисяч людей, в якомусь – дві сотні.

Тому в компанії прийняли рішення, яке працює в багатьох країнах світу, зокрема для віддалених сіл і містечок, – запровадити пересувні поштові відділення для сіл, де менше 1200 жителів. Ця модель роботи для поштового оператора досить адаптивна і дозволяє швидко підлаштовуватися під зовнішні обставини: кількість населення, обсяги послуг, наявність кадрів. І як ми впевнилися за останній час – незамінна в карантин і повномасштабну війну.

Впровадження такого формату потребує часу та інвестицій, тому реалізується поступово, вже успішно працює в більшості областей країни. Попри усі складнощі, в цьому році ми плануємо завершити автоматизацію усіх відділень і обладнати їх спеціальними терміналами 3в1, які дадуть можливість обслуговувати клієнтів не на папірцях і суттєво спростять роботу команді, пришвидшать усі процеси. Окрім цього, суттєвою перевагою такого формату є те, що команда складається з трьох людей, які обслуговують декілька сіл одразу. Робота побудована так, що начальник відділення надає послуги у будівлі пошти, а листоноша з водієм доставляють газети та листи в поштові скриньки, і проводять виплати тим, кому незручно прийти у відділення. Бригада пересувного відділення працює за графіком і приїжджає декілька разів на тиждень залежно від розмірів населеного пункту. Тобто для жителів нічого не змінюється, тільки покращується якість. Також це ще й безпечно. Бо є водій-охоронець, і авто обладнано сейфом.

Щодо працівників, які надавали послуги в селі, це теж можливості. Бо вони мають змогу перейти працювати на пересувне відділення на повну ставку і отримувати більшу зарплатню, надавати послуги не пішки. Також ми наразі збільшуємо автопарк. Якщо до цього в області діяло 105 пересувних бригад, тепер курсуватиме 124 автомобілі, — розкриває деталі Олександр Марченко. —Звісно, збільшуючи кількість рухомого складу, ми вдосконалюємо й логістику. Зміни зроблені для того, щоб не втратити клієнтів, а задовольнити їхні вимоги й залучити нових. Адже тепер ми зможемо більше часу працювати в селі. Всі точки, де працювали листоноші села — сільради, де ми мали приміщення, наші власні будівлі, де орендували площі — все це залишається. Тобто, наголошу, відділення не закриваються! Змінюється лише формат обслуговування.

Час присутності в населеному пункті пересувного відділення — один із критеріїв роботи Укрпошти. Він залежить від характеристик населеного пункту, кількості населення та напрацьованого навантаження — як люди користуються послугами.

Як відбувається така робота в селах?

Наприклад, листоноша мала графік — чекала, доки машина привезе пресу й кореспонденцію. Тепер машин стало більше, тож зросла й кількість часу на обслуговування населення. Але це робитиме бригада, яка прибула на авто. Раніше 40 хвилин зазвичай йшло на те, щоб передати все листоноші села й перерахувати. Тепер цей час внутрішньої роботи поштарі обіцяють витрачати на обслуговування клієнтів.

— У бригаді три людини, які надають послуги для жителів населеного пункту — це начальник, листоноша і водій, — зазначає Олександр Сергійович. — Схем, як працює листоноша — багато. Є протяжні населені пункти, в них бригада може завезти листоношу в певну зручну точку й вона заходить за потрібними адресами. В цей час автомобіль відвезе начальника бригади у стаціонарне відділення, де той теж надаватиме послуги людям. Кожна бригада вибудовує зручну для клієнтів та ефективну для роботи схему. Мінімальна присутність у населеному пункті (згідно з графіком і стандартами) — раз на тиждень (це в найменших селах). У тих селах, де більше, ніж 1200 осіб, продовжуватимуть діяти стаціонарні відділення. До того ж подекуди у великих селах відкриваються нові відділення, ми їх оснащуємо сучасними меблями й технікою, робимо ремонти. Наприклад, у Руській Поляні листоноші вже їздять на електробайках. Тож кожна бригада має свій графік відвідування того чи іншого населеного пункту, що затверджується на виходячи зі стандартів обслуговування, кількості клієнтів та інших операційних питань. Ключові моменти, які ми маємо забезпечити, це вчасна доставка пенсій, газет та надання супутніх послуг.

— Що змінюється прямо зараз?

— У кожному селі, де була наша листоноша, ми й далі будемо працювати. Поштовимі автомобілі, які курсують областю, обладнані системою GPS, тому ми чітко контролюємо графік в’їзду й виїзду в населений пункт та маршрут руху. До того ж у машині — три людини, а це потрійний контроль один за одним і як наслідок — якість роботи пересувної бригади. Є й приклади, коли великі села (наприклад, село Соколівка на Жашківщині), де працювали листоноші села. Ми з колегами проаналізували навантаження й ухвалили рішення відкрити там автоматизоване відділення. Робимо так, бо є великий обсяг послуг. Працюємо в новій моделі з 1 червня, в перехідному режимі. А в липні ми маємо ввійти з навченими людьми й апробованими логістичними маршрутами — працюватиме лише нова модель. Намагаємося організувати маршрути так, щоб і працівникам було зручно. У містах уже зараз зростає кількість відділень: замість 16 у Черкасах буде 25. Бачимо потенційні обсяги послуг, які можемо надавати.

«Листоноша не хоче втрачати роботу»

— Чому люди в селах не завжди позитивно сприймають зміни, які ви запроваджуєте?

— Люди загалом не дуже люблять зміни. Це нормально. Бо нововведення – це завжди невідомість. Але такий формат уже виправдав себе по всій країні. Тому ми в ньому більш ніж впевнені. Понад 1500 поштових відділень щодня виїжджають на маршрути і обслуговують кожний населений пункт в Україні, навіть хутори. Це зручно. Особливо показово це працює наразі в прифронтових областях, де стаціонарні відділення пошкоджено або взагалі розрушені, а послуги пошти залишаються доступними кожному жителю.— Чи не погіршиться якість послуг при впровадженні нової системи?

— Подібні запитання виникали в людей і під час впровадження перших пересувних відділень кілька років тому. Зараз маємо чітку статистику передплати періодичних видань в області, тут Черкащина — серед кращих. Так само й за іншими показниками. Ми відкриті до розв’язання будь-яких проблемних питань, пов’язаних із доставкою періодики — оперативно їх вирішуємо. Зараз пересувні відділення діятимуть у більш ніж 750 населених пунктах. А до цього дві третини сіл обслуговували силами пересувних бригад. Відчутно побільшало автомобілів: у Черкасах було 7, стало 8; у Чорнобаї було 12, стало 16; в Умані було 13, стало 16; в Драбові було 9, стало 14. Наобіцяти, що всі зміни пройдуть без ускладнень, я не можу, адже маємо сьогодні чималу кількість ризиків. Але те, що ми можемо змінити на краще, ми робимо. Поряд із викликами, вже сьогодні маємо позитивні приклади, серед таких — робота канівської бригади, яка за показниками — серед кращих. Вони надають більше послуг, ніж деякі стаціонарні автоматизовані відділення, де ще й працює кілька листонош. Цей досвід ставимо за приклад, вивчаємо. А таких працівників мотивуємо. Між селянами й бригадою з часом налагоджується комунікація, люди телефонують, уточнюють якісь деталі. Часто пенсіонери з власної ініціативи чекають бригаду на точці, куди вона має приїхати. Особисто в одної жінки запитав, чому вона прийшла до відділення, а не дочекалася, поки пенсію принесуть їй додому? Вона відповіла, що просто хоче швидше отримати виплату й займатися іншими справами. А є пенсіонери маломобільні, лежачі, й наші працівники про кожного з них знають.

«Для Дмитрівки такі зміни принесуть позитив»

— Чи є підстави для тривог у жителів Дмитрівки?

— Наша компанія визначила чіткі критерії, коли працюватиме автоматизоване відділення. Це насамперед населення в селі — більше за 1200 осіб, наявність обсягів послуг (кількість пенсій, які маємо доставляти, кількість платежів, передплачених видань і т.д.). Бригада туди й приїжджала й продовжуватиме там працювати. Листоноша, яка була прикріплена до бригади, але була місцевою, працювала у відділенні, тому люди не бачили змін. Зараз для клієнтів пошти обслуговування зміниться на краще, адже ними опікуватимуться дві людини. Начальник бригади надаватиме послуги на тому ж місці, де це робила листоноша, а в цей час бригадна листоноша ходитиме дільницею. Людям рознесуть пенсію. Там 182 особи отримують пенсію саме через Укрпошту. Наша бригада діятиме в цьому селі тричі на тиждень по п’ять годин на день. Водії часто допомагають розносити в поштові скриньки квитанції, рахунки чи пресу, адже за якісну роботу бригади вони теж отримують премії. Для Дмитрівки такі наші зміни принесуть позитив у плані обслуговування й якості послуг.

— Чи знає про такі зміни місцева влада?

— Часто новим бригадам поштарів допомагає голова села чи староста — знайомить з місцевими людьми, розповідає, кому треба занести пенсію, кого іноді почекати… Іноді вони підказують, у який день краще приїхати поштарям — такі приклади є на Звенигородщині. Ми гнучкі й можемо йти назустріч у складних питаннях. Та є випадки, коли представники місцевого самоврядування не розуміють необхідності пояснень поштовикам, там процес змін відбувається складніше. Перехідний період у таких селах, прогнозовано триватиме 1-2 місяці, а потім люди зрозуміють, що складнощів немає. Є порозуміння в багатьох технічних питаннях і з Пенсійним фондом — це дає нам змогу оптимізувати роботу бригади та маршрути для листоноші. А ще, як я вже казав, пересувні бригади можуть працювати в автоматизованому форматі. Мета Укрпошти — цьогоріч автоматизувати всі пересувні бригади. Що це дасть на практиці: якщо ви живете в селі й зараз передплатили в листоноші газету, всі картки, виписки, приписки, звіти не будуть опрацьовуватися майже місяць. Після автоматизації така передплата миттєво піде в базу даних. Персонал бригад буде оснащено спеціальними гаджетами, в офлайн-режимі поштарі швидко оформлять усі послуги. Начальник пересувної бригади, приїхавши з села в район, вивантажить опрацьовану інформацію онлайн і в неї закриється робочий день так, як у звичайному міському відділенні. Такий процес автоматизації додасть бригадам ще більше часу, щоб обслуговувати селян.

 

2 КОМЕНТАРІ

  1. Бачив сьогодні у с.Межиріч, за магазином в кущах, автомобіль пошти, холодок… Про що ви говорите?

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

введіть свій коментар!
введіть тут своє ім'я

Exit mobile version