Online TV
НовиниВажкий понеділок: як Черкаси пережили другий день транспортного колапсу

Важкий понеділок: як Черкаси пережили другий день транспортного колапсу

Понеділок 12 листопада став випробувальним для жителів Черкас. Перевізники рішуче очікують дій від влади, зокрема, й "зеленого світла" на підняття цін на проїзд і не виходять на вулиці міста. У перший робочий день тижня черкасці не стали впадати у відчай і радіють лояльності простих водіїв та електротранспорту. Про те, чому в Черкасах протестують маршрутники та як містяни виходять із цього становища – дізнавався сайт vikka.ua.

Не минуло й доби, як у соцмережі з’явилась спільнота "#підвезу Черкаси", де водії та потенційні пасажири мають змогу створити або ж знайти оголошення з інформацією про маршрут та час поїздки. Аналогічна можливість з’явилась у "Viber" – чат під назвою "Підвезу попутника".

Активізувалися водії й на власних сторінках у Facebook.

Черкасець Віктор також долучився до такого своєрідного флешмобу на своїй сторінці в соцмережі.

"Везу дружину на роботу, є кілька місць в автівці, то чому б не підкинути тих, кому по дорозі, щоб люди не мерзли на зупинці? – пояснює своє рішення допомогти чоловік у коментарі сайту vikka.ua. Однак готовий підвозити лише тих, кого знає особисто. На цю тему віджартовується: "Все-таки, найкримінальніше місто в країні. Не дуже хочеться впускати в своє авто незнайомих попутників".

Допомога надходила містянам і без допомоги гаджетів, коли сердечні водії зупинялись прямо біля скупчень людей і озвучували напрямок свого руху.

"Сьогодні зранку стояла на зупинці і безнадійно чекала будь-якого транспорту. Під’їхав до зупинки мікроавтобус, дверцята відкрив молодий хлопець і запропонував всім підвезти безкоштовно до центру міста. Народ з недовірою поліз до салону, вскочила і я. Пасажири в салоні почали жартувати: "що, сьогодні безкоштовна акція?" На що водій привітно відповів: "треба ж допомагати один одному!" Не довго думаючи, наша компанія попутників скинулася по кілька гривень і передала водієві. Він не хотів брати, але ми сказали що це йому на каву і додали: "треба ж допомагати один одному!" На виході подякували водієві за гарний настрій ! А настрій дійсно піднявся! Побільше б таких молодих людей у нас в Че!" – розповідає у Facebook свою історію Олеся Журавель.

Блискавично відреагували на відсутність маршруток у Черкасах таксисти. Не чекаючи охочих, вони самі почали пропонувати містянам свої послуги, розсилаючи відповідні смс. У міських службах таксі переконують: ціни не підвищували, возять за звичними тарифами.

Фото Сергія Могилка

Міський голова Черкас, своєю чергою, на транспортний колапс відреагував розважливо й з інтересом. У неділю Анатолій Бондаренко проїхався в одному із тролейбусів і навіть провів у ньому прямий ефір в соцмережі.

"Трошки тісно, але зручно. Зручніше, ніж у маршрутці", – промовив із салону електротранспорту мер. Потім почав розпитувати у пасажирів, чи потрібно підвищувати ціну на проїзд у маршрутках, на що отримав негативну відповідь, та чи варто закуповувати 20 тролейбусів у лізинг. Бабусі-пасажирки тролейбуса, які, ймовірно, й не зовсім розуміють, що таке лізинг, одноголосно промовили "так".

Черкаський активіст Сергій Кузляєв на своїй сторінці у Facebook "розшифровує", що мав на увазі міський голова.

"Транспортна реформа у розумінні мера Черкас Бондаренка – купити 20 тролейбусів із ціною на 500 тис грн більше від ринкової і пустити їх по бульвару Шевченка", – дописує чоловік і поширює допис очільника міста. Головний акцент мер робить на доленосне для транспортної реформи в місті рішення, прийняте на "канівській" сесії 22 серпня. 

На нараду з перевізниками у понеділок 12 листопада Анатолій Бондаренко не з’явився, оскільки поїхав у відрядження у Київ, незважаючи на транспортний хаос у місті та елементарні потреби жителів Черкас, які вже й сайт міської ради "штурмували".  Не прийшли й самі перезвізники. Мовляв, через відсутність міського голови й будь-які наради будуть недоцільними.

Тим часом, обурені черкащани створили електронну петицію, аби взагалі розірвати договори з перевізниками і відмовитися від їхніх послуг. Цього ж дня, за лічені години, звернення набрало більше голосів, ніж потрібно. Теоретично, депутати мали б розглянути її на одному з найближчих сесійних засідань. Практично ж ситуація із перевізниками неоднозначна, оскільки конфлікт, як переконують маршрутники, з'явився не лише на фоні заповітних п'яти чи шести гривень за квиток. А розривати насправді немає що.

Адвокат Асоціації перевізників міста Валерій Макєєв стверджує: ніякого шантажу чи вимог з боку транспортників немає. Просто вже протягом року вони не мають права перевозити пасажирів, адже черкаська влада не уклала нових договорів з більшістю перевізників. Так само не стоїть питання незначного підвищення вартості проїзду. Воно, мовляв, має бути вже за замовчуванням з сьогоднішніми цінами на пальне.

"За законом, міська влада має укласти нові договори за 45 днів до дня закінчення попередніх. Саме у відповідності до договорів має регулюватись і питання якості обслуговування пасажирів, про яке так багато нині говорять владці, – пояснює правник. Але регулюватись немає чим, бо такі договори в Черкасах вже рік як відсутні. Сама міська влада спровокувала сьогоднішню ситуацію, проявила повну неповагу до перевізників, а сьогодні погрожують їм штрафами".

Якщо позиція владців не зміниться, правозахисник прогнозує відсутність пасажирських перевезень в Черкасах на найближчі три місяці. Так само великих надій не покладає на завтрашній виконком, саме через принципову позицію і маніпуляції представників міської влади. Однак планує шукати вирішення ситуації ще й у керманича області.

"А хто від того страждає? Міська влада створює саме такі умови, щоб надалі потерпали. Перевізники такі ж жителі Черкас, як їх пасажири, на їхніх підприємствах працює близько 2000 чоловік, які теж живуть у цьому місті. Вони теж переймаються тим, що відбувається, але перебувати надалі в тому ганебному становищі, в яке їх поставили місцеві керманичі, вони надалі не можуть", – зазначає Валерій Макєєв.

Як повідомляв сайт vikka.ua, страйк перевізників іде черкаському "електротрансу" на користь.

Вікка
Віккаhttp://www.vikka.ua
Ми інформуємо населення про події в місті, області, країні, світі.

Електронні трудові книжки: кому треба звернутися у пенсійний (ВІДЕО)

Оцифрування трудових книжок: на найчастіші питання надали роз’яснення у пенсійному фонді. Нагадаємо, до червня наступного року триває відведений державою...

У Черкасах патрульні покарали водія маршрутки, який проїхав на червоне світло

Патрульна поліція Черкаської області встановила та притягнула до відповідальності водія маршрутного транспортного засобу, який грубо порушив правила дорожнього руху. Інцидент...

Цікаве:

Як садити чорнобривці під зиму: секрети яскравих клумб навесні

Останні кілька років я сію їх під зиму, щоб...

Ремкомплекти гідроциліндрів від компанії Gidrotsilindr

Гідравлічні циліндри використовуються практично у всіх моделях сучасної спеціальної...

ЧитайтеТАКОЖ
Рекомендовано для Вас

0
Ми любимо ваші думки, будь ласка, прокоментуйте.x