Online TV
Новини"А в Африку я завжди встигну": лідер культового черкаського...

"А в Африку я завжди встигну": лідер культового черкаського реп-гурту випускає перший сольний альбом

Freel — одна з головних персон україномовного репу, половина гурту "На Відміну Від" – авторів вірусного треку "Я боюся Чебурашку". Гурт, як і його солісти, Андрій Шалімов (Фріл) та Андрій Бєляєв, родом з Черкас. 19 листопада Фріл випустить перший сольний альбом "Спалах", а днями презентував кліп на перший сингл з альбому, яким перезапускає свою музичну кар'єру.

Про "На Відміну Від", "Чебурашку", сонграйтинг і, зокрема, як за ніч можна заробити пару тисяч доларів, ніч на Майдані в оточенні "Беркута", пісні для Кіркорова, український реп і багато іншого Фріл розповів у великому і відвертому інтерв’ю bit.ua.

Першим поштовхом до репу був гурт "Вхід у змінному взутті". Я дивився "Територію А", там постійно рекламували альбом "Планове засідання" — я дуже хотів купити собі цю касету і збирав на неї півроку. Я з бідної сім'ї — в 90-ті ми жили на ті гроші, які заробляв мій дід — він під будинком продавав цигарки поштучно, картоплю та гарбузи, вирощені в селі. Бабуся платила мені зарплатню: 1–2 копійки в день за те, що допомагав діду носити столик і цигарки. Так поступово я збирав на "Планове засідання".

Щодня після школи заходив у магазин, мене там вже знали, питав, чи не привезли альбом. А потім заходжу одного разу — і відразу бачу цю касету. Тоді усі касети коштували по 1,50, а "Планове засідання" було аж 2 гривні. Я так злякався, що у мене в скарбничці не назбирається двох гривень! Але грошей вистачило, я приніс цілу купу монеток, а потім відразу побіг додому записувати тексти — мені подарували на день народження блокнот, і я його спеціально відклав, щоб записувати туди тексти "ВУЗВ".

Якби тоді мені сказали, що у мене буде спільний трек з ними, та ще й з Віктором Павліком — я однозначно вмер би від щастя.

Я був першим, хто прийшов у широких штанях в школу. Розборки були щодня. Життя в Черкасах у ті часи — це кожного дня пояснювати, чому в мене накладні кишені на штанах. Виходиш на вулицю, а тобі: "Стаять! Шо такоє? Ти шо, нєфор?" Зараз це смішно згадувати, а коли тебе оточують п'ятеро гопніків, не дуже весело. Бійки були лиш пару разів. Один раз нас "вимкнули" дуже швидко, ми йшли вночі з другом, бачимо — попереду біля бару величезний натовп. Потім мені розповідали, що нас по черзі бив якийсь чемпіон чи то країни, чи то області з кікбоксингу. У мене струс мозку, другу взагалі в м'ясо кастетом розбили обличчя.

Перші треки ми з Бєляєвим записали, бо хотіли взяти участь у легендарному харківському фестивалі In da House. Для заявки треба було відправити CD-R з декількома треками.

Щоб заробити на студію, я пішов працювати, влаштувався розклейщиком оголошень та афіш. Заробляв 10 гривень на день, тобто з понеділка по п'ятницю отримував рівно стільки, щоб на вихідних піти на студію. Не витрачав ні копійки, нічого не міг собі дозволити, тільки записувати реп. На вулиці температура десь -20, а я йду і клею ці оголошення, перчатки повністю в клею, не рука, а шмат льоду. Відморозив собі пальця, тиждень його не відчував, але подумав, що палець, в принципі, не надто велика ціна за те, щоб записати кілька пісень і подати заявку на In da House.

"На Відміну Від" має точну дату створення — 12 лютого 2005-го. В той день в Черкасах проходив поетичний фестиваль. Тоді я планував, що література буде справою мого життя, а реп так, сайд-проектом. На цьому фестивалі треба було виходити на сцену і, перш ніж читати вірші, розповісти, хто ти такий. Бєляєв прийшов мене підтримати. Я запропонував йому: давай я скажу, що у нас є гурт? А він мені: "Давай, заявимо про себе!" (Сміється.) І ми прямо перед моїм виходом на сцену вибрали з купи варіантів саме "На Відміну Від".

У Бєляєва був комп'ютер, і він намагався писати музику. Hip-Hop Ejay ми не експлуатували, бо в нас були старші друзі з Черкас, які за допомогою звичайних, паперових листів переписувались із Владі з "Касти" і він їм написав, що працювати треба лише у Fruity Loops.

Тоді якраз починав з'являтись інтернет. У моєї тодішньої дівчини інтернет був, і я думаю, що ми зустрічались не в останню чергу саме з цієї причини. Я у неї качав марш "Прощание славянки" — хотів засемплувати вступ. Тиждень качав цей грьобаний марш, позичив у людей в університеті дискети, розбив його на 3 архіви і на трьох дискетах приніс до Бєляєва, щоб він міг його порізати.

У цей час ми вже готувалися до переїзду в Київ. Ми розуміли, що тільки тут можна просувати свою творчість, що тусовка сконцентрована в одному місці. В травні 2006-го ми провели фестиваль у Черкасах, організовували його утрьох: я, Бєляєв і той друг, якого кастетом били. Це, до речі, не відобразилось на його організаторських здібностях. 

Фестиваль мав пишну і довгу назву: Перший всеукраїнський україномовний хіп-хоп r`n`b фестиваль "Макро Мікро".

Тоді ми читали журнал X3M, зі сторінок якого знали, що найкрутіші реп-шмотки в світі продаються в Києві, в магазині Stuff. Мама нашого друга була проти того, щоб ми дзвонили з домашнього телефона в Київ, кричала: "Не наговорюйте на мєжгород!", але ми все-таки додзвонились до керівництва Stuff і домовились, що повісимо їх банер на сцені, а вони нам за це дадуть 3 реглани для переможців фрістайл-конкурсу, який мав бути на фестивалі.

Реглани ми планували забрати собі, тому одразу попросили: "Нам, будь ласка, один чорний S і два червоних L!" Керівництво магазину дивувалося: а як ви ще до проведення фестивалю знаєте, які розміри у переможців конкурсу? "Все просто, — казали ми, — ми просто знаємо трьох найкрутіших фрістайлерів у місті й одразу беремо реглани потрібного розміру".

Нам не вистачало фінансів на переїзд у Київ, і ми вирішили виграти реп-фестиваль "Голос вулиць", який проводився в Тернополі в серпні 2006-го. І, уявіть собі, виграли! Забрали приблизно півтори тисячі гривень — тепер нам вистачало, щоб зняти першу маленьку квартиру на Виноградарі.

Той фестиваль організовував чувак із Тернополя, Стас Чорний, — він також того року переїздив у Київ на навчання, але мріяв відкрити в столиці студію звукозапису. Студію він відкрив, і з тих пір ми писалися тільки в нього. Зараз Стас — дуже крутий саундпродюсер, на мою думку, один з кращих в країні. Якщо думаєте, що я перебільшую — послухайте "Крила" Джамали.

"Я боюся Чебурашку" ми написали буквально за 20 хвилин. Ми не планували її навіть записувати, це був просто жарт — ніхто не знав, що це так вистрілить.

Взимку 2007-го, за день до Нового року, ми зібрали пісні, які нам подобались, в архів, зробили з новорічної листівки обкладинку, назвали все це альбомом і виклали в інтернет. Це історія на кшталт "прокинулись відомими" — пісні з альбому ставали вірусними, архів качали з торентів і файлообмінників, а невдовзі з'явився ВКонтакте, в якому у нас була дуже велика аудиторія. Був період, коли в нас була найбільша група у ВК, присвячена музиці, у нас було перше місце за кількістю учасників, а у Kiss FM друге.

У 2009 році ми закріпили успіх мікстейпом "Врубайся" — там теж було доволі багато вірусних треків. Головні — "Я аренбі" та "Вгашений". Ми самі надрукували 500 дисків, думали, що більше не продамо. Продали за один вечір після концерту в Черкасах — торгували на центральній площі прямо з багажника авто.

Моя подруга Апельсина, яка зараз виконує обов'язки директора гуртів O'Torvald та Fontaliza, познайомила нас з Ділею (український співак і колишній учасник ТНМК Едуард Приступа. — Ред.). Ми зробили трек "Обійми мене", зняли на нього простенький кліп, і нас безкоштовно взяли на М1. Тоді це здавалося нереальним — блін, україномовний реп на М1! Ну, окрім Вови зі Львова — він на тому М1 практично жив.

Нам часто пропонували різні контракти, але ми відмовлялися. У 2012-му нас знайшов продюсер репера Серьоги та Б'янки. Він розумів наш гумор, нашу музику, і взагалі він кльовий мужик — але в першу чергу він хотів просувати нас в Росії і казав, що скоро ми будемо сидіти у Пугачової на "Голубому вогнику". Пропрацювали ми десь з рік — хоча контракт був на 7 років.

Вважаю нашою найбільшою помилкою, що ми почали читати російською — слухачі нас тоді ледве не повбивали. Зате ми відповіли треком "Продались москалям", який швидко став хітом.

Пару років тому мені писав "деенерівець", який не зрозумів сарказму цієї пісні — мовляв, пацани, класний реп, покажу нашим, давайте, ми всі разом за Росію! Сподіваюся, показав.

До речі, до Пугачової нам по теорії рукостискань було зовсім трохи — ми активно продавали пісні різним "зіркам" і навіть примудрились один трек написати для Кіркорова.

Заробляли ми на цьому реально непогано, писали багато кому — від Сєдокової до Ёлки. Думаю, був час, коли ми були одними з топових сонграйтерів на пострадянському просторі — за пісню ми отримували по кілька тисяч доларів.

У Бєляєва виходило писати на продаж краще, ніж у мене, — він викладався повністю, на всі 100, у мене ж, якщо чесно, лишалося відчуття огиди, коли я комусь писав. Пам'ятаю, одного разу ми продали цілий альбом якійсь співачці, мені привезли величезний конверт, забитий доларами, і я подумав — все, я більше не писатиму на продаж. В принципі, так і вийшло — потім я ще кілька разів писав, але це швидше була допомога друзям, ніж бізнес.

У 2013-му, за два місяці до Революції Гідності, Бєляєв покликав мене на зустріч із продюсером і сказав, що буде писати сольні пісні російською. Я відповів — ОК, тоді я буду писати сольні пісні українською.

Євромайдан — переломний період у моєму житті, він дав мені відповіді на всі мої питання

Ми сиділи у Ділі і писали музику. Бачимо у Фейсбуці — на Майдані щось починається. Я кажу: треба їхати, як це — революція — і без нас? Ми викликаємо таксі, слідкуємо за стрімами. Там Мустафа каже — мовляв, не їдьте сьогодні, давайте зберемося на вихідних, треба 20 000 людей. Ми відмінили таксі — але наступного ранку я вже був на Майдані і дивився, як під дрібним дощем з пікапа виступає сумна вчителька української мови, яку оточують чуваки в шоломах.

Єдина причина, чому я вночі 30 листопада 2013го разом з усіма не потрапив під кийки "Беркута" на Майдані – "На Відміну Від" запросили в Чернівці, і ми вирішили, що дамо останній концерт.

Ми зібрали повний зал і повертались в Київ через Тернопіль. Зранку в мене починає розриватися телефон: "Чувак, ти живий?", "Майдан весь у крові!" і т.д. Я поїхав усього на день, але повернувся в іншу країну.

В ніч з 10 на 11 грудня 2013-го я пізно прийшов додому, вмикаю стрім — а там Майдан в оточенні. Я подзвонив друзям — і от ми вже на машині мчимо туди. Приїздимо — там наші знайомі зосереджено примотують до рук дрова скотчем. Зустріли Ділю — і тоді я пообіцяв собі, що, якщо з нами нічого не станеться, ми напишемо пісню про ту ніч. Написали — вона називається "Скоро відкриється метро" і закриває мій альбом "Спалах". Присвячена Ірі Цілик, дружині мого ліпшого друга Артема Чеха. Ми відстояли ніч на тоді ще імпровізованому блокпості, дочекалися ранку, побачили, що людей достатньо, і з відчуттям виконаного обов'язку поїхали додому.

Я пам'ятаю, що в ту ніч я зрозумів своє головне завдання в житті — працювати на розвиток української, україномовної культури. Помаранчева будівельна каска з тієї ночі лежить у мене вдома. На всяк випадок.

В останню ніч Революції Гідності ми з другом працювали на продуктовому складі Майдану в Михайлівському. Я й досі не видаляю відео з того складу, залите на мій канал — рука не здіймається.

Я пам'ятаю цей момент, коли я зрозумів, що ми точно переможемо: ми виходимо вночі на Михайлівську площу, і з усіх сторін люди несуть сумки: "Хлопці, не підкажете куди? Я гарячого принесла для дітей!" А зранку ми вже були в Межигір'ї.

Трек "Чорний дим" я написав у квітні. Я розумів, що маю щось написати. Писав його дуже швидко, плакав і писав — такою і вийшла пісня. Після Євромайдану зрозумів, що тепер я зобов'язаний повернутися в реп.

У 2014-му мені здавалося, що моє життя лежить у руїнах.

Гурт, справа всього мого життя, розпався, я розійшовся з дівчиною після тривалих стосунків, той самий конверт з доларами спорожнів, в країні починалася війна. Я розумів, що маю щось зробити.

Спершу я, як, думаю, і багато хто тоді, хотів піти добровольцем на фронт. Спиняв зір — моє ліве око бачить 2 відсотки зі 100, праве — 4. До того ж я усвідомлював, що просто хочу померти, і щоб не дарма.

Відкинувши ідею про фронт, я на повному серйозі хотів летіти в Африку розвозити воду в тих регіонах, де її нема. А потім сказав собі: досить, врешті, брехати собі. Кожен має робити те, що в нього виходить найкраще, так що давай!

І я задумав "Спалах".

Заважали кляті гроші — довелося йти на кілька робіт, грошей інколи було так мало, що ледве вистачало на квартиру та їжу. Після часів, коли ти за ніч за 8 римованих рядків можеш отримати пару тисяч доларів, було тяжко і сумно — але я знову писав.

А Чех, до речі, потім пішов на війну. Я через це вважаю його людиною як мінімум десятиліття. Уяви — на передовій сидить письменник, автор 11 книжок, шмаляє з автомата кудись у темряву, а зранку розтоплює трохи снігу, щоб вмитися та почистити зуби. Чех після повернення з війни написав дуже круту книжку "Точка нуль" — я вважаю, що кожен, хто хоче зрозуміти, що відбувається на Донбасі, має її прочитати.

Я дуже давно працюю в медіа, і, напевно, мене можна назвати затребуваним працівником. Були періоди, коли в мене реально було 5 робіт, — і, чувак, маю сказати тобі, що це смерть. Я заробляв багато, але розумів, що ці гроші не приносять мені ніякого задоволення. Це просто папірці, які я або відношу в банк, або вкладаю вдома в книжки. Будь ласка, не треба мене грабувати — я місяць тому перед весільною подорожжю відніс все в банк!

Минулого року я вирішив йти з робіт і займатись альбомом. Я розумію, що можу взяти одну роботу, іншу, отримувати ще більше грошей, але що далі?

До речі, про "Intro". Це останній з написаних треків для цього альбому, злий і агресивний. У зйомках кліпу брали участь 18 людей, режисером кліпу став Богдан Якименко. Я покликав друзів зніматися в кліпі — деякі навіть не відповіли на моє запрошення, а деякі, як, наприклад, Ярмак, сказали: "Просто скажи, коли і куди треба приїхати".

Більшість пісень на альбомі про революцію і війну. Є стьобні пісні в дусі "На Відміну Від", але про війну. На альбомі 14 треків, 2 з них скіти. Один від Толіка ТТ для давніх фанатів гурту, а інший від Сергія Жадана. Єдиний фіт на альбомі — пісня з Ділею, про яку я вже розповів. Альбом — такий собі Рубікон. Я зараз щодня займаюсь своєю творчістю, ніби сам до себе на роботу влаштувався.

Останні півроку я не пишу — займаюсь менеджментом, зв'язками, зйомками, купою інших справ. Сьогодні, наприклад, одразу після інтерв'ю я їду на зустріч із режисером, будемо обговорювати кліп. Увечері зустрічаюсь із піарниками, будемо говорити про концепцію, і так постійно. Мені це подобається — правда, хотілося б, щоб хтось інший цим займався, а я просто писав реп і їздив на концерти.

"Спалах" — це альбом про кохання і про війну. Перед випуском альбому я даю його слухати різним людям — переважно музичним журналістам, іншим музикантам. Вже кілька людей сказали, що трек "Спалах" — одна з головних україномовних пісень за останні роки.

Не знаю, чи вони праві, — трек вийде наступного тижня, і кожен зможе послухати та зробити свої висновки.

Ця пісня писалась у дні останніх боїв за Донецький аеропорт. Уся країна слідкувала за тим, що там відбувалося. В мені знову пульсувало це "ти маєш щось зробити" — і вийшла така пісня, музику в якій робили аж 4 людини. Пізніше я виконував її вживу перед "кіборгами", які тоді тримали аеропорт, — підходили, казали, що їм дуже сподобалось. Для мене це, певно, найвища оцінка творчості, яку я отримував у житті.

Коли мені говорять, що реп скоро помре, я відповідаю – реп не помре ніколи

Реп зараз — найпопулярніша музика, але водночас і музика, яку найпростіше робити: скачав мінус з інтернету, записався на телефон, на нього ж зняв кліп — і завтра ти зірка.

Після випуску альбому я хочу на пару днів злітати у Вільнюс, випити там пива, погуляти по Старому місту, повернутися додому і сісти за новий реліз. Чесно кажучи, я зараз налаштований на інше музло — зараз в планах робити агресивний реп з сучасним звучанням.

Сподіваюсь, вже до кінця весни я зможу випустити новий ЕР — планую зробити його треків на 5-6.

А "Спалах", думаю, може стати фундаментальним альбомом для україномовного репу — чимось на зразок "Громче воды, выше травы" "Касти".

Я пройшов дуже довгий шлях, і відчуваю, що саме зараз у мене все вийде, час настав: "клянусь половиною зуба, що я відбив мікрофоном в 2005-му". А в Африку я ще завжди встигну. 

Фото — Facebook Фріла

Як повідомляв сайт vikka.ua, черкащанка, яка підкорила красою Туреччину, видала чергову збірку поезій. 

 

 

Вікка
Віккаhttp://www.vikka.ua
Ми інформуємо населення про події в місті, області, країні, світі.

Почали ще 12 років тому: у черкаській школі завершують ремонт спортзали

У Черкасах триває капітальний ремонт спортивної зали міської ЗОШ №5. Повідомляють у Департаменті освіти й гуманітарної політики ЧМР. Роботи з...

Лук’янець: “Дорослі дівчата все частіше говорять про дорослі проблеми”

Дорослі дівчата все частіше говорять про дорослі проблеми. Як жити, коли чоловік загинув? Що казати дитині? Як працювати на трьох роботах і...

Цікаве:

Онлайн-кредитування в Україні: міф чи реальність безвідмовності?

У сучасному світі, де фінансові потреби виникають несподівано, онлайн-кредитування...

Подарункові набори корейської косметики 2025: як вибрати WOW-комплект

У 2025 році універсальні подарунки на всі випадки життя...

ЧитайтеТАКОЖ
Рекомендовано для Вас

0
Ми любимо ваші думки, будь ласка, прокоментуйте.x