1505 – це не номер виклику таксі, а «Оперативна служба» Черкаського міськвиконкому. Це просять черкасців запам’ятати працівники служби. Щоденно вони приймають до трьохсот скарг від жителів Черкас на роботу комунальних служб. І допомагають вирішувати проблеми. Вони відповідають на телефонні дзвінки цілодобово. З моменту реорганізації служби у 2009 році чергові «Оперативної служби» підняли слухавку 52 тисячі разів. Їхню роботу на власні очі бачили наші кореспонденти.
Світлана Пічугіна, кореспондент: «Коли в черкасців тече дах чи відключили гарячу воду, часто вони телефонують за номером 1505 із надією, що там їм допоможуть. Зараз ми подивимося, хто відповідає на їхні дзвінки».
У цій кімнаті міськвиконкому працюють цілодобово. Троє чоловіків відповідають на звернення громадян і допомагають вирішувати повсякденні проблеми черкасців. Загалом в «Оперативній службі» семеро працівників. Черговий Олександр Григоренко сам за день може відповісти на 300 телефонних дзвінків. З самого ранку спілкується з жителями міста.
Олександр Григоренко, черговий: «Було біля 10 дзвінків, оформили 4 звернення – 2 стосувалися низьких параметрів гарячого водопостачання, і стихійне сміттєзвалища, і 1 по вуличному освітленню».
Такі звернення – найтиповіші, розповідають працівники служби. Також часто черкасці скаржаться на протікання даху, стихійні сміттєзвалища і бродячих тварин. Буває, що телефонують і жартівники або ж ті, хто переплутав «1505» із службою виклику таксі. Часто люди скаржаться на своїх сусідів.
Бабуся (телефоном): «Доглядаю, загрібаю, щоб було чистенько. А він поставив машину».
Черговий: «Заявку прийнято. Будемо ,працювати над цим питанням, передамо на муніципальну інспекцію».
Результативність роботи «Оперативної служби» забезпечують технічні засоби.
Андрій Мельников, начальник відділу «Оперативна служба»: «З 2010 року ми впровадили програмний комплекс «Оперативна служба», завдяки якому ту інформацію, яка надходить від мешканця, вносимо в цей комплекс і передаємо безпосередньо до виконавця».
У комп’ютері є інформація про всі звернення громадян. Також у системі зберігають аудіозаписи всіх розмов. За допомогою комп’ютерної програми працівники служби не лише надсилають заявку виконавцю, а й слідкують за подальшою долею скарги.
Андрій Мельников, начальник відділу «Оперативна служба»: «Благодать у цій роботі, коли вже телефонуєш мешканцю, аби перевірити, зроблено чи не зроблено. Чуєш подяки від мешканців, що вони зверталися в усі інстанції і їм не допомагали, а ми та інстанція, яка допомогла їм».
Сергій Маліщук, головний спеціаліст відділу «Оперативна служба»: «Ти відчуваєш, що допомагаєш жителям міста своєю роботою».
В «Оперативній службі» міськвиконкому йдуть у ногу з часом. Поскаржитися на неякісне надання послуг комунальними підприємствами або повідомити про аварійні та надзвичайні ситуації в місті можна також і за номером мобільного телефону 050 464 6060. Також можна надсилати інформацію на електронну скриньку 1505@rada.ck.ua. Жителі Черкас цим активно користуються. Надсилають і фото, і відео. За такої наочності проблему вдається вирішити набагато швидше, говорять в «Оперативній службі».